Latest News

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2024

Γιάννος Παπαντωνίου στη δίκη για τα εξοπλιστικά: Κανείς δεν με δωροδόκησε!


Την πρόταση του εισαγγελέα της έδρας του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων της Αθήνας, ο οποίος ζήτησε την ενοχή του για ξέπλυμα μαύρου χρήματος, αγορεύοντας στην εν εξελίξει δίκη για την προμήθεια έξι φρεγατών του πολεμικού ναυτικού, αντικρούει ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ Γάννος Παπαντωνίου, βασικός κατηγορούμενος... της υπόθεσης.

Να σημειωθεί ότι ο εισαγγελέας της έδρας εκτός του κ. Παπαντωνίου είχε ζητήσει την ενοχή και της συζύγου Σταυρούλας Κουράκου, όπως και του στενού τους φίλου Ανδρέα Μπάρδη. Η εισαγγελική πρόταση αφορά στη δικογραφία που θέλει τον άλλοτε ισχυρό υπουργό του ΠΑΣΟΚ να έχει λάβει ως «δώρο» από την Thales Nederland B.V. ποσό ύψους 2.437.962 ευρώ, προκειμένου να βάλει την υπογραφή του στη σύµβαση του 2003 για τον εκσυγχρονισµό 6 φρεγατών του Πολεµικού Ναυτικού.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο κ. Παπαντωνίου αναφέρει πως:

«Στην δίκη, που είναι σε εξέλιξη αρκετούς μήνες, ο Εισαγγελέας πρότεινε την ενοχή μου σύμφωνα με το κατηγορητήριο, δηλαδή να κριθώ ότι διέπραξα το αδίκημα της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, που προέρχονται από τα βασικά αδικήματα της απιστίας και της παθητικής δωροδοκίας, των οποίων το αξιόποινο έχει παραγραφεί. Επειδή η εισαγγελική πρόταση έλαβε ευρεία δημοσιότητα, θεωρώ επιβεβλημένο να πληροφορηθεί η κοινή γνώμη -εν περιλήψει- τις θέσεις μου, όπως αυτές αναπτύχθηκαν κατά την –διάρκειας πέντε (5) ωρών- αγόρευση του πληρεξούσιου δικηγόρου μου, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ώστε να έχει ενημέρωση για την υπόθεση και για τον πολιτικό, που έχει εκλέξει βουλευτή και ευρωβουλευτή για πολλά χρόνια.

Το Δικαστήριο, κατά την εκδίκαση της κατηγορίας της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, παρεμπιπτόντως εξετάζει ενδελεχώς, σύμφωνα με την νομολογία του Αρείου Πάγου, εάν έχουν διαπραχθεί τα βασικά αδικήματα της απιστίας και της παθητικής δωροδοκίας, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι έχει εξαλειφθεί το αξιόποινο.

Το έτος 2003, επί θητείας μου στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, έγινε κατακύρωση του προγράμματος εκσυγχρονισμού έξι (6) φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού τύπου «S» στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ως ανάδοχος, με υποκατασκευάστρια την Ολλανδική εταιρεία Thales, η οποία έχει κατασκευάσει τις συγκεκριμένες φρεγάτες. Το συμφωνηθέν τίμημα ανήλθε σε 381 εκατομμύρια € και συνοδευόταν από σημαντικά αντισταθμιστικά ωφελήματα για ελληνικές επιχειρήσεις. Ο Εισαγγελέας της έδρας χαρακτήρισε αυτόν τον εκσυγχρονισμό των έξι(6) φρεγατών ως απιστία σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου με βέβαιη προκληθείσα ζημία ισόποση με το άνω τίμημα, δηλαδή 381εκατομμύρια €. Στήριξε δε τον δικανικό συλλογισμό του στο επιχείρημα ότι,αν αυτός ο εκσυγχρονισμός γινόταν στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας,το Ελληνικό Δημόσιο δεν θα πλήρωνε ούτε 1 €, όλα θα γίνονταν τζάμπα.

Η απόφαση για να εκσυγχρονιστούν οι έξι (6) φρεγάτες είχε ληφθεί από την Ολομέλεια του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου(ΑΝΣ)το έτος 1998, επικαιροποιήθηκε από το ΑΝΣ στις 10.09.2002, και οι προδιαγραφές του εκσυγχρονισμού τέθηκαν από τους κλάδους του Πολεμικού Ναυτικού. Η ανάθεση στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά έγινε από προηγούμενο Υπουργό Εθνικής Άμυνας και διεξήχθη μειοδοτικός διαγωνισμός για τον υποκατασκευαστή ανάμεσα στις εταιρείες Thales και Raytheon. Οι πολυπληθείς επιτροπές τεχνικοοικονομικής αξιολόγησης και διαπραγματεύσεων επέλεξαν την εταιρεία Τhales. Τον εκσυγχρονισμό των έξι (6) φρεγατών από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και την εταιρεία Thalesαντί τιμήματος 381 εκατομμυρίων €ενέκριναν επίσης όλες οι υπηρεσίες, όπως ΔΙΚΕ, ΓΓΟΣΑΕ, ΓΔΑΕ,ΔΕΞ, ΚΕΓΕΠ(όπου συμμετέχει ο Αρχηγός, ο Υπαρχηγός και οι Κλαδάρχες του Πολεμικού Ναυτικού), καθώς και από το ΚΥΣΕΑ. Η Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους με την υπ’ αριθμ. 85/2007 Γνωμοδότηση της δέχθηκε ότι η διαδικασία του εκσυγχρονισμού των έξι (6) φρεγατών τύπου «S» ήταν απολύτως νόμιμη και υπηρετούσε το δημόσιο συμφέρον.

Ο Ναύσταθμος -και όχι ναυπηγείο- Σαλαμίνας ήταν πολύ μικρός, δεν είχε τις υποδομές και την τεχνογνωσία αντικειμενικά να φέρει εις πέρας τον εκσυγχρονισμό των έξι(6) φρεγατών. Ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών προϋποθέτει κυρίως συστήματα προηγμένης τεχνολογίας, τεχνογνωσία, εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Ποιός θα τα χάριζε ή θα τα έδινε ΤΖΑΜΠΑ στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας, όπως συλλογίστηκε ο σεβαστός Εισαγγελέας;

Οι φρεγάτες αυτές, έως σήμερα 21 χρόνια μετά την κατακύρωση του προγράμματος εκσυγχρονισμού τους, εξακολουθούν να φυλάττουν τα θαλάσσια σύνορα της πατρίδας, αποτελώντας την αιχμή του δόρατος του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ κατά την ελληνοτουρκική κρίση του θέρους του 2020 στάθηκαν αξιόμαχες απέναντι στον τουρκικό στόλο, όπως έχουν καταθέσει Υποναύαρχοι ,Αντιναύαρχοι και Ναύαρχοι στην παρούσα δίκη. Πώς η εισαγγελική πρόταση σβήνει αυτή την ιστορική πραγματικότητα και λέει ότι το κόστος του εκσυγχρονισμού των φρεγατών είναι ζημιά του Ελληνικού Δημοσίου; Μήπως εξαφανίστηκαν οι φρεγάτες, χαρίστηκαν και φυλάττουν ξένη χώρα;;; Αν αυτό συνέβαινε, πράγματι το κόστος του εκσυγχρονισμού θα ήταν ζημιά για το Ελληνικό Δημόσιο. Μια καινούργια φρεγάτα εκείνη την περίοδο κόστιζε 700 εκατομμύρια ευρώ, για δε την ναυπήγηση έξι(6) νέων φρεγατών απαιτούνταν γύρω στα4,2 δισεκατομμύρια €!!

Όλοι θέλουμε το καινούργιο, αλλά υπάρχει μία αυστηρή προϋπόθεση, να έχει την οικονομική δυνατότητα η πατρίδα. Έχουν περάσει 21 χρόνια και το Ελληνικό κράτος δεν έχει καταφέρει να αγοράσει νέες φρεγάτες. Οι υπάρχουσες εκσυγχρονισμένες φρεγάτες έχουν αξία ίση με το 30% μιας νέας. Το 2003 μία νέα φρεγάτα στοίχιζε 700 εκατομμύρια €, συνεπώς η κάθε εκσυγχρονισμένη είχε αξία ίση με το 30%της καινούργιας, δηλαδή 210εκατομμύρια€. Οι έξι (6) φρεγάτες τύπου «S», με ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού που κόστισε 381 εκατομμύρια €, απέκτησαν αξία 1 δισεκατομμύριο 260 εκατομμύρια €. Εύλογα λοιπόν ερωτάται κανείς, που στηρίζεται η υποτιθέμενη ζημία του Δημοσίου των 381 εκατομμυρίων € σύμφωνα με την εισαγγελική πρόταση!