Latest News

Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2025

Ερωτήματα στην Περιφέρεια Αττικής για τα έργα στο νέο λιμάνι της Πειραϊκής (ΕΙΚΟΝΕΣ)

 


Στην Περιφέρεια Αττικής υποβάλλονται και πάλι ερωτήματα για το λιμάνι στην Πειραϊκή...
                                                                                                             

Τις καταγγελίες του Παρατηρητήριου Πειραϊκής για  την κατασκευή λιμένα κρουαζιέρας στην Πειραϊκή, φέρνει στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής που θα γίνει στις 8 Ιανουαρίου στην Παλιά βουλή, η «Λαϊκή Συσπείρωση» Αττικής. Στο κείμενο, που υπογράφει ο περιφερειακός σύμβουλος Στέλιος Μπενετάτος, τονίζεται κατ αρχήν  ότι η Λαϊκή Συσπείρωση διαφωνεί κάθετα για την αναγκαιότητα του έργου  και  στη συνέχεια αναδεικνύει τα  παρακάτω αναπάντητα ερωτήματα από την Περιφερειακή Αρχή:

1.Από το Δεκέμβριο 2020 ως τον Φεβρουάριο 2022, έχουν ποντιστεί 18 τσιμεντένια κυψελωτά κιβώτια (caissons). Από φωτογραφικό και βιντεοσκοπημένο υλικό που συγκέντρωσε το Παρατηρητήριο Πειραϊκής φαίνονται σοβαρές φθορές στα υποθαλάσσια τμήματα τους. Οι φθορές αφορούν σε αποφλοιώσεις και αποκολλήσεις στα μπετά καθώς και διάβρωση οπλισμού. Το θέμα της κατασκευής προβλητών κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά και τους σοβαρούς κινδύνους που προκύπτουν έφεραν στο Ευρωκοινοβούλιο με αναφορές τους το "Παρατηρητήριο Πειραϊκής" και η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ το Νοέμβριο 2024. Ερωτάται λοιπόν η περιφέρεια Αττικής, ποιος οργανισμός αποφασίζει και εγγυάται για:

τη στατική επάρκεια των caissons, τη μη περαιτέρω διάβρωση του οπλισμού και την προστασία επομένως των caissons από θλίψη, εφελκυσμό λόγω των κυματικών διαταραχών; Επί πλέον ποιος οργανισμός ελέγχει την ποιότητα των κατασκευών; (Στην ΜΠΕ, η COSCO ισχυριζόταν για την υψηλή ποιότητα των υλικών που δεν επιτρέπουν τη διείσδυση υγρασίας). Με δεδομένο ότι το πρώτο τουλάχιστον caisson που ποντίστηκε, έσπασε και τόνοι υλικών διοχετεύτηκαν στη θάλασσα, δίπλα στο ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή, τι ενέργειες έχουν γίνει και τί μέτρα έχουν παρθεί σύμφωνα με την με αριθμό 84/2020 απόφαση Περιφερειακού Συμβουλίου και συγκεκριμένα την παράγραφο iii) Πρόσθετοι όροι όπου προβλέπεται :

να ακολουθείται καθημερινό πρόγραμμα παρακολούθησης της συγκέντρωσης των ρύπων στην ατμόσφαιρα, του ακουστικού περιβάλλοντος και της ποιότητας των υδάτων του λιμένα, σε επιλεγμένα αντιπροσωπευτικά σημεία του (κεντρικός λιμένας, ΣΕΜΠΟ, κρουαζιέρα, ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη), τα αποτελέσματα των οποίων να παρουσιάζονται με απευθείας σύνδεση, σε φιλικό στο χρήστη, διαμορφωμένο ιστότοπο.    Ο φορέας λειτουργίας του λιμένα να παρέχει διαρκή και συστηματική ενημέρωση στους χρήστες αλλά και κατάρτιση στους εργαζομένους, σχετικά με βέλτιστες ακολουθούμενες πρακτικές για την ελαχιστοποίηση των προκαλούμενων οχλήσεων στο περιβάλλον αλλά και στους περίοικους ειδικότερα;».

2. Γιατί δεν τηρήθηκαν οι «κόκκινες γραμμές» που έθεσε τον Μάη του 2020, η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά και  περιλήφθηκαν στην τελική απόφαση; Ο 8ος κατά σειρά όρος ήταν η δημιουργία  μόνιμου  δικτύου  σταθμών παρακολούθησης της ρύπανσης, με τακτικές μετρήσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης,  ηχορύπανσης,  φωτορύπανσης, τον έλεγχο των θαλάσσιων νερών και η σύσταση  μόνιμου παρατηρητήριου περιβαλλοντικής παρακολούθησης και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των μετρήσεων, το οποίο θα στεγαστεί στο κτήριο των Περιφερειακών Ενοτήτων Πειραιά και Νήσων στον Άγιο Διονύσιο".