Latest News

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024

Ανακοινώθηκε πώληση - γίγας ελληνικού σούπερ μάρκετ


 Διαψεύδει την πώληση της εταιρείας ο brand president του σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος Νίκος Λαβίδας και ανακοινώνει αλλαγές στο πλάνο της εταιρείας, προσθήκες και... μία εξαγορά.

Συγκεκριμένα, ο κ. Λαβίδας διέψευσε τα σενάρια που κάνουν λόγο για εξαγορά της εταιρείας και υποστήριξε ότι η Ελλάδα έχει στρατηγική σημασία για την μητρική Ahold Delhaize.

Την ίδια ώρα η διοίκηση δρομολογεί τριετές στρατηγικό πλάνο μετασχηματισμού της αλυσίδας.

Σύμφωνα με όσα είπε, βασικός μοχλός ανάπτυξης της αλυσίδας είναι το δίκτυο franchise.

Σημειώνεται ότι το 2023 υλοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 57 εκατ. ευρώ σε νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες και στην αναδιάρθρωση του δικτύου, προχωρώντας στη δημιουργία και λειτουργία πέντε νέων εταιρικών καταστημάτων και σε 30 νέες προσθήκες στο δίκτυο franchise.

Μέσα στην τρέχουσα χρονιά, η ΑΒ σχεδιάζει την προσθήκη 48 νέων καταστημάτων franchise, συνεχίζοντας να στηρίζει τη μεσαία επιχειρηματικότητα, αλλά και την απασχόληση, διαθέτοντας 2.000 εργαζομένους στα franchise καταστήματά της.

Η εταιρεία διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο franchise πανελλαδικά, με 292 καταστήματα, ενώ οι franchisees προμηθεύονται το 80% των προϊόντων που έχουν στα ράφια τους από την ίδια την αλυσίδα, λόγω των ανταγωνιστικών τιμών που τους παρέχει. Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, το franchise μέχρι πέρυσι ήταν περίπου στο 12% των πωλήσεων. Πλέον έχει φτάσει κοντά στο 15% και στόχος είναι μέσα στην επόμενη τριετία να αγγίξει το 25%.

Η εξαγορά σούπερ μάρκετ

Η εταιρεία, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, εστιάζοντας στην αναπτυσσόμενη αγορά των καταστημάτων ευκολίας (convenience stores) στην Αττική αλλά και σε τουριστικές περιοχές που υπολογίζεται στα 3 δισ. ευρώ, μέχρι το τέλος του 2024 θα προχωρήσει στην εξαγορά μικρής αλυσίδας εκτός Αττικής με μονοψήφιο αριθμό καταστημάτων με σκοπό την μετατροπή αυτών σε franchise.

Σε ό,τι αφορά τα καταστήματα χονδρικής ENA Cash & Carry, που εισφέρουν το 6% του τζίρου της αλυσίδας, στόχος της διοίκησης είναι η περαιτέρω ανάπτυξη των 14 καταστημάτων με έμφαση στο Ho.Re.Ca. «Θέλουμε να αναπτύξουμε την χονδρική. Συζητήσαμε κάποια στιγμή το ενδεχόμενο πώλησης ωστόσο αποφασίσαμε να διατηρήσουμε τη δραστηριότητα και να την αναπτύξουμε εστιάζοντας το ενδιαφέρον μας στο Ho.Re.Ca.»