Σε βίντεο που κοινοποίησε ο Σύλλογος Γονέων στο συγκεκριμένο σχολείο, φαίνεται ο συνωστισμός που επικρατεί στη Β’ τάξη, όπου 27 άτομα – 23 μικροί μαθητές, μια δασκάλα και τρεις εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης – στοιβάζονται σε ένα κοντέινερ τύπου Isobox.
Ταυτόχρονα, η συγχώνευση της Δ’ τάξης σε ένα τμήμα… στριμώχνει 31 άτομα σε μια μικρή τάξη, με τους γονείς να επισημαίνουν τους κινδύνους για την υγεία των μαθητών και, δη, σε μια περίοδο που αυξάνεται στον πληθυσμό η διασπορά του ιού SARS-CoV-2. Σημειώνεται, δε, ότι η αίθουσα-κοντέινερ κλείνει αισίως 15 χρόνια χρήσης, καθώς, ουδέν μονιμότερο του προσωρινού…
Σε επιστολή τους, οι γονείς των μαθητών αναφέρουν τα εξής:
Οι υπογράφοντες την παρούσα, γονείς των μαθητών της Β και Δ τάξης, καθώς και των υπολοίπων γονέων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Μαρκοπούλου ζητάμε την έγκρισή σας για την άμεση διχοτόμηση των τάξεων αυτών, σε δύο τμήματα όπως ακριβώς λειτούργησαν την περσινή χρονιά και αντίστοιχα για την επείγουσα στελέχωσή τους με εκπαιδευτικούς, για να μη χαθούν ημέρες μαθημάτων.
Ως γνωστόν η νομοθεσία προβλέπει τον μέγιστο αριθμό 25 μαθητών ανά τμήμα και την θεσμοθέτηση της παράλληλης στήριξης για παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες με διαγνώσεις από το ΚΕΔΑΣΥ, όμως θα πρέπει να αξιολογούνται και να συνυπολογίζονται τα πραγματικά περιστατικά για κάθε περίπτωση, όπως το γεγονός ότι το σχολείο μας στεγάζεται σε αίθουσες κοντέινερ.
Οι υποδομές του σχολείου είναι εξαιρετικά χαμηλού επιπέδου και οι αίθουσες πολύ μικρές {36 τ.μ.), τα παιδιά και οι ενήλικες συνωστίζονται μέσα σε αυτές με αποτέλεσμα όχι μόνο να φθίνει η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά και να κινδυνεύει η υγεία και η ασφάλειά τους. Επιπροσθέτως με το Π.Δ. 41/2018 (ΦΕΚ 80/Α’Ί.5.2018) περί πυρασφάλειας κτιρίων προβλέπεται με σαφήνεια πως για κάθε άτομο, είτε είναι μικρός μαθητής είτε ενήλικας εκπαιδευτικός, μέσα σε σχολική αίθουσα, θα πρέπει να αντιστοιχούν 2τ.μ., πόσο μάλλον για σχολικές εγκαταστάσεις κοντέινερ που είναι ακόμα πιο ευαίσθητες στην απειλή της φωτιάς.
Στη Δευτέρα Δημοτικού μέσα σε αυτές τις μικρές αίθουσες θα πρέπει να κάνουν μάθημα 23 παιδιά1 4 εκ των οποίων να έχουν γνωμάτευση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών από δημόσιο φορέα οπότε με τους ενήλικες μέσα στην αίθουσα να φτάνουν τους 5, δηλαδή η δασκάλα, 2 εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης και 2 ειδικού βοηθητικού προσωπικού, άρα 28 άτομα σύνολο. Στην Τετάρτη Δημοτικού έχουμε 28 παιδιά, δύο εκ των οποίων με γνωμάτευση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών με παράλληλη στήριξη και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, οπότε προσμετρώντας και τη δασκάλα τους θα έχουμε μία αίθουσα κοντέινερμέσα στην οποία θα προσπαθούν να συνυπάρχουν και να κάνουν μάθημα 31 άτομα σύνολο!
Το αποτέλεσμα είναι να συνωστίζονται τόσοι πολλοί άνθρωποι σε πολύ μικρές αίθουσες και να εγείρονται σοβαρά προβλήματα ασφάλειας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, σοβαρά προβλήματα ποιότητας φιλοξενίας τόσων ανθρώπων σε τόσο μικρό χώρο και σοβαρά παιδαγωγικά προβλήματα για όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές των τμημάτων αφού η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης να φθίνει ανησυχητικά. Επιπλέον ανακύπτουν και προβλήματα υγειονομικού σκοπού και ενδιαφέροντος όπως αυτό της ανανέωσης του αέρα και της διατήρησης των αποστάσεων στις ασφυκτικά μικρές αίθουσες του σχολείου μας. Ως γνωστόν παρά το πέρας της πανδημίας ο κορονοϊός εξακολουθεί να υπάρχει και μαζί με αυτόν και άλλες επικίνδυνες για την υγεία των μικρών μαθητών ιώσεις του αναπνευστικού. Η κατάσταση αυτή προφανώς και επιβαρύνεται όταν τα παιδιά μας είναι αναγκασμένα να συνωστίζονται σε τόσο μικρούς και κλειστούς χώρους για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Το νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει την εξέταση των ιδιαίτερων συνθηκών και προϋποθέσεων κάθε σχολείου και δίνει την δυνατότητα στη Διοίκηση να πράξει ανάλογα με το αναγκαίο για την καλή και εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και την ασφάλεια των μαθητών. Η ανάγκη ύπαρξης 2 τάξεων για τη Β δημοτικού του σχολείου μας και αντίστοιχα και για την Δ δημοτικού, είναι επιτακτικής σημασίας, και για λόγους ασφάλειας αλλά και για την σωστή και εύρυθμη λειτουργία του σχολείου σε καθημερινή βάση. Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονιστεί πως η συνέχιση ύπαρξης τεσσάρων τμημάτων και για τις δύο αυτές τάξεις αποτελεί ιδανική λύση αφού υπάρχουν διάθεσιμες αίθουσες οι οποίες μπορούν να φιλοξενήσουν τα παιδιά και έτσι μπορεί και το σχολείο μας να συνεχίσει να λειτουργεί με ασφάλειας όπως ακριβώς επιτεύχθηκε και όλη την περσινή χρονιά. Ως γονείς που μεγαλώνουμε τα παιδιά μας με αγάπη, κόπο και θυσίες δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να γίνουν εκπτώσει στη μαθησιακή τους πρόοδο, στην ομαλή κοινωνική τους ένταξη και πολύ περισσότερο στην υγεία και ασφάλειά τους.
Οι γονείς