Κάτι φαίνεται πως τρέχει με την ανάπλαση της Ακτής Θεμιστοκλέους (Πειραϊκή) που είναι ένα σχετικά απλό έργο οδοποιίας και πεζοδρομήσεων, σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη της, αλλά και... υπερβολικά υψηλού κόστους, όπως τουλάχιστον καταγγέλλεται από συνδυασμό της αντιπολίτευσης στο Δήμο Πειραιά.
Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με άλλα τεχνικά έργα αναδιαμόρφωσης πεζοδρομίων - ασφαλτικά, διαβάσεις, φυτεύσεις και επιπλέον φωτισμό και υδραυλικές εργασίες - ωστόσο έχει πολλαπλάσιο προϋπολογισμό που φτάνει τα 25 εκατομμύρια ευρώ.
Ο προϋπολογισμός του είναι πέντε φορές μεγαλύτερος από ανάλογα έργα, όπως και το έργο «Πύλη Κρουαζιέρας» που περιλαμβάνει σχεδόν ίδιες εργασίες. Εκείνο κοστίζει 1,2 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο. Ενώ το έργο της Πειραϊκής έχει τιμολογηθεί στα 6,2 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο.
Δημιουργεί ερωτήματα το γεγονός ότι για ένα έργο 25 εκατομμυρίων ευρώ δεν ενδιαφέρθηκε καμία άλλη εταιρεία για συμμετοχή στον διαγωνισμό, εκτός από μία πασίγνωστη που έδωσε μόλις 1,5 % έκπτωση. Είναι προφανές ότι το έργο της Πειραϊκής γίνεται με προβληματική μελέτη και φουσκωμένο προϋπολογισμό.
Ο διαγωνισμός θυμίζει απευθείας ανάθεση, που μπορεί να χαρακτηριστεί ως δώρο στον Ανάδοχο με ένα μεγάλο ποσοστό κέρδους σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος.
Το ποσό αυτό αρκεί για να εξασφαλιστεί η επέκταση του έργου και η αποχωμάτωση του γκρεμού που τώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται εκεί δημιουργώντας προβλήματα.
Είναι γεγονός ότι το κυρίαρχο εργολαβικό λόμπι κάνει άγριο παιχνίδι με τους διαγωνισμούς και τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης.
Όλα αυτά λέει η παράταξή «ΑλλάΖΟΥΜΕ τον Πειραιά για όλους & όλες» η οποία έκανε διαδοχικές παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα, όπως και στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για την βελτίωση του έργου. Και υπόσχεται ότι συνεχίσει με νέες παρεμβάσεις στους ελεγκτικούς μηχανισμούς...