Στην επιβεβαίωση ότι στο «παρά πέντε» αποφεύχθηκε τα Χριστούγεννα νέο δυστύχημα τύπου Τεμπών στις Αχαρνές...
προέβη ο αρμόδιος υπουργός μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.«Περιμένουμε το πόρισμα για να δούμε ακριβώς τι έγινε», επισήμανε. «Απαιτείται ενίσχυση ασφαλείας σε όλες τις μεταφορές και συνεχώς αυτό κάνουμε», υπογράμμισε ο ίδιος.
Το περιστατικόΣυγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων, το συμβάν σημειώθηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 2023, στις 12:19, με δύο τρένα να γλιτώνουν τη σύγκρουση κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.
Το σοβαρό περιστατικό καταγράφηκε στον σταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών και αφορά την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train. Επρόκειτο για τις αμαξοστοιχίες 1313, που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς, και 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.
Όπως προκύπτει από τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51, με τη σύγκρουση να αποφεύγεται κυριολεκτικά στο πάρα πέντε. Αυτό έγινε χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο οποίος κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει, κάτι που ευτυχώς συνέβη, προτού οι δύο αμαξοστοιχίες έρθουν «αντιμέτωπες» στη γραμμή 102.
Παρατυπίες με τους μηχανοδηγούς
Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας αναφέρεται μάλιστα ότι εκείνη την ώρα στην καμπίνα μηχανοδήγησης επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, δεδομένου ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή. Ο μηχανοδηγός ισχυρίστηκε ότι έγινε «υπέρβαση σήματος», δηλαδή δεν ακινητοποιήθηκε εγκαίρως το τρένο στο ερυθρό φωτόσημο, λόγω ολίσθησης των γραμμών-τροχών.
Υποβάθμισε το περιστατικό η Hellenic Train – «Έφταιγε η ολισθηρότητα των γραμμών»
Ο ΟΣΕ, ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της Hellenic Train επιχειρήθηκε αρχικά η υποβάθμισή του, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να υποστηρίζουν και αυτοί από την πλευρά τους ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών.