Οι Ιαπωνικοί κολοσσοί Honda και Nissan, συμφώνησαν σε στρατηγική συνεργασία για να αντιμετωπίσουν την ηλεκτροκίνηση και τον... παγκόσμιο ανταγωνισμό
Σε μια κίνηση που αναμένεται να αναδιαμορφώσει το παγκόσμιο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι ιαπωνικοί κολοσσοί Honda και Nissan ανακοίνωσαν τη Δευτέρα ότι ξεκινούν συνομιλίες για μια στρατηγική συνεργασία.
Στόχος τους είναι να δημιουργήσουν μια ισχυρή συμμαχία που θα τους επιτρέψει να ανταγωνιστούν τους μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς και να πρωταγωνιστήσουν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης τη Δευτέρα και ότι το μικρότερο μέλος της συμμαχίας Nissan, η Mitsubishi Motors, συμφώνησε επίσης να συμμετάσχει στις συνομιλίες για την ενοποίηση των επιχειρήσεών τους.
Η συμφωνία, προβλέπει την ενοποίηση των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων των τριών εταιρειών σε κρίσιμους τομείς, όπως η ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, οι μπαταρίες και οι πλατφόρμες λογισμικού.
“Αυτή η στρατηγική συνεργασία θα μας επιτρέψει να αξιοποιήσουμε τις συλλογικές μας δυνάμεις και να επιταχύνουμε την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής που θα διαμορφώσουν το μέλλον της κινητικότητας”, δήλωσε ο Makoto Uchida, διευθύνων σύμβουλος της Nissan.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ιαπωνία έχουν μείνει πίσω από τους μεγάλους αντιπάλους τους στα ηλεκτρικά οχήματα και προσπαθούν να μειώσουν το κόστος και να καλύψουν τον χαμένο χρόνο.
Τα νέα για μια πιθανή συγχώνευση εμφανίστηκαν νωρίτερα αυτό το μήνα, με ανεπιβεβαίωτες αναφορές που έλεγαν ότι οι συνομιλίες για στενότερη συνεργασία καθοδηγούνται εν μέρει από τις φιλοδοξίες της ταϊβανέζικης κατασκευάστριας εταιρείας iPhone Foxconn να συνδεθεί με τη Nissan, η οποία έχει συμμαχία με τη γαλλική Renault SA και τη Mitsubishi.
Μια συγχώνευση θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα «μεγαθήριο» αξίας άνω των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων με βάση την κεφαλαιοποίηση της αγοράς και των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών. Μαζί, η Honda και η συμμαχία της Nissan με τη γαλλική Renault SA και τη μικρότερη αυτοκινητοβιομηχανία Mitsubishi Motors Corp. θα αποκτήσουν κλίμακα για να ανταγωνιστούν την Toyota Motor Corp. και τη γερμανική Volkswagen AG. Η Toyota έχει τεχνολογικές συνεργασίες με τις ιαπωνικές Mazda Motor Corp. και Subaru Corp.
Αυτό που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι ακόμα και μετά από μια συγχώνευση, η Toyota, η οποία κυκλοφόρησε 11,5 εκατομμύρια οχήματα το 2023, θα παραμείνει η κορυφαία ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.
Αν ενωθούν, οι τρεις μικρότερες εταιρείες θα κατασκευάζουν περίπου 8 εκατομμύρια οχήματα. Το 2023, η Honda παρήγαγε 4 εκατομμύρια και η Nissan 3,4 εκατομμύρια. Η Mitsubishi Motors κατασκεύασε λίγο πάνω από 1 εκατομμύριο.