Και πώς να είναι διαφορετικά, αφού οι τιμές χονδρικής των προϊόντων, βγαίνουν στο ράφι με καθυστέρηση εβδομάδων ή μηνών ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν, που σημαίνει ότι με βάση τις εξελίξεις του τιμαρίθμου χονδρικής, οι ανοδικές πιέσεις στις τιμές, θα παραμείνουν.
Για το λόγο αυτό και οι καταναλωτές δείχνουν διστακτικοί απέναντι στα νέα μέτρα, καθώς, όπως λένε, οι τελικές τιμές σε αρκετές περιπτώσεις δεν είναι πραγματικά μειωμένες.
Υπενθυμίζεται, ότι ακόμη και με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, τον Φεβρουάριο η χώρα μας παρουσίασε για έναν ακόμη μήνα τον δεύτερο υψηλότερο πληθωρισμό τροφίμων στην Ευρωζώνη, πίσω μόνο από την Μάλτα.
Τον Ιανουάριο ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 3,1% με τον Δείκτη Διατροφής και μη αλκοολούχων ποτών να αυξάνεται κατά 8,3%!
Οι 4000 κωδικοί της κυβέρνησης
Από την πλευρά της πάντως η κυβέρνηση δεν σταματά να μιλά για μείωση των τιμών σε μια σειρά από κωδικούς, περί τους 4.000, καταναλωτικά προϊόντα και προτάσσει την πτώση των τιμολογίων ρεύματος και της χονδρικής τιμής στην Αγορά Επόμενης Μέρας, αλλά και τις επικείμενες αυξήσεις στους κατώτατους μισθούς!
Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας επισημαίνει ότι «είχαμε αποκλιμάκωση των τιμών σε καθαριστικά σπιτιού, απορρυπαντικά, προϊόντα προσωπικής υγιεινής, βρεφικές πάνες, βρεφικό γάλα, σε 3.912 κωδικούς» και πρόσθεσε πως, από 20 Μαρτίου ανάλογο μέτρο θα αφορά και στα προϊόντα εμμήνου ρύσεως.
Από την άλλη ο γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) Λευτέρης Κιοσές τονίζει ότι «σίγουρα τα μέτρα δεν αφορούν τόσο τις λιανικές τιμές. Ειδικά το ένα από τα μέτρα αφορά κυρίως τις τιμές χονδρικής. Αφορά δηλαδή την μείωση των παροχών που υπάρχουν ανάμεσα στις εμπορικές εταιρείες και τις εταιρείες της βιομηχανίας» ανέφερε και προσέθεσε: «Αυτό σίγουρα έχει επηρεάσει, έχει φανεί δηλαδή ότι υπάρχει μια διαφορά στο τιμοκαταλόγους της χονδρικής, έχει αλλάξει και υπάρχει μια σαφής μείωση τιμής και αυτό σίγουρα επηρεάζει και τις αρχικές τιμές των προϊόντων. Πρέπει να περιμένουμε να δούμε ποια θα είναι η τελική επίδραση στο καλάθι, είναι πολύ νωρίς για να πούμε ακόμα, δηλαδή ακόμα δεν μπορούμε να βγάλουμε κάποιο ξεκάθαρο συμπέρασμα».