Latest News

Πέμπτη 29 Αυγούστου 2024

Ναυάγιο Bayesian στη Σικελία: Βαρύτατες καταγγελίες από οργανώσεις που σώζουν πρόσφυγες- «Δύο μέτρα και δύο σταθμά» για πλούσιους και φτωχούς


Οι τεράστιοι πόροι και η παγκόσμια προσοχή που αφιερώθηκε στην τραγωδία του σούπερ γιοτ Bayesian υποδηλώνουν διπλά πρότυπα για τα ναυάγια στη Μεσόγειο, είπαν αρκετές ΜΚΟ που είναι αφιερωμένες στην παροχή βοήθειας σε αιτούντες άσυλο, αναφέροντας τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τακτικά καθώς προσπαθούν να σώσουν ζωές στην... ίδια νερά.

Οι ομάδες που μίλησαν στον Guardian έσπευσαν να εκφράσουν τη λύπη τους και τη συμπάθειά τους για τον θάνατο επτά ανθρώπων μετά το χτύπημα του πολυτελούς πλοίου από σφοδρές καταιγίδες στα ανοιχτά των ακτών της Ιταλίας.

«Για εμάς, κάθε θάνατος στη Μεσόγειο είναι ένας ανεξάρτητα από το πού προέρχονται ή πόσα χρήματα βγάζουν», ανέφερε η γερμανική ανθρωπιστική οργάνωση Sea-Eye σε δήλωσή της στον Guardian.

Η απάντηση στο Bayesian, ωστόσο, αποκάλυψε μια τρομακτική αντίθεση, είπε η ΜΚΟ, η πιο πρόσφατη αποστολή της οποίας διέσωσε 262 ανθρώπους στη Μεσόγειο. «Δυστυχώς, κάνει τη διαφορά στα μέσα ενημέρωσης, στην κοινωνία μας και στην πολιτική, ποιος πνίγεται. Παρατηρήσαμε ότι η κάλυψη της κατάστασης στη Μεσόγειο, των τραγωδιών ή των διασώσεων μας τους τελευταίους μήνες δεν ήταν τόσο εκτεταμένη όσο στην περίπτωση του ναυαγίου της Σικελίας τις τελευταίες ημέρες», ανέφερε η οργάνωση.

Το Bayesian βυθίστηκε στα ανοιχτά του Porticello, σε βάθος περίπου 50 μέτρων. Αφού αποκαλύφθηκε ότι ο Βρετανός μεγιστάνας της τεχνολογίας Mike Lynch ήταν μεταξύ των επιβαινόντων, τα μέσα ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο ενίσχυσαν την κάλυψή τους, παρακολουθώντας κάθε εξέλιξη.

Προσήχθησαν εξειδικευμένοι δύτες σπηλαίων, οι οποίοι έκαναν εκ περιτροπής κατάδυση σε βάρδιες 12 λεπτών και βοηθήθηκαν από ένα τηλεκατευθυνόμενο υποβρύχιο όχημα. Την Τετάρτη, το Βρετανικό Τμήμα Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων ανακοίνωσε ότι απέστειλε τέσσερις από τους επιθεωρητές του στο σημείο.

Ενώ το Bayesian έλαβε βοήθεια μέσα σε λίγα λεπτά από την ειδοποίηση των αρχών, μέρες αργότερα οι κλήσεις κινδύνου σχετικά με μια βάρκα που βυθιζόταν γρήγορα και μετέφερε 43 άτομα στην κεντρική Μεσόγειο αγνοήθηκαν σταθερά, δήλωσε μια άλλη γερμανική ΜΚΟ, η Sea-Watch, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σε μια πιθανή προσπάθεια μείωσης του βάρους του σκάφους και προστασίας των τεσσάρων παιδιών που επέβαιναν, 12 άτομα είχαν πηδήξει στα νερά κοντά στο σκάφος και πάλευαν να παραμείνουν στην επιφάνεια.

«Για τις ιταλικές και τις ευρωπαϊκές αρχές, υπάρχουν Ναυάγια και μετά ναυάγια, το ένα με κεφαλαία και το άλλο πεζό, το ένα διασώθηκε αμέσως και το άλλο εγκαταλείφθηκε στη μοίρα του», ανέφερε η Sea-Watch.

Αφού οι αρχές άφησαν όσους επέβαιναν στη λέμβο να μαραζώνουν για περισσότερες από 24 ώρες, ένα πλοίο διάσωσης ΜΚΟ έφτασε στο σημείο και μπόρεσε να τους διασώσει «ακριβώς την ώρα», πρόσθεσε. «Δεν υπήρξε καμία προσπάθεια διάσωσης από τις αρχές», δήλωσε η Sea-Watch. «Δεν είναι τυχαίο. είναι το διπλό πρότυπο της ΕΕ».

Η ΜΚΟ δημοσίευσε φωτογραφίες που αντιπαραβάλλουν τα ναυάγια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Το γιοτ Bayesian, με λευκούς και πλούσιους ανθρώπους, διασώθηκε μέσα σε 20 λεπτά από τις αρχές», έγραφε η λεζάντα στην πρώτη φωτογραφία.

Το δεύτερο έδειχνε ένα σκάφος που ξεφουσκώνει γρήγορα με τη λεζάντα: «Μια λέμβο που μετέφερε 43 άτομα, που δεν είναι λευκά και δεν είναι πλούσια, αγνοήθηκε για πάνω από 24 ώρες και διασώθηκε από ΜΚΟ».

«Δεν είναι λάθος να παρεμβαίνουμε για να σωθούν πλούσιοι σε γιοτ ή τουρίστες. Αυτό που είναι λάθος είναι η ασυνέπεια στην εφαρμογή αυτών των στρατηγικών διάσωσης για να σωθούν οι μετανάστες που έχουν ανάγκη», δήλωσε ο Luca Casarini, ένας από τους ιδρυτές της ΜΚΟ Mediterranea Saving Humans.

Η Sea-Eye είπε ότι εκείνοι που είχαν στόχο να σώσουν τις ζωές των αιτούντων άσυλο αντιμετώπισαν εντυπωσιακά διαφορετικές συνθήκες. «Μας ποινικοποιούν ευρωπαϊκές κυβερνήσεις όπως η Ιταλία και μας εμποδίζουν να πραγματοποιήσουμε διασώσεις, για παράδειγμα, με την ανάθεση σε εξαιρετικά μακρινά λιμάνια μετά από διασώσεις ή με την κράτηση σε λιμάνια».

Η στάση των ΜΚΟ φαινομενικά υποστηρίχθηκε από τον Πάπα Φραγκίσκο, ο οποίος την Τετάρτη κατήγγειλε έντονα τη μεταχείριση των ανθρώπων που διασχίζουν τη Μεσόγειο για να εισέλθουν στην Ευρώπη, περιγράφοντας ότι είναι «βαρύ αμάρτημα» η άρνηση παροχής βοήθειας σε πλοία.