«Οι Έλληνες Ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις της ακρίβειας γιατί είναι οι μόνοι, που στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες το χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο», αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΠΝΟ.
Η Ομοσπονδία υπογραμμίζει την σημασία, που δίνει «για την ασφάλεια των θαλάσσιων συγκοινωνιών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα απαιτώντας την καθιέρωση αυξημένων οργανικών συνθέσεων και ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που να ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των πλοίων και της ναυτεργασίας ώστε να εξασφαλίζονται πλήρως οι ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και κυρίως η ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και του πληρώματος»
«Και μέσα από τις νέες αυτές διαδικασίες, να αναβαθμιστεί και η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων Ναυτεργατών για ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο», υπογραμμίζεται ακόμα.
Τα ναυτεργατικά σωματεία
Σε συμμετοχή στην απεργία καλούν και οι ενώσεις μηχανικών (ΠΕΜΕΝ) κατωτέρων πληρωμάτων μηχανής «Στέφενσων» και ναυτομαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ), που σε κοινή ανακοίνωσή τους καταγγέλλουν, μεταξύ άλλων, την κυβέρνηση ότι «βρίσκει δισεκατομμύρια για εξοπλισμούς και με πρόσχημα, την «προστασία της ναυτιλίας», το «εθνικό συμφέρον», συμμετέχει ενεργά στους σχεδιασμούς Ε.Ε - ΝΑΤΟ, για την προστασία των εφοπλιστικών συμφερόντων, υπονομεύοντας την ασφάλειά των ναυτεργατών».
Ειδικά, δε, για το ναυτεργατικό χώρο σημειώνουν:
«Στον χώρο μας οι εφοπλιστές σπάνε κάθε ρεκόρ κέρδους, από την εκμετάλλευση των ναυτεργατών, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, ιδιαίτερα την περίοδο αύξησης της τουριστικής – επιβατικής κίνησης, αλλά και από την μεταφορά εμπορευμάτων κ.α.
Εμείς όμως δουλεύουμε 6 με 8 μήνες και ζούμε τις οικογένειες μας όλο το χρόνο».
«Είναι διαχρονικά ένοχη η αντιλαϊκή πολιτική των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων, που με σειρά αντεργατικούς νόμους, δημιουργεί σκηνικό εργασιακού κάτεργου στη ναυτιλία, με χαρακτηριστικά παραδείγματα, καθορίζεται η λειτουργία των ταχυπλόων σε 3+1 μήνες και η επάνδρωση τους, που με τον ν. 4770/21 (μείωση των προστίμων) ουσιαστικά καταργούνται τα διπλά πληρώματα, οι δυσμενείς, για τους ναυτεργάτες συνθήκες, στη λειτουργία των πλοίων στα πορθμεία, η μείωση των οργανικών συνθέσεων, με τον 4150/13, κα.
Αναδείξαμε επανειλημμένα, τη ντροπιαστική και άθλια κατάσταση σε ΥΝΜ - ΣΧΟΛΕΣ ΣΩΣΤΙΚΩΝ - ΚΕΣΕΝ - ΑΕΝ και την Οδύσσεια που βιώνουμε για την έκδοση ενός πιστοποιητικού», αναφέρεται στην ανακοίνωση. Και καταλήγει:
«Δίνουμε τη μάχη για την εφαρμογή και ανανέωση των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, ενάντια σε εφοπλιστές, κυβέρνηση, υπουργείο ναυτιλίας, που θέλουν να επιβάλλουν την εργασιακή ζούγκλα, να μην εφαρμόζονται ούτε τα ελάχιστα που προβλέπονται στις ΣΣΕ».
Αυτό είναι το όσπριο που θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος
-
Ποιος είναι ο νικητής
Πριν από 58 δευτερόλεπτα