Σύμφωνα με πληροφορίες, η επικαιροποιημένη έκθεση προσθέτει νέα στοιχεία σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, το πώς συνέβη το δυστύχημα και τι ακολούθησε. Αρχικά, στην έκθεση επισημαίνεται πως η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε έως και 15 τόνους εύφλεκτου υλικού. «Από την έρευνα των ειδικών επιστημόνων και τις μετρήσεις που έκαναν με τον τρόπο που περιγράφουν, τεκμαίρεται η μεταφορά 12-15 τόνων εύφλεκτων υγρών διαλυτών, οι οποίοι και ευθύνονται για τη δημιουργία της πυρκαγιάς που κατέστη εκ των πραγμάτων η αιτία για τον θάνατο αποδεδειγμένα πλέον τουλάχιστον 16 εκ των επιβατών», αναφέρεται σχετικά.
Επίσης, στην έκθεση καταγράφεται το ζήτημα της φόρτωσης λαμαρινών στα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, αναφέροντας ότι η κακή αρχική τους φόρτωση επιβάρυνε «στο χειρότερο τις συνέπειες του ατυχήματος, αφού σε πολλά σημεία, (οι λαμαρίνες) εμβόλισαν τα βαγόνια της επιβατικής, αλλά πιθανότατα εμβόλισαν και τα δοχεία μεταφοράς εύφλεκτων ελευθερώνοντας το υγρό με τις περιγραφόμενες παραπάνω συνέπειες».
Στην έκθεση αναφέρεται επίσης ότι τα δύο τρένα δεν συγκρούστηκαν μετωπικά, αλλά ότι προηγήθηκε ο εκτροχιασμός τους και πως τουλάχιστον 16 από τα 57 θύματα έχασαν τη ζωή τους από τη φωτιά. Μάλιστα, στο πόρισμα αναφέρεται ότι ο οδηγός του εμπορικού τρένου προσπάθησε εσκεμμένα να το εκτροχιάσει ώστε να αποφύγει τη σύγκρουση.
Τι ανέφερε σχετικά η πραγματογνωμοσύνη της Δικαιοσύνης
Επισημαίνεται πως στην πραγματογνωμοσύνη που έχει ήδη ολοκληρωθεί και κατατεθεί από τον ανεξάρτητο πραγματογνώμονα που είχε ορίσει η δικαιοσύνη, δεν επιβεβαιώνει τους ισχυρισμούς των ειδικών των συγγενών. Αναμένεται, ωστόσο και έκθεση από τον δεύτερο πραγματογνώμονα που όρισε η ανακριτική αρχή, με στόχο να μην υπάρχει αμφιβολία για οποιοδήποτε θέμα.