Ένα χρόνο μετά το δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους συνεχίζεται η διερεύνηση των ποινικών ευθυνών, ωστόσο με... σημαντικές καθυστερήσεις.
«Είμαστε στο στάδιο που έχει διαμορφωθεί το περίγραμμα των ποινικών ευθυνών. Σαφώς περιμένουμε να ασκηθούν κι άλλες ποινικές διώξεις σε πρόσωπα που εκπροσωπούν φορείς που εμπλέκονται στο δυστύχημα. Υπάρχουν εκκρεμότητες ανακριτικών πράξεων και αναμένουμε τη δικαίωση μας», είπε μιλώντας στο OPEN ο Αντώνης Ψαρόπουλος, δικηγόρος και πατέρας της Μάρθης που σκοτώθηκε στο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Ο κος Ψαρόπουλος, που έχει αναλάβει την υπόθεση της κόρης του αλλά κι άλλων θυμάτων, μιλώντας για τα προβλήματα που έχει εντοπίσει στις ποινικές έρευνες επεσήμανε: «Αυτό που μου έχει προξενήσει πολύ αρνητική εντύπωση είναι ότι οι ανακριτικές Αρχές απευθύνονται σε ανθρώπους που ήταν εξ αρχής εν δυνάμει κατηγορούμενοι κι εκ των υστέρων όντως τους ασκήθηκε σε βάρος τους ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος. Αυτό είναι ασύμβατο. Ψάχνουν να βρουν απαντήσεις από ανθρώπους που ελέγχονταν και τελικά ασκήθηκαν διώξεις».
«Πόσο αξιόπιστες και τεκμηριωμένες μπορεί να είναι οι απαντήσεις αυτές; » αναρωτήθηκε και πρόσθεσε «ως προς αυτό το σημείο η εκτίμηση μου είναι ότι αντιμετωπίσαμε πολύ μεγάλες δυσκολίες εγώ κι άλλοι συνάδελφοι, αλλά και οι ίδιοι οι ανακριτές και οι εισαγγελείς που διαχειρίζονται την υπόθεση. Υπήρξαν πολλές περιπτώσεις που ανακριτής αναγκάστηκε να υποβάλει 2 και 3 φορές το ίδιο ερώτημα διαφορετικά διατυπωμένο, προκειμένου να δοθεί σαφής απάντηση».
«Το δυστύχημα αντιμετωπίστηκε σαν τροχαίο»
Από την πλευρά του ο πραγματογνώμονας Κώστας Λακαφώσης κατήγγειλε ότι δεν εφαρμόστηκε το πρωτόκολλο που υπάρχει για τα δυστυχήματα και ότι η σύγκρουση των δύο τρένων αντιμετωπίστηκε σαν ένα κοινό τροχαίο.
«Όταν έπεσε στο Γραμματικό το αεροπλάνο της Ήλιος οι δημοσιογράφοι δεν μπορούσαν να πλησιάσουν καν, γιατί υπήρχε αυστηρή περίμετρος, που φυλασσόταν 24 ώρες το 24ωρο επί εβδομάδες. Ο πρόεδρος της επιτροπής Τσολάκης είχε τον έλεγχο της περιμέτρου κι από εκεί και πέρα η αστυνομία, η πυροσβεστική και οι υπόλοιπες αρχές ήταν υπό τον έλεγχο του. Έπρεπε να αποδεσμεύσει την περιοχή ο Τσολάκης για να μπει ο οποιοσδήποτε ιδιώτης κι αυτό έγινε μετά από εβδομάδες. Το τελευταίο κομμάτι σηκώθηκε μετά από δύο μήνες. Αυτό θα έπρεπε να γίνει και στην περίπτωση μας», επεσήμανε ο πραγματογνώμονας.
«Στα χαρτιά υπάρχει ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ που είναι μετεξέλιξη της παλιάς επιτροπής για τη διερεύνησή των αεροπορικών ατυχημάτων, αλλά δεν έχει προσωπικό να λειτουργήσει. Εκείνο το βράδυ το θέμα ανατέθηκε στην τροχαία Λάρισας που δεν έχει τον τρόπο να διαχειριστεί ένα τόσο μεγάλο και δύσκολο ζήτημα. Ξενύχτησαν, παιδεύτηκαν, αλλά ένας υπαστυνόμος της τροχαίας φτάνει μέχρι εκεί που μπορεί να φτάσει», τόνισε.
«Δεν τηρήθηκε κανένα πρωτόκολλο γιατί η αντιμετώπιση ήταν σαν τροχαίο . Σαν να έχει τρακάρει φορτηγό με αυτοκίνητο και γρήγορα να μαζέψουμε», κατέληξε ο κος Λακαφώσης.