Τους απονεμήθηκε το παράσημο του ιπποτισμού που δόθηκε για τελευταία φορά πριν από σχεδόν 50 χρόνια.
Οι θρύλοι της ποπ αναγνωρίστηκαν από τον βασιλιά Carl XVI Gustaf την Παρασκευή για τον πολιτιστικό αντίκτυπό τους, που έχει μεταφέρει τη σουηδική ποπ μουσική σε ένα τεράστιο παγκόσμιο κοινό.
Το γκρουπ – Benny Andersson, Agnetha Fältskog, Anni-Frid Lyngstad και Björn Ulvaeus – έκαναν μια σπάνια δημόσια εμφάνιση μαζί στη Στοκχόλμη όπου τους απονεμήθηκε το Βασιλικό Τάγμα της Vasa για «εξαιρετικές προσπάθειες στη σουηδική και διεθνή μουσική».
Η Σουηδία σταμάτησε να απονέμει βασιλικά τάγματα στους πολίτες της το 1975, αλλά συνέχισε να απονέμει βασιλικά παράσημα σε αλλοδαπούς. Ωστόσο, το κοινοβούλιο της χώρας επανέφερε την πρακτική το 2022 και η τελετή της Παρασκευής σηματοδότησε την πρώτη φορά που οι παραγγελίες απονεμήθηκαν σε Σουηδούς εδώ και μισό αιώνα.
Το συγκρότημα, που πέρασε από δύο διαζύγια μετά τη σύζευξη, ενώθηκε ξανά για να λάβει τις τιμές τους. Η Agnetha ήταν παντρεμένη με τον Björn και ο Benny με την Anni-Frid. Και τα δύο ζευγάρια χώρισαν στο απόγειο της φήμης τους, το πρώτο ζευγάρι το 1980 και το δεύτερο ένα χρόνο αργότερα.
Οι Abba εξακολουθούν να είναι ένας από τους μεγαλύτερους pop ηθοποιούς στον κόσμο, παρόλο που δεν έχουν παίξει ζωντανά από τότε που εμφανίστηκαν στο The Late, Late Breakfast Show του Noel Edmonds στο BBC το 1982.
Μετά τον χωρισμό, η Fältskog, η οποία ήταν ήδη σταρ στη Σουηδία προτού ενταχθεί στο συγκρότημα, συνέχισε να έχει μια επιτυχημένη σόλο καριέρα, αλλά οι αρχικές επιτυχίες του γκρουπ δεν έχουν ποτέ πραγματικά ξεθωριάσει, και έγιναν βασικά στοιχεία της ποπ κουλτούρας για δεκαετίες.
Έχουν πουλήσει περισσότερα από 400 εκατομμύρια άλμπουμ και σινγκλ και ήταν οι πρώτοι Σουηδοί που πέτυχαν μια νίκη στη Eurovision, ενώ οι ψηφιακές εκδόσεις του γκρουπ, γνωστές ως “Abbatars”, παίζουν σε sold-out πλήθη στο Λονδίνο ως μέρος του Abba Voyage.
Η παράσταση, η οποία παίζεται σε έναν ειδικά κατασκευασμένο χώρο στο Ολυμπιακό Πάρκο Queen Elizabeth του ανατολικού Λονδίνου, χρειάστηκε επτά χρόνια και 175 εκατομμύρια δολάρια για να αναπτυχθεί, με περισσότερους από 1 εκατομμύριο ανθρώπους να έχουν αγοράσει εισιτήρια από την έναρξή της.
Η δημοτικότητα του Abba αναζωπυρώθηκε από την μεταγενέστερη κινηματογραφική προσαρμογή του Mamma Mia! και η οποία εισήγαγε τη μουσική του γκρουπ στις νέες γενιές.