Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ανοίγει το θέμα με τον τοίχο στον οποίο προσέκρουσε το μοιραίο αεροπλάνο παρασύροντας στον θάνατο... 179 ανθρώπους.
Στον τοίχο όπου συνετρίβη το πρωί της Κυριακής το αεροπλάνο της Jeju Air στο αεροδρόμιο Μουάν της Νότιας Κορέας επικεντρώνεται πλέον η προσοχή των Αρχών, ώστε να γίνουν σαφείς οι συνθήκες κάτω από τις οποίες 179 άνθρωποι σκοτώθηκαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.
Στον εν λόγω τοίχο, που έχει ύψος σχεδόν δύο μέτρα, πάνω του ήταν ενσωματωμένη μια κεραία εντοπισμού που έστελνε πληροφορίες στα αεροσκάφη.
Ο Ντέιβιντ Λιαρμάουντ, ειδικός στην ασφάλεια πτήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο, υποστήριξε πως είναι ασυνήθιστο και μη ασφαλές να υπάρχει μια τέτοια κατασκευή τόσο κοντά στον αεροδιάδρομο. «Μια τέτοια κατασκευή δε θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί. Όχι μόνο δεν υπάρχει δικαιολογία, αλλά νομίζω πως τίθεται ζήτημα ποινικής ευθύνης», δήλωσε στο Sky News.
Παρότι, η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι θα διερευνήσει κατά πόσο ο τοίχος πληρούσε τις διεθνείς προδιαγραφές, αξιωματούχοι της χώρας είχαν δηλώσει πως το τοιχίο αυτό είχε κατασκευαστεί στα πρότυπα μεγάλων ευρωπαϊκών και αμερικανικών αεροδρομίων.
Σύμφωνα με τον Guardian, τη θέση αυτή επιβεβαίωσε ο δρ. Ίαν Ντάγκλας, ειδικός αεροπλοΐας στο Πανεπιστήμιο Νιου Σάουθ της Ουαλίας, λέγοντας ότι αυτές οι προδιαγραφές έχουν υιοθετηθεί από μεγάλα αεροδρόμια που έχουν συστηματικά επιθεωρούνται από τον Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Εθνών.
«Αυτό που συνέβη ήταν προφανώς το χειρότερο σενάριο. Κάποια αεροπλάνα απλά κολλάνε στην λάσπη», είπε ενώ πρόσθεσε ότι ο σχεδιασμός των ορίων των αεροδιαδρόμων ποικίλει από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντα χώρου.
Στην περίπτωση που η απόσταση 250 μέτρων του τοίχου από το τέλος του αεροδιαδρόμου δεν θεωρηθεί τελικά επικίνδυνη, η προσοχή μάλλον θα στραφεί στο υλικό κατασκευής παρόμοιων τοιχίων, που θα υποχωρούν χωρίς να προκαλούν σημαντικές φθορές σε περίπτωση που πέσει πάνω τους κάποιο αεροπλάνο.