Απαξιωμένη από τους δημότες η «συνέλευση- παρωδία» της Α΄ διαμερισματικής κοινότητας Πειραϊκής Χερσονήσου...
Μετά από 10 χρόνια στο τιμόνι του δήμου Πειραιά, η δημοτική αρχή αποφάσισε να συγκαλέσει χτες την πρώτη συνέλευση κατοίκων του διαμερίσματος της Πειραϊκής χερσονήσου, παραποιώντας τα πάντα σχετικά με τον ορισμό και τη λειτουργία της κοινοτικής συνέλευσης.
Αρχικά δεν ετέθη από τη δημοτική αρχή κανένα πλαίσιο συζήτησης των θεμάτων που περιγράφονται στο άρθρο 85 του Καλλικράτη (ν.3852/2010). Οι δημότες, περισσότερο εξέφρασαν τα παράπονά τους χωρίς να υπάρχει μια προοπτική διαλόγου επί της στρατηγικής του δήμου και της κοινότητας.
Ο ίδιος ο δήμαρχος απαντούσε ακόμη και σε θέματα του τύπου πού πρέπει να αφοδεύουν τα κατοικίδια! Οι δημότες που έθεταν στη συζήτηση θέματα πιο «επικίνδυνα» για τη δημοτική αρχή όπως κακοτεχνίες, αναπλάσεις, κρουαζιέρα αντιμετωπίζονταν με ειρωνεία και υποτίμηση.
Δεν ειπώθηκε κάτι για τη στρατηγική του δήμου και της πόλης σε σχέση με το λιμάνι παρά μόνο ότι το Home Port αποτελεί την πλειοψηφία των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων κάτι που και επίσημα διαψεύδει ο ΟΛΠ αναφέροντας στην επίσημη ιστοσελίδα του, ότι το Home Port αποτελεί μόνο το 18% της κρουαζιέρας!
Σαφώς, αυτός ο εκφυλισμός λειτουργούσε υπέρ της θόλωσης της συζήτησης, καθώς η δημοτική αρχή δεν είχε τίποτε καινούργιο να απαντήσει ή να δηλώσει.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι σε ερωτήσεις δημοτών για τα πάρκινγκ, ο δήμαρχος απάντησε ότι έχουν πολλές ιδέες για πάρκινγκ στην περιοχή του Αγίου Βασιλείου και στην Πειραϊκή μετά τον επαναπροσδιορισμό του αιγιαλού θα μείνουν νέα οικόπεδα, αλλά δεν τις φανερώνει γιατί θα τις παρεξηγήσουν πάλι οι ενεργοί πολίτες!
Όσο για το μείζον θέμα του κυκλοφοριακού, ο δήμαρχος απέφευγε συστατικά ν΄ απαντήσει στο πότε θα είναι έτοιμη η περίφημη κυκλοφοριακή μελέτη του Πειραιά 800.000 ευρώ που εξαγγέλθηκε τον Ιούλιο του 2022 από την Αντιπεριφερειάρχη και τον ίδιο. Μετά από επίμονες ερωτήσεις του εκπροσώπου του Παρατηρητηρίου Πειραϊκής, ανακοινώθηκε από αντιδήμαρχο ότι θα δούμε κυκλοφοριακή μελέτη μετά από 18 μήνες. Μέχρι τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι η κυκλοφορία της πόλης θα ρυθμίζεται όπως σήμερα από τα συμφέροντα του λιμανιού όπως αυτά έχουν διατυπωθεί στην κυκλοφοριακή μελέτη της Cosco. Ως γνωστόν για το master plan της Cosco, ο δήμος Πειραιά δεν κατέθεσε καν τις απόψεις του στη διαβούλευση του 2023 όπως έπραξαν οι δήμοι Κερατσινίου και Σαλαμίνας.
Από τους εκπροσώπους της αντιπολίτευσης του δήμου, η Λαϊκή συσπείρωση κατήγγειλε αμέσως την διαδικασία ως αντιδημοκρατική, ενώ η παράταξη Αλλάζουμε τον Πειραιά για όλες και όλους, τοποθετήθηκε μόνο στο τέλος χωρίς έχει κάποια παρουσία ή να απαιτήσει κάποιο πλαίσιο στη διαδικασία. Ο επικεφαλής της ήταν ο μόνος σύμβουλος της παράταξης που πήρε τον λόγο για περίπου 15 λεπτά, μη ασκώντας αντιπολίτευση, προτείνοντας γενικά ζητήματα όπως μεταξύ άλλων, την χρήση τηλεματικής και επίσης τα αναμενόμενα οικολογικά λεωφορεία του ΟΛΠ να επιβιβάζουν όχι μόνο τουρίστες αλλά και δημότες προκειμένου να λυθεί το συγκοινωνιακό.
Εν κατακλείδι η φωνή της αντιπολίτευσης δεν υψώθηκε μέσα στη «συνέλευση», ωστόσο οι φωνές των λίγων (περίπου 40) ατόμων που συμμετείχαν έδειξε ότι η δυσαρέσκεια στο Α διαμέρισμα είναι έντονη και βαίνει αυξανόμενη με τους πολίτες να γυρνούν πλέον την πλάτη τόσο στη δημοτική αρχή όσο και στον θεσμό που δεν διασφαλίζει την δημοκρατία και την λογοδοσία στους δημότες. ΠΠ