Latest News

Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024

Φόρμουλα Ενα: Δράμα και συγκρούσεις στο Σάο Πάουλο (ΒΙΝΤΕΟ)


Σε ένα από τα πιο επεισοδιακά και χαοτικά γκρν πρι στη σύγχρονη ιστορία της Φόρμουλα Ενα, ο Μαξ Φερστάπεν, αν και εκκίνησε από τη 17η θέση, πήρε τη νίκη στο Σάο Πάουλο και βρίσκετα πια «αγκαλιά» με τον τέταρτο διαδοχικό τίτλο του στη... Φόρμουλα Ενα.

Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull εκμεταλλεύθηκε συγκυρίες και σοβαρά λάθη αντιπάλων του (ιδίως του Λάντο Νόρις), πανηγύρισε την πρώτη νίκη του μετά από τέσσερις και πλέον μήνες -από το γκραν πρι της Ισπανίας- και αύξησε σε 62 βαθμούς τη διαφορά του από τον Νόρις. Ο Βρετανός «πιλότος» της McLaren τερμάτισε έκτος, αλλά κινδυνεύει ακόμη και με ακύρωση, καθώς φάνηκε να υποπίπτει σε παράβαση στην εκκίνηση του γύρου σχηματισμού.

Τον Φερστάπεν πλαισίωσαν στο βάθρο οι δύο Γάλλοι οδηγοί της Alpine, με τον Εστεμπάν Οκόν να τερματίζει δεύτερος και τον Πιερ Γκασλί τρίτος, σε μία μνημειώδη επιτυχία για μία από τις λεγόμενες «μικρές» ομάδες της Φόρμουλα Ενα. Μάλιστα, η Alpine μέσα σε έναν αγώνα κέρδισε τρεις θέσεις στη βαθμολογία των κατασκευαστών, ανεβαίνοντας από την ένατη στην έκτη!

Η χθεσινή καταρρακτώδης βροχή, που οδήγησε σε αναβολή των δοκιμαστικών για σήμερα το μεσημέρι (ξημερώματα για τη Βραζιλία) και η αλλαγή της ώρας έναρξης του αγώνα, αποδείχθηκαν… πταίσματα σε σχέση με αυτά που συνέβησαν στο γκραν πρι. Ηδη από το γύρο σχηματισμού, ο Λανς Στρολ είχε έξοδο στη γλιστερή πίστα, με αποτέλεσμα να χρειαστεί και δεύτερος γύρος σχηματισμού, όπου ο Νόρις φάνηκε να ξεκινά πριν δοθεί το «πράσινο φως». Σαν να μην έφτανε αυτό, όταν έγινε πια η κανονική εκκίνηση, ο Βρετανός έχασε την πρώτη θέση από τον συμπατριώτη του Τζορτζ Ράσελ, ενώ ο Φερστάπεν κέρδισε άμεσα επτά θέσεις και ανέβηκε δέκατος. Αντίθετα, η έτερη Red Bull του Σέρχιο Πέρες έμεινε πολύ πίσω, αφού ο Μεξικανός έκανε τετακέ.

Με τη βροχή σταδιακά να δυναμώνει, οι ομάδες άρχισαν να καλούν οδηγούς για αλλαγή ελαστικών και εκεί έγινε το γεγονός που σημάδεψε τον αγώνα. Πρώτα μία έξοδος του Νίκο Χούλκενμπεργκ που έφερε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και, λίγο αργότερα, ένα πιο σοβαρό ατύχημα του Φράνκο Κολάπιντο, που ανάγκασε τους κριτές να βγάλουν κόκκινη σημαία και να στείλουν όλα τα μονοθέσια στα πιτς.

Οσοι οδηγοί δεν είχαν μπει για αλλαγή ελαστικών, είχαν την ευκαιρία να το κάνουν κατά τη διάρκεια της διακοπής, κρατώντας τις θέσεις που είχαν κερδίσει στο μεταξύ.

Μεγάλος ωφελημένος ήταν ο Φερστάπεν, που βρέθηκε δεύτερος, πίσω από τον Εστεμπάν Οκόν, έχοντας μπροστά του τον μισό αγώνα για να τον προσπεράσει. Δεν βιάστηκε να κάνει την κίνησή του με την επανέναρξη του αγώνα (που έγινε πίσω από αυτοκίνητο ασφαλείας), ενώ την ίδια στιγμή ο Νόρις βγήκε για λίγο εκτός πίστας και έπεσε πέμπτος. Ακολούθησε νέα έξοδος, αυτή τη φορά του Κάρλος Σάινθ, και εκ νέου αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά αυτή τη φορά ο παγκόσμιος πρωταθλητής έκανε την επίθεσή του και πέρασε τον Οκόν, ενώ ένα νέο λάθος του Νόρις τον έριξε στην έβδομη θέση.

Ο Φερστάπεν δεν είχε άλλο πρόβλημα και έφτασε πρώτος στον τερματισμό και με σημαντική διαφορά (παίρνοντας και τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου φύρου), με τις δύο Alpine να αντέχουν στην πίεση και να κατακτούν τη δεύτερη και την τρίτη θέση, μπροστά από τους Ράσελ και Λεκλέρ. Ο Νόρις απλά ανέβηκε έκτος, ξεπερνώντας (κατόπιν οδηγιών της McLaren) τον «ομόσταυλό» του Οσκαρ Πιάστρι, που μάλιστα έπεσε τελικά όγδοος.