Latest News

Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2024

Νότια Κορέα: Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε πραγματοποιήσει 13 πτήσεις στις 48 ώρες πριν το δυστύχημα (ΒΙΝΤΕΟ -ΕΙΚΟΝΕΣ)

 


Το αεροσκάφος της Jeju Air που συνετρίβη στη νοτιοδυτική Νότια Κορέα, σκοτώνοντας 179 από τους 181 επιβαίνοντες, είχε πραγματοποιήσει 13 πτήσεις στις 48 ώρες πριν από το θανατηφόρο δυστύχημα... σύμφωνα με έκθεση τοπικού πρακτορείου ειδήσεων.

Όπως αναφέρει το Yohnap News Agency, με έδρα τη Νότια Κορέα, το μοιραίο αεροσκάφος είχε ταξιδέψει από το Μουάν στο νησί Τζέτζου και την πόλη Ίντσεον, αλλά και σε διεθνείς προορισμούς, όπως το Πεκίνο, η Μπανγκόκ, η Κότα Κιναμπαλού, το Ναγκασάκι και η Ταϊπέι.

Επρόκειτο για ένα μοντέλο Boeing B737-800, το οποίο πιστεύεται ότι παρουσίασε δυσλειτουργία στα συστήματα προσγείωσης του κατά την προσέγγιση στο διεθνές αεροδρόμιο Μουάν, την Κυριακή 29 Δεκεμβρίου.

Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων, το συγκεκριμένο αεροσκάφος χρησιμοποιούνταν συχνά για πτήσεις τσάρτερ. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτές διοργανώνονταν από ένα ταξιδιωτικό γραφείο με έδρα την Γκουανγκτζού, στην Κίνα, το οποίο προσέφερε ένα 5ήμερο οργανωμένο ταξίδι στην Μπανγκόκ για την περίοδο των Χριστουγέννων.

Παράγοντες της βιομηχανίας εκφράζουν ανησυχίες για τα αεροσκάφη της Jeju Air

Οι πτήσεις τσάρτερ είναι ειδικά προγραμματισμένες με βάση τη ζήτηση και συνήθως γεμίζουν αποκλειστικά με επιβάτες που είναι πελάτες ταξιδιωτικών γραφείων.

Επικαλούμενο πηγές του κλάδου των αερομεταφορών, το πρακτορείο Yahnop αναφέρει ότι ορισμένοι παράγοντες εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με το κατά πόσον η Jeju Air είχε προγραμματίσει υπερβολικά πολλές πτήσεις τσάρτερ, θέτοντας την ακεραιότητα των αεροσκαφών της σε κίνδυνο. Αυτό είναι σημαντικό, διότι ο ρυθμός φθοράς ενός αεροσκάφους δεν αφορά μόνο την ηλικία του, αλλά και το πόσες ώρες έχει περάσει πετώντας και γύρω από τι συνθήκες. 

Τα περιφερειακά αεροδρόμια της Νότιας Κορέας, όπως αυτό του Μουάν, εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις πτήσεις τσάρτερ που εκτελούνται από αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, όπως η Jeju Air.

«Στην περίπτωση των περιφερειακών αεροδρομίων, υπάρχουν πολύ λίγα τακτικά αεροπορικά δρομολόγια, οπότε συχνά βασίζονται σε πτήσεις τσάρτερ. Δεδομένου ότι οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα περιφερειακά αεροδρόμια είναι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, η πλειονότητα των πτήσεων τσάρτερ εκτελείται από αυτές τις εταιρείες», δήλωσε αξιωματούχος της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, ο μέσος μηνιαίος χρόνος πτήσης ανά αεροσκάφος της Jeju Air καταγράφηκε στις 418 ώρες την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου. Όπως αναφέρει το πρακτορείο Yohnap, πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό ανάμεσα στις έξι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους της Νότιας Κορέας.

Πάνω από 60.000 άνθρωποι ακυρώσαν τις κρατήσεις τους μετά το αεροπορικό δυστύχημα

Η Jeju Air ανακοίνωσε ότι περίπου 68.000 κρατήσεις πτήσεων έχουν ακυρωθεί, με την πλειονότητα των ακυρώσεων να πραγματοποιείται μετά τις 9:00 χθες το πρωί (Κυριακή 29 Δεκεμβρίου), όταν η πτήση 7C2216 συνετρίβη στο διεθνές αεροδρόμιο Μουάν.

Την αποκάλυψη αυτή επίσης μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap, το οποίο πρόσθεσε ότι τα τοπικά ταξιδιωτικά γραφεία ανέφεραν αύξηση των ακυρώσεων στα τουριστικά πακέτα στον απόηχο του χειρότερου αεροπορικού δυστυχήματος επί νοτιοκορεατικού εδάφους.

«Είχαμε περίπου 40 αιτήματα σχετικά με ακυρώσεις ταξιδιών μόνο την Κυριακή. Είδαμε περίπου διπλάσιο αριθμό ακυρώσεων από τον συνηθισμένο και μείωση 50% στις κρατήσεις» δήλωσε ένας ταξιδιωτικός πράκτορας στο πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.

Το χρονικό της συντριβής

Ακολουθούν τα τελευταία πρακτικά της πτήσης 7C2216, όπως δημοσιεύτηκαν από το υπουργείο Μεταφορών και τις πυροσβεστικές αρχές της Νότιας Κορέας. Όλες οι ώρες που αναφέρονται αφορούν την κανονική ώρα Κορέας (GMT+9).

8:54 π.μ. Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας του αεροδρομίου Μουάν επιτρέπει στο αεροσκάφος να προσγειωθεί στον διάδρομο 01, ο οποίος είναι προσανατολισμένος στις 10 μοίρες ανατολικά του βορρά.
8:57 π.μ. Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας δίνει την προειδοποίηση «προσοχή - δραστηριότητα πουλιών».
8:59 π.μ. Ο πιλότος της πτήσης 7C2216 αναφέρει χτύπημα πουλιού, κηρύσσει κατάσταση έκτακτης ανάγκης «Mayday Mayday Mayday Mayday» και «χτύπημα πουλιού, χτύπημα πουλιού, γυρνάω πίσω».
9:00 π.μ. Η πτήση 7C2216 ξεκινάει αναστροφή και ζητά άδεια προσγείωσης στον διάδρομο 19, ο οποίος προσεγγίζεται από το αντίθετο άκρο του μοναδικού διαδρόμου του αεροδρομίου.
9:01 π.μ. Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας επιτρέπει την προσγείωση στον διάδρομο 19.
9:02 π.μ. Η πτήση 7C2216 έρχεται σε επαφή με τον διάδρομο προσγείωσης στο σημείο περίπου 1.200 μέτρων του διαδρόμου με συνολικό μήκος 2.800 μέτρων.
9:02:34 π.μ. Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας ειδοποιεί για «καμπανάκι συντριβής» τη μονάδα διάσωσης της πυροσβεστικής του αεροδρομίου.
9:02:55 π.μ. Η πυροσβεστική μονάδα διάσωσης του αεροδρομίου ολοκληρώνει την ανάπτυξη του εξοπλισμού διάσωσης.
9:03 π.μ. Η πτήση 7C2216 συντρίβεται σε ανάχωμα έχοντας προσπεράσει τον διάδρομο προσγείωσης
9:10 π.μ. Το υπουργείο Μεταφορών λαμβάνει αναφορά ατυχήματος από τις αρχές του αεροδρομίου.
9:23 π.μ. Ένας άνδρας διασώζεται και μεταφέρεται σε προσωρινή ιατρική εγκατάσταση.
9:38 π.μ. Το αεροδρόμιο Μουάν κλείνει.
9:50 π.μ. Ολοκληρώθηκε η διάσωση ενός δεύτερου ατόμου από το εσωτερικό του ουραίου τμήματος του αεροπλάνου.