Νέα προβλήματα ταλαιπώρησαν τους επιβάτες στο Μετρό Θεσσαλονίκης αφού, όπως γνωστοποιήθηκε τη Δευτέρα (23/12), ακινητοποιήθηκε ξανά συρμός του δικτύου το,,, απόγευμα.
Συγκεκριμένα, οι επιβάτες εξυπηρετήθηκαν ύστερα από περίπου 15 λεπτά από άλλο συρμό μέσω της Τροχιάς 2, ενώ επικράτησε το αδιαχώρητο.
Επισημαίνεται πως δεν είναι η πρώτη φορά που ακινητοποιείται συρμός. Μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες, επιβάτες του Μετρό Θεσσαλονίκης κλήθηκαν να περπατήσουν στη σήραγγα αφού εκκένωσαν συρμό λόγω μπλακ άουτ.
Τι αναφέρει η THEMA για το Μετρό Θεσσαλονίκης
«Εάν εντοπιστεί ακόμα και μια μικρή απόκλιση, όπως εμπόδιο στις γραμμές, το σύστημα σταματά αυτόματα τον συρμό για να αξιολογήσει την κατάσταση», επισημαίνει η THEMA για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Χαρακτηριστικά, σε σχετική ανακοίνωση στην επίσημη ιστοσελίδα του Μετρό Θεσσαλονίκης αναφέρεται το εξής: «Ειδικά κατά την έναρξη λειτουργίας ενός πλήρους αυτόματου συστήματος Μέτρο, όπως είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι αναμενόμενο να συμβούν πιο συχνά μεμονωμένα περιστατικά ακινητοποιήσεων συρμών που επιφέρουν ολιγόλεπτες καθυστερήσεις και εντάσσονται κατά την προσαρμογή του συστήματος στις πραγματικές και εντατικές συνθήκες λειτουργίας. Αυτές οι καθυστερήσεις είναι απόλυτα φυσιολογικές και δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση την ασφάλεια των επιβατών. Η ακινητοποίηση ενός συρμού πραγματοποιείται προληπτικά, προκειμένου να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία όλων των συστημάτων και δεν υποδηλώνει απαραίτητα τεχνική βλάβη του συρμού. Το σύστημα διασφαλίζει ότι ο συρμός μπορεί να συνεχίσει το δρομολόγιο του μόνο όταν επιβεβαιωθεί ότι οι συνθήκες είναι απόλυτα ασφαλείς. Αν κάποιο κύριο σύστημα εντοπίσει πρόβλημα, τα εφεδρικά συστήματα ασφαλείας ενεργοποιούνται. Ο συρμός παραμένει ακινητοποιημένος έως ότου όλα τα συστήματα επιβεβαιώσουν τις συνθήκες για την ασφαλή συνέχιση της λειτουργίας».
Ακόμα, τονίζεται: «Σε σπάνιες περιπτώσεις όπου η ανίχνευση του ενδεχόμενου προβλήματος και η αποκατάσταση απαιτεί χρόνο, μπορεί να είναι απαραίτητη η εκκένωση του συρμού. Η εκκένωση πραγματοποιείται για να αποφευχθούν παρατεταμένοι χρόνοι παραμονής των επιβατών μέσα στον ακινητοποιημένο συρμό, διασφαλιστεί ότι οι τεχνικοί μπορούν να αποκαταστήσουν το πρόβλημα με ασφάλεια, χωρίς επιβάτες εντός του συρμού, αυτή είναι μια τυπική διαδικασία που ακολουθείται από όλα τα αυτόματα συστήματα μετρό παγκοσμίως».