Είτε οι καταγγελίες των πολιτών για αυθαιρεσίες στις παραλίες δεν προχωρούν σε επεξεργασία, είτε διαπιστώνονται δεκάδες ευτράπελα με ιδιοκτήτες τουριστικών επιχειρήσεων που... «αλληλοκαρφώνονται».
Η πλατφόρμα MyCoast για καταγγελίες έχει «κατέβει» στα κινητά πάνω από 50.000 πολιτών, ωστόσο, δεν φαίνεται ότι η συγκεκριμένη κίνηση φέρνει αποτελέσματα. Όχι μόνο άμεσα, αλλά ούτε αποτελεσματικά.
Στην έγγραφη απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών, μετά από ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Πάρι Κουκουλόπουλου, αναφέρεται χαρακτηριστικά:
«O αριθμός καταγγελιών που υποβλήθηκαν από πολίτες στην εφαρμογή “My Coast” μέχρι και τις 19-6-2024 είναι 6622 (...) Από τις ανωτέρω 6622 υποβληθείσες καταγγελίες οι 6030 είναι ανώνυμες και οι 592 επώνυμες. Από τις ανωτέρω υποβληθείσες καταγγελίες οι 57 απορρίφθηκαν οι 41 δρομολογήθηκαν, μια εγκρίθηκε, 42 είναι υπό έλεγχο και 6481 είναι στο στάδιο της υποβολής».
Λίγο αργότερα, πηγές από το υπουργείο Οικονομικών ανέφεραν μεταξύ άλλων:
«Καταρχάς οι καταγγελίες δεν είναι 6.500 είναι 8.900, με βάση τα τελευταία στοιχεία εκ των οποίων 1.100 περίπου επώνυμες και άλλες ανώνυμες. Υπάρχει κατηγοριοποίηση ανά περιφερειακή ενότητα και ανά παραχώρηση. Στις δέκα παραλίες με τις περισσότερες παραβάσεις, με βάση τις καταγγελίες, έχουμε περίπου 600 καταγγελίες. Η κατεύθυνση που έχει το Υπουργείο είναι κατά προτεραιότητα να ελέγχονται οι παραλίες οι οποίες έχουν και τις περισσότερες καταγγελίες. Έτσι ώστε η δουλειά μας να είναι πιο στοχευμένη και πιο αποτελεσματική. Έχει ξεκινήσει ήδη αυτή η προσπάθεια, η οποία προφανώς διευκολύνεται από την εφαρμογή MyCoast. Αν δεν είχαμε αυτή την Κυβερνητική πρωτοβουλία, θα είχαμε το περσινό, το προπέρσινο, το παραπροπέρσινο σκηνικό, το οποίο ήταν γνωστό, με βάση το οποίο οι έλεγχοι γινόντουσαν όχι πάντως με αυτή τη λογική και με αυτόν τον σχεδιασμό. Από εδώ και πέρα έχοντας καταγγελίες, συγκεκριμένες θα προχωρήσουμε, δίνοντας έμφαση στις παραχωρήσεις, όπου έχουμε περισσότερες καταγγελίες και φυσικά εκεί που υπάρχουν επώνυμες καταγγελίες. Διότι, κατά τεκμήριο οι επώνυμες καταγγελίες θεωρούνται πιο έγκυρες, χωρίς να υποτιμούμαι και τις υπόλοιπες.»
Πώς λειτουργεί το My Coast
Μέσω του «MyCoast» οι πολίτες μπορούν να ελέγχουν αν στις παραλίες, στις οποίες βρίσκονται, τηρείται η νομιμότητα των όρων παραχώρησης και να υποβάλλουν σχετική καταγγελία σε περιπτώσεις υπέρβασης των παραχωρήσεων ή αυθαίρετης κατάληψης.
Οι καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν τόσο ανώνυμα, όσο και επώνυμα.
Στην περίπτωση επώνυμης καταγγελίας, οι πολίτες απαιτείται να συνδεθούν στην εφαρμογή με προσωπικούς κωδικούς ΤaxisNet, για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.
Επισημαίνεται ότι καταγγελία μπορεί να υποβληθεί μόνο μέσω κινητής συσκευής, η οποία βρίσκεται κοντά στο σημείο της εν λόγω παραχώρησης. Επιπλέον, μόνο μία καταγγελία, ανά τύπο καταγγελίας, μπορεί να υποβληθεί την ίδια ημέρα από την ίδια συσκευή και για την ίδια παραχώρηση.
Η εφαρμογή «MyCoast» είναι διαθέσιμη δωρεάν για κινητές συσκευές, όπως κινητά τηλέφωνα και tablet.
Πιο συγκεκριμένα, οι πολίτες:
- Ανοίγουν την εφαρμογή και ενεργοποιούν το GPS του κινητού τους.
- Εντοπίζουν την περιοχή ενδιαφέροντος τους στον χάρτη και εμφανίζεται στην οθόνη της συσκευής τους το πολύγωνο της παραχώρησης.
- Επιλέγοντας το πολύγωνο εμφανίζονται τα στοιχεία της, δηλαδή η τοποθεσία, η έναρξη και η λήξη της παραχώρησης, χρήση, το εμβαδόν κ.ά.
- Σε περίπτωση που διαπιστώσουν αυθαίρετη κατάληψη έκτασης ή και παρακώλυση ελεύθερης πρόσβασης, μπορούν μέσω της εφαρμογής να υποβάλουν τις προαναφερόμενες καταγγελίες
- Προσδιορίζουν τον λόγο της καταγγελίας και εισάγουν συνοπτική περιγραφή του προβλήματος.