Latest News

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024

Διαφημίσεις αξίας πάνω από 1 τρισ. δολάρια στα ψηφιακά ΜΜΕ - Ανοδική τάση το 2025 και το 2026

 


Αύξηση κατά 10,7% αναμένεται να σημειωθεί στην παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη, λίγο πριν την «κλείσιμο» του 2024, φτάνοντας συνολικά το ποσό των 1,08 τρισ. δολαρίων, με τα ψηφιακά μίντια να αποκομίσουν τον μεγαλύτερο βαθμό απορρόφησης, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση προβλέψεων της WARC, της παγκόσμιας ψηφιακής πλατφόρμας, βάσης δεδομένων διαφημιστικής κίνησης και... συμβουλευτικών υπηρεσιών. 

Η έκθεση βασίζεται σε συγκεντρωτικά δεδομένα από 100 αγορές παγκοσμίως.

«Η πιο πρόσφατη πρόβλεψή μας κάνει λόγο για 104 δισεκατομμύρια δολάρια σε πρόσθετη διαφημιστική δαπάνη παγκοσμίως φέτος, τη μεγαλύτερη άνοδο στην ιστορία, αν δεν λάβουμε υπόψη το 2021, έτος ανάκαμψης μετά την πανδημία», τόνισε και ο Τζέιμς Μακντόναλντ, διευθυντής Δεδομένων, Ανάλυσης και Προβλέψεων της WARC κατά την παρουσίαση της έκθεσης για το 2024 με προβλέψεις για το 2025 και το 2026

Αν και ο ρυθμός ανάπτυξης οφείλεται κυρίως στα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης, η χρονιά  ήταν καλή και για την τηλεόραση. Η δαπάνη για γραμμική τηλεόραση αναμένεται να κλείσει το έτος κατά 1,9% υψηλότερα, στα 153,6 δισ. δολάρια, μετά από δύο χρόνια πτώσης. Η μεταβολή αυτή εντοπίζεται στην αύξηση της πολιτικής διαφήμισης -ιδιαίτερα στις ΗΠΑ- κατά το τέταρτο τρίμηνο και σε εκείνη χάρη στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού και το ποδοσφαιρικό τουρνουά Euro 2024 κατά το τρίτο τρίμηνο. Παρόλα αυτά, η γραμμική τηλεόραση αντιπροσωπεύει πλέον μόλις το 14,3% της παγκόσμιας διαφημιστικής επένδυσης, από το μέγιστο 41,3% που ήταν το 2013.

Το αμιγώς διαδικτυακό περιβάλλον, το οποίο περιλαμβάνει τα διαφημιστικά έσοδα μεταξύ των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται μόνο στο διαδίκτυο, όπως η Alphabet, η Amazon και η Meta, εμφανίσει τάση αύξησης κατά 14,1% και να φτάσει συνολικά τα 741,4 δισ. δολάρια -πάνω από τα δύο τρίτα (68,8%) της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης.

Η διαφημιστική επενδυτικότητα θεωρείται  δεδομένο, από  τους ειδικούς αναλυτές, ότι θα ενταθεί κατά την περίοδο Χριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς-Φώτων. Οι διαφημιζόμενοι πρόκειται να επενδύσουν 299 δισ. δολάρια κατά την εορταστική περίοδο, με τις διαδικτυακές πλατφόρμες να είναι οι μεγαλύτεροι ωφελούμενοι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Amazon, η οποία είχε έσοδα 16,9 δισ. δολάρια από διαφημίσεις μόνο κατά την περίοδο των περσινών εορτών.

Οι παγκόσμιες επενδύσεις σε διαφημίσεις έχουν υπερδιπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία, ενώ από το 2014 αυξάνονται κατά 2,8 φορές ταχύτερα σε σύγκριση με την παγκόσμια οικονομία. Ανάπτυξη αναμένεται και για το επόμενο έτος, κατά 7,6%, όπως και για το 2026, κατά 7%.

Την αύξηση της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης, χαιρετίζει ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδας (ΣΔΕ) επισημαίνοντας πως «καθώς κάθε ένα ευρώ που επενδύεται σε ενέργειες διαφήμισης και επικοινωνίας παράγει υπερπολλαπλάσια οικονομική και δημοσιονομική δραστηριότητα. Κάθε ένα ευρώ να επενδύεται με τρόπο αποτελεσματικό, υπεύθυνο και βιώσιμο, όπως ακριβώς ορίζει το Better Marketing».