Μετά τους κυβερνητικούς πανηγυρισμούς και τη… φιέστα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, σειρά έχουν τα προβλήματα που έρχονται στο φως της δημοσιότητας την τελευταία ημέρα των... δωρεάν μετακινήσεων.
Έτσι, μετά τις διαρροές νερού, τον λάθος συναγερμό για φωτιά σε σταθμό, τους ανελκυστήρες που βρίσκονταν σε επτά σταθμούς εκτός λειτουργίας, σήμερα ήρθαν να προστεθούν τα προβλήματα στην έκδοση εισιτηρίων και καρτών.
Πιο συγκεκριμένα, από το πρωί της Τρίτης (3/12) ο κόσμος σχηματίζει τεράστιες ουρές μπροστά από τα εκδοτήρια προκειμένου να παραλάβει τις κάρτες αυτές, οι οποίες εκδίδονται με ρυθμούς… χελώνας, είτε γιατί κολλάει το σύστημα έκδοσης λόγω υπερφόρτωσης, είτε γιατί δεν υπάρχει η απαιτούμενη στελέχωση. Έτσι, η αναμονή ξεπερνά κατά πολύ τη μία ώρα, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την αγανάκτηση του κόσμου.
Χαρακτηριστικές είναι οι εικόνες με ουρές δεκάδων μέτρων από τους σταθμούς Παπάφη, Πανεπιστήμιο, Αγίας Σοφίας, Βενιζέλου, Πλατείας Δημοκρατίας και Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού όπου οι επιβάτες πρέπει να οπλιστούν με υπομονή, προκειμένου να πάρουν την προσωποποιημένη κάρτα, η οποία πρέπει αφού εκδοθεί να φορτιστεί στα αυτοματοποιημένα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων.
Απίστευτη ταλαιπωρία για την έκδοση ενός εισιτηρίου
Και εκεί, όμως, προκύπτουν νέα μεγάλα ζητήματα, αφού για να αγοράσει κάποιος εισιτήριο ή να φορτίσει την κάρτα του θα πρέπει να διαθέτει μόνο 5ευρα, 10ευρα και κέρματα. Αυτό σημαίνει ότι, για παράδειγμα, εάν ένας επιβάτης θέλει να φορτίσει την κάρτα του για 180 ημέρες, δηλαδή ένα εξάμηνο, πρέπει να έχει μαζί του οκτώ (!) 10ευρα και ένα 5ευρω.
Έτσι, αναγκαστικά, όποιος δεν έχει τα απαραίτητα χαρτονομίσματα για να καταβάλλει το αντίτιμο είτε αποχωρεί για να τα… αναζητήσει, είτε ζητάει από άλλους επιβάτες μήπως και διαθέτουν αυτοί για να του χαλάσουν -δίχως, βέβαια, επιτυχία.
Να σημειωθεί ότι όταν το μετρό τέθηκε σε λειτουργία το περασμένο Σάββατο τα εκδοτικά μηχανήματα δέχονταν όλα τα χαρτονομίσματα (έως 50ευρα). Ωστόσο, μετά από λίγο, εξαιτίας της αδυναμίας απόδοσης ρέστων, τα μηχανήματα σταμάτησαν να δέχονται 50ευρα, ενώ σήμερα δεν δέχονται ούτε 20ευρα.
Ταυτόχρονα, τα μηχανήματα δεν δέχονται χρεωστικές/πιστωτικές κάρτες για ηλεκτρονικές συναλλαγές, κάτι που αναμένεται να ξεκινήσει εντός του επόμενου διμήνου, δηλαδή στο τέλος Ιανουαρίου του 2025.
Την ίδια στιγμή, ο σταθμός Βενιζέλου… στενάζει από κόσμο -κάτι, βέβαια, απολύτως λογικό-, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι της THEMA να σταματούν τον κόσμο πριν κατέβει στις αποβάθρες, λόγω μεγάλης πληρότητας των συρμών.
Παράλληλα, στον ίδιο σταθμό, γίνονται μέχρι κι αυτήν την ώρα ηλεκτρολογικές εργασίες στο ακυρωτικό μηχάνημα από το οποίο διέρχονται αναπηρικά αμαξίδια και βρεφικά καρότσια.
Άμεση ανάγκη δημιουργίας θέσεων πάρκινγκ στον σταθμό της Νέας Ελβετίας
Ο πολυτροπικός συγκοινωνιακός κόμβος, πέριξ του σταθμού Νέα Ελβετία, βρίσκεται ακόμα σε φάση κατασκευής, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη προς την οδό Παπαναστασίου, ενώ εκκρεμεί η ολοκλήρωση κάποιων συνοδών έργων ανάπλασης.
Την ίδια στιγμή, ακόμα δεν υλοποιήθηκε η πρόβλεψη για δημιουργία χώρων στάθμευσης για τα ΙΧ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, πάρα πολλοί επιβάτες που προέρχονται από την ανατολική Θεσσαλονίκη και που χρησιμοποιούν αυτοκίνητο μέχρι τη Νέα Ελβετία, για να πάρουν μετά το Μετρό και να κινηθούν προς το κέντρο της πόλης, είτε να μην βρίσκουν να παρκάρουν, είτε να παρκάρουν όπου βρουν, επηρεάζοντας αρνητικά όλους τους γύρω από την περιοχή δρόμους.
Κατά τα πρώτα 24ωρα λειτουργίας του Μετρό, γύρω από τον τερματικό σταθμό δημιουργήθηκε σοβαρό πρόβλημα από τα παράνομα παρκαρισμένα ΙΧ, γεγονός που οδήγησε την τροχαία στη βεβαίωση παραβάσεων και στην αφαίρεση πινακίδων.