Latest News

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024

Ατελείωτο το επιτελικό «πάρτι» των απευθείας αναθέσεων - Τελευταίο κρούσμα με πρωταγωνίστρια την Κεραμέως

 


Καλά κρατεί το «πάρτι» των απευθείας αναθέσεων της κυβέρνησης Μητσοτάκη με «πρωταγωνίστρια» για ακόμη μια φορά τη... Νίκη Κεραμέως.

Χθες οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Μουλκιώτης και Κατερίνα Καζάνη κατέθεσαν ερώτηση προς την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σχετικά με ακόμα μία καταγγελία που έκανε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων του ΟΑΕΔ.

Αφορμή στάθηκε η απόφαση της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) για την απευθείας ανάθεση στην εταιρεία SYN INTERNATIONAL Ι.Κ.Ε. της προμήθειας για την «Καμπάνια ενημέρωσης κοινού σε περιφερειακά τηλεοπτικά μέσα για ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ», με συνολική δαπάνη 33.790,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Σύμφωνα με τους δύο βουλευτές, η συγκεκριμένη εταιρεία συστάθηκε τον Φεβρουάριο του 2023 όμως είναι «αόρατη» καθώς δεν έχει ούτε ιστοσελίδα, ούτε λογαριασμό σε κοινωνικά δίκτυα προκειμένου να προωθήσει τις υπηρεσίες της.

Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» στην εταιρεία μέχρι πρότινος εμφανιζόταν μόνο ένας εργαζόμενος και μόλις μετά την ανάθεση προστέθηκαν άλλοι τρεις εργαζόμενοι, ενώ το έργο της εταιρείας κατά το διάστημα της λειτουργίας της είναι ανύπαρκτο!

Οι ερωτήσεις στην Υπουργό

Σε αυτό το πλαίσιο οι βουλευτές ρωτούν την αρμόδια υπουργό τα ακόλουθα:

  • Ποια ήταν τα κριτήρια επιλογής της συγκεκριμένης εταιρείας, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν δημοσιευμένα κάποια στοιχεία που να τεκμηριώνουν την καταλληλόλητά της όπως ενεργές ή μη ενεργές συμβάσεις για έργα του Δημοσίου, συνεργασίες με ιδιωτικές εταιρείες κ.ά; (να κατατεθούν τα σχετικά πρακτικά της συνεδρίασης του Δ.Σ. της ΔΥΠΑ)
  • Δεδομένης της ανεπάρκειας έργου κατά το διάστημα λειτουργίας της ανωτέρω εταιρείας και της μη διαφήμισής της, πώς έγινε γνωστή στη Διοίκηση της ΔΥΠΑ και ποιοι εισηγήθηκαν την απευθείας ανάθεση; (να κατατεθούν τα πρακτικά της σχετικής συνεδρίασης του Δ.Σ. της ΔΥΠΑ).
  • Ποιο είναι το συνολικό ποσό των απευθείας αναθέσεων της ΔΥΠΑ ανά έτος κατά τα έτη 2019-2024; (να κατατεθούν τα στοιχεία ανά έτος και ανά εταιρεία καθώς και οι αποφάσεις των απευθείας αναθέσεων).Πάρτι χωρίς τέλος με σπατάλες της ΔΥΠΑ σε διαφημιστές!

Πρόσφατα έγινε γνωστό από το Ελεγκτικό Συνέδριο ότι ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων ΟΑΕΔ (τέως ΟΕΚ-ΟΕΕ) θα προχωρήσει σε καταγγελία για τις αποφάσεις της διοίκησης της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης σε σχέση με τις διαφημιστικές δαπάνες του οργανισμού.

Αφορμή στάθηκε το γεγονός ότι αποφασίστηκε να δοθούν 284.580,00 ευρώ σε έξι διαφορετικές ιδιωτικές εταιρίες, προκειμένου να διαφημίσουν τις σχολές της ΔΥΠΑ σε οκτώ περιφερειακές διευθύνσεις.

Συγκεκριμένα:

  • Η εταιρία CHOOSE Α.Ε. ανέλαβε να διαφημίσει τις σχολές Π.Δ. Πειραιώς και Νήσων με ποσό 36.580,00 ευρώ και τις σχολές Π.Δ. Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας με ποσό 35.340,00 ευρώ.
  • Η εταιρία ΒΙRDIE ΜΟΝ/ΠΗ ΕΠΕ ανέλαβε να διαφημίσει τις σχολές Αν. Μακεδονίας και Θράκης με ποσό 35.216,00 ευρώ και τις σχολές Ηπείρου με ποσό 35.216,00 ευρώ.
  • Η εταιρία CLEVERMEDIA A.E. ανέλαβε να διαφημίσει τις σχολές Πελοποννήσου με ποσό 35.216,00 ευρώ.
  • Η εταιρία MEDIA ROCKETS MΙΚΕ ανέλαβε να διαφημίσει τις σχολές Κρήτης με ποσό 35.216,00 ευρώ
  • Η εταιρία DIGITAD PC ΕΠΕ ανέλαβε να διαφημίσει τις σχολές Θεσσαλίας με ποσό 35.216,00 ευρώ.
  • Η εταιρία ROSE GARDEN IKE ανέλαβε να διαφημίσει τις σχολές Αττικής με ποσό 36.580,00 ευρώ.

Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, το αντικείμενο της σύμβασης είναι το ίδιο για όλες τις απευθείας αναθέσεις και μάλιστα δεν έχει να κάνει με την παραγωγή του υλικού, αλλά μόνο με την κατανομή του στα τοπικά κανάλια, δηλαδή οι εταιρίες έχουν απλά τον ρόλο του μεσάζοντα ανάμεσα στη ΔΥΠΑ και στα τηλεοπτικά κανάλια.

Συγκεκριμένα, αφού προηγουμένως κατανοήσουν οι εταιρίες το ψυχογραφικό και δημογραφικό προφίλ του κοινού-στόχου και αποφασίσουν σε ποια κανάλια και ώρες προβολής θα προβληθεί το υλικό, θα πρέπει να παρακολουθήσουν τις προβολές και να προσκομίσουν αναλυτικά απολογιστικά στοιχεία.

Επιπλέον, προφανώς οι απευθείας αναθέσεις για το ίδιο ακριβώς αντικείμενο σε διαφορετικές εταιρίες αποτελούν τον ορισμό της κατάτμησης δαπανών, καθώς χωρίς τον ΦΠΑ βρίσκονται οριακά κάτω από το όριο των 30.000 ευρώ που ορίζει ο νόμος.

«Ο χρόνος που επιλέχθηκε για τις απευθείας αναθέσεις για να προβληθούν οι διαφημίσεις καθιστούν τις ίδιες τις αποφάσεις τουλάχιστον “περίεργες”, αφού οι εγγραφές για το νέο σχολικό έτος στις Επαγγελματικές Σχολές ολοκληρώνονται στις 13 Σεπτεμβρίου, ενώ για τις ΣΑΕΚ (Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης) απομένουν λίγες ημέρες για να τελειώσουν, στις 23 Σεπτεμβρίου, κατόπιν παρατάσεων» τονίζει ο σύλλογος και υποστηρίζει πως οι αποφάσεις όσων είναι αρμόδιοι στη ΔΥΠΑ για να αναθέσουν σε όποιες εταιρίες επιθυμούν τη διαφήμιση των σχολών αυτών «αποτελεί στην ουσία νόθευση του ελεύθερου ανταγωνισμού, αφού έτσι αποκλείονται πολλές ιδιωτικές εταιρίες που θα μπορούσαν να συμμετέχουν».

Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί και μια απαράδεκτη διαχείριση του δημόσιου χρήματος, των πόρων της ΔΥΠΑ και των εισφορών των φορολογουμένων, αφού, εάν διεξήγαγαν έναν μειοδοτικό διαγωνισμό, τότε είναι βέβαιο ότι το συνολικό ποσό θα ήταν πολύ μικρότερο από εκείνο των 284.580,00 ευρώ.

Στην ουσία, όμως, το αντικείμενο των συμβάσεων θα μπορούσε να το είχε αναλάβει η ίδια η υπηρεσία εκδόσεων της ΔΥΠΑ, η οποία καταργήθηκε με το νέο οργανόγραμμα λίγους μήνες αφότου ανέλαβε η νυν διοίκηση.

«Αντί να ιδρύσουν ένα αυτοτελές τμήμα, κατάργησαν την αναγκαία υπηρεσιακή δομή, το αντικείμενο της οποίας ενσωματώθηκε στη Διεύθυνση Γραμματείας της Διοίκησης απαξιώνοντας το έργο της, χωρίς να ενισχυθεί σε προσωπικό, ενώ όσοι υπάλληλοι συνταξιοδοτήθηκαν δεν αντικαταστάθηκαν, αν και ήταν προειλημμένη απόφαση, για να υλοποιήσουν μια επικοινωνιακή στρατηγική με βασικό άξονα τις διαφημίσεις» καταλήγει.

Δοκιμασμένη πρακτική των απευθείας αναθέσεων

Είναι απορίας άξιον πώς η διοίκηση της ΔΥΠΑ, λίγους μήνες μετά τα δημοσιεύματα για τις απευθείας αναθέσεις σε εταιρία-φάντασμα και τις αντίστοιχες για δαπάνες επικοινωνίας τα έτη 2020-2023 ποσού 2.323.299,22 ευρώ, για τις οποίες δεν έχει απαντήσει τίποτα απολύτως, επιλέγει την ίδια ακριβώς τακτική.