Latest News

Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024

Νέο επικίνδυνο περιστατικό στον Προαστιακό – Αμαξοστοιχία παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη


Πονοκέφαλο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκαλεί η «επιδημία» βλαβών αλλά και… υποχωρήσεων από τα αυστηρά στάνταρ ασφαλείας στην κυκλοφορία των τρένων, που εξακολουθούν να πλήττουν τον σιδηρόδρομο.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ των Νέων, οι παραβιάσεις κόκκινων σηματοδοτών από τρένα της Hellenic Train καθώς και τα περιστατικά ακινητοποίησης και πολύωρων καθυστερήσεων αμαξοστοιχιών της ιταλικής εταιρείας, εξαιτίας των συχνών τεχνικών προβλημάτων έχουν λάβει μορφή επικίνδυνης «χιονοστιβάδας».

Μόλις το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου, καταγράφηκε και νέα παραβίαση κόκκινου σηματοδότη (!) από την αμαξοστοιχία 2235 που εκτελούσε το δρομολόγιο Αεροδρόμιο – Άνω Λιόσια, σημαίνοντας συναγερμό σε Υπουργείο Μεταφορών, ΟΣΕ και Hellenic Train.

«Η κουλτούρα ασφαλείας που υπήρχε παλαιότερα στον σιδηρόδρομο έχει αρχίσει να φθίνει επικίνδυνα», διαπιστώνουν έμπειρα στελέχη με αποτέλεσμα, όπως τονίζουν, «τα περιστατικά που αφορούν παραβιάσεις της ασφαλούς κυκλοφορίας και πιστής τήρησης των αντίστοιχων κανόνων να αυξάνονται».

Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι οι παραβιάσεις των κόκκινων σηματοδοτών, οι οποίες παλαιότερα οδηγούσαν σε βαριές ποινές, ακόμη και σε απολύσεις μηχανοδηγών, σήμερα απλώς καταγράφονται!

Πέραν της άκρως επικίνδυνης παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη από την αμαξοστοιχία 1313 στις 23 Δεκεμβρίου 2023 στον σταθμό Αχαρνών, η οποία λίγο έλειψε να οδηγήσει σε νέα Τέμπη, έχουν καταγραφεί και άλλα περιστατικά παραβίασης κόκκινων σηματοδοτών, για τα οποία έχουν συνταχθεί πορίσματα και έχουν επιβληθεί πειθαρχικές ποινές.

Στα σοβαρά περιστατικά παραβίασης ερυθρού σηματοδότη συγκαταλέγεται και αυτό που σημειώθηκε στις 31 Ιανουαρίου 2024 στον σταθμό του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η αμαξοστοιχία 1203 κινούμενη από την αποβάθρα των αφίξεων προς την αποβάθρα των αναχωρήσεων πέρασε από την αιχμή 102, χωρίς αυτή να είναι ορθά διευθετημένη, με αποτέλεσμα να της προκαλέσει ζημιά. Για το περιστατικό αυτό γίνεται έρευνα και θα ακολουθήσει πόρισμα..

Ακόμη ένα σοβαρό περιστατικό είχε καταγραφεί στις 26 Οκτωβρίου 2023 και ώρα 11.16 στον σταθμο ΤΧ1 Θεσσαλονίκης. Η αμαξοστοιχία 93732 (ETR, που εκτελούσε δοκιμαστικό δρομολόγιο) ερχόμενη από τον σταθμό της Σίνδου και κινούμενη στη γραμμή καθόδου προς τον σταθμό ΤΧ2 παραβίασε το κόκκινο φωτόσημο εισόδου του σταθμού TX1 χωρίς να σταματήσει! Μάλιστα δεν ακολούθησε καν τις απαραίτητες ενέργειες όπως όφειλε (αίτηση γραμμής, τηλεγράφημα για υπέρβαση των σημάτων κλπ) παραβιάζοντας τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας.

Τροχαίο υλικό και «επιδημία» βλαβών

Την ίδια ώρα «εκπτώσεις» γίνονται και στα στάνταρ ασφαλείας του τροχαίου υλικού, οι οποίες οδηγούν πολλές φορές στην κυκλοφορία τρένων που δεν πληρούν τους τεχνικούς κανόνες.

Σε μεγάλη «πληγή» ωστόσο εξελίσσονται και οι βλάβες στα τρένα. Κατά τους τελευταίους 11 μήνες καταγράφηκαν συνολικά 567 βλάβες (σχεδόν 2 κάθε ημέρα!) σε προαστιακό και υπεραστικά τρένα.

Σιδηροδρομικές πηγές συνδέουν τα συχνά περιστατικά βλαβών με την πλημμελή συντήρηση του τροχαίου υλικού, η οποία έχει περάσει επίσης στην ιταλική εταιρεία με την εξαγορά της εταιρείας συντήρησης ΕΕΣΣΤΥ.

Είναι χαρακτηριστικές οι καταγγελίες εργαζομένων, οι οποίες αναφέρουν ότι τα τρένα που χρησιμοποιεί η Hellenic Train και ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο (ΓΑΙΑΟΣΕ) έχουν αφεθεί κυριολεκτικά στην τύχη τους, χωρίς ανταλλακτικά, με σοβαρότατες ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό στις βάσεις συντήρησης κ.α.