Latest News

Πέμπτη 6 Ιουνίου 2024

Έγκλημα στα Τέμπη : «Αν ο Καραμανλής πήγαινε μόνο για καφέ στο υπουργείο, η ευθύνη του είναι ακόμα μεγαλύτερη»

 


«Αναμένω να ασκηθούν ποινικές διώξεις στη ΡΑΣ που δεν έκανε καλά τη δουλειά της, είναι δεδομένο αυτό, όπως επίσης και σε αρκετούς διευθυντές, γραμματείς του υπουργείου ...Μεταφορών και Υποδομών. Από τη στιγμή που θα ασκηθούν τέτοιες διώξεις, μιλάμε για υπουργό. Εκτός αν ο κ. Καραμανλής πήγαινε μόνο για καφέ στο υπουργείο, η ευθύνη του είναι ακόμα μεγαλύτερη», είπε ο Αντώνης Ψαρόπουλος, πατέρας της 20χρονης Θώμης που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη.

Ο δικηγόρος μίλησε στο δεύτερη μέρος του ντοκιμαντέρ του Mega για τα Τέμπη, αποκαλύπτοντας τις πολιτικές και ποινικές ευθύνες του Κώστα Αχ. Καραμανλή, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στην άρνηση της  Hellenic Train να υπογράψει με τον ΟΣΕ τη σύμβαση για την πρόσβαση και τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου. 

«Στο τέλος του 2021 ο ΟΣΕ έστειλε εξώδικη διαμαρτυρία στην Hellenic Train, για να υπογράψει επιτέλους σύμβαση πρόσβασης και χρήσης του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Γιατί δεν το είχε κάνει ούτε το 2020 ούτε το 2021. Και από μετέπειτα αλληλογραφία που έχει πέσει στα χέρια μας και είναι κομμάτι της δικογραφίας αποδεικνύεται ότι ούτε το 2022 ούτε το 2023 είχε υπογραφεί αυτή η σύμβαση πρόσβασης και χρήσης», επεσήμανε, υπογραμμίζοντας ότι εμπορικές εταιρείες την είχαν υπογράψει. 

Ο κ. Ψαρόπουλος υπογράμμισε ότι αν και η Hellenic Train δεν είχε υπογράψει τη σύμβαση έπαιρνε επιδότηση από το ελληνικό δημόσιο με 40 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Αυτή η χρηματοδότηση έχει να κάνει και με την επιδότηση του εισιτηρίου και με κάποιες άλλες παροχές που άπτονται της ασφάλειας που πρέπει να προσφέρει η Hellenic Train στους επιβάτες.

Η νομική του άποψη είναι ότι η Hellenic Train «ακριβώς επειδή έβλεπε την κατάσταση του δικτύου και τη μη εγκατάσταση των συστημάτων ασφαλείας γνωρίζοντας τα χάλια του δικτύου δεν ήθελε να υπογράψει. Θα ήταν σαν να υπέγραφε ότι ξέρει την κατάσταση και το αποδέχεται. Και θα προβληθεί ως επιχείρημα στο δικαστήριο από την εταιρεία».

Επίσης, σημείωσε ότι θα έπρεπε να έχει καταγγελθεί η σύμβαση από τον ΟΣΕ και πρωτίστως από το υπουργείο Μεταφορών που δεν το έκανε.

«Συνεπώς υπάρχει γνώση, υπάρχει αλληλογραφία ότι υπήρχε κίνδυνος να συμβεί δυστύχημα και παρόλα αυτά δεν έπραξαν τα δέοντα», επεσήμανε, αναφέροντας ότι υπάρχει αλληλογραφία τόσο από τους εκπροσώπους των μηχανοδηγών και των σταθμαρχών όσο και από τη ΡΑΣ και εκπροσώπους του ΟΣΕ, με την οποία προειδοποιούσαν το υπουργείο Μεταφορών για την κατάσταση του δικτύου.