Η Google και η Meta συνεργάστηκαν κρυφά για να δημιουργήσουν διαφημίσεις για το Instagram, οι οποίες στοχεύουν σε εφήβους στο YouTube, παρακάμπτοντας τους κανόνες της Google για τη διαχείριση ανηλίκων... στο διαδίκτυο.
Η Google ανέπτυξε ένα σχέδιο μάρκετινγκ ώστε η Meta να προωθήσει το Instagram σε χρήστες YouTube ηλικίας 13 έως 17 ετών με διαφημίσεις που προωθούσαν την εφαρμογή, σύμφωνα με ρεπορτάζ των Financial Times.
Αυτή η καμπάνια στο Instagram στόχευσε σκόπιμα μια ομάδα χρηστών που κατονομάστηκε ως «άγνωστη» στο διαφημιστικό σύστημα της Google, η οποία ήταν γνωστό ότι περιλάμβανε μεγάλο ποσοστό ατόμων κάτω των 18 ετών. Έγγραφα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ των FT, δείχνουν ότι καταβλήθηκαν προσπάθειες για απόκρυψη της πραγματικής πρόθεσης της εκστρατείας.
Το πρότζεκτ παραβίασε τους κανόνες της Google για την εξατομίκευση και τη στόχευση διαφημίσεων σε άτομα κάτω των 18 ετών και την παράκαμψη των οδηγιών της. Η καμπάνια της Meta στο YouTube για να προσελκύσει νεότερους χρήστες στο Instagram είχε ήδη ξεκινήσει όταν ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ εμφανίστηκε ενώπιον του Κογκρέσου τον Ιανουάριο, ζητώντας συγγνώμη από τις οικογένειες των παιδιών που είχαν υποστεί εκμετάλλευση στις πλατφόρμες του.
Οι δύο εταιρείες, συνήθως σκληροί ανταγωνιστές ξεκίνησαν αυτή την προσπάθεια στα τέλη του περασμένου έτους, καθώς η Google είχε στόχο να ενισχύσει τα διαφημιστικά έσοδα και η Meta προσπάθησε να διατηρήσει νεότερους χρήστες εν μέσω ανταγωνισμού από την TikTok.
Οι εταιρείες συνεργάστηκαν με τη Spark Foundry, μια θυγατρική της Publicis στις ΗΠΑ για την έναρξη του πιλοτικού προγράμματος μάρκετινγκ στον Καναδά μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου, και στη συνέχεια το δοκίμασαν στις ΗΠΑ τον Μάιο. Είχαν σχέδια να το επεκτείνουν διεθνώς και να προωθήσουν άλλες εφαρμογές, όπως το Facebook, ανέφεραν οι FT, επικαλούμενοι άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, παρά το γεγονός ότι ήταν μικρά πιλοτικά προγράμματα, η Google τα είδε ως μια ευκαιρία να αναπτύξει μια πιο προσοδοφόρα σχέση με τη Meta που περιλαμβάνει διαφημίσεις υψηλού προφίλ στο YouTube και σε άλλες πλατφόρμες.
Πέρυσι, η Meta ανακοίνωσε νέες ενημερώσεις στο διαφημιστικό της σύστημα, συμπεριλαμβανομένης της κατάργησης του φύλου ως επιλογή στόχευσης για χρήστες κάτω των 18 ετών στο Facebook και στο Instagram. Η εταιρεία είχε πει ότι αυτές οι αλλαγές είχαν σκοπό να διασφαλίσουν ότι οι έφηβοι βλέπουν διαφημίσεις σχετικές με την ηλικία τους και τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες στην τοποθεσία τους.