Από τις 7 Μαρτίου, όταν μία κατολίσθηση μετά από νεροποντή έκλεισε τις γραμμές, παραμένει ακινητοποιημένος ο Οδοντωτός σιδηρόδρομος στα Καλάβρυτα. Το τρένο που κινείται στη γραμμή Διακοπτό – Καλάβρυτα, έχει κυρίως τουριστικό χαρακτήρα και κάτοικοι και φορείς των δύο πόλεων καταγγέλλουν οικονομική ζημιά από τη μη λειτουργία του. «Η οικονομική καταστροφή είναι μεγάλη» δηλώνουν στο thebest.gr φορείς από το Διακοπτό και για τον λόγο αυτό προχωρούν την Παρασκευή σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας, στις 7.30 το απόγευμα στο Πνευματικό Κέντρο Διακοπτού, ζητώντας απαντήσεις για το εν εξελίξει έργο. Στις 7 Μαρτίου, ο οδοντωτός σιδηρόδρομος σταμάτησε τα δρομολόγια, υπό το φόβο σιδηροδρομικού ατυχήματος ύστερα από αλλεπάλληλα συμβάντα κατολισθήσεων. Στις 26 Φεβρουαρίου, 90 επιβάτες είχαν εγκλωβιστεί σε συρμό μεταξύ δύο κατολισθήσεων για περισσότερες από δύο ώρες.
Η απόφαση αναστολής της λειτουργίας του οδοντωτού ήρθε ύστερα από αυτοψία που πραγματοποίησαν στο Φαράγγι του Βουραϊκού η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξόπουλου, με τον Δήμαρχο Καλαβρύτων, Θανάση Παπαδόπουλο, τον καθηγητή Εδαφολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, Ιωάννη Κουκούβελα, τον Δ/ντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη και στελέχη του Οργανισμού.
Στο πλαίσιο της αυτοψίας πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στα συγκεκριμένα σημεία που έχουν παρατηρηθεί σημαντικές κατολισθήσεις εδαφών λόγω της μεγάλης πυρκαγιάς τον Αύγουστο. Τα πρώτα συμπεράσματα έδειξαν ότι το πρόβλημα εντοπίζεται στα πρώτα 5 χλμ. μέχρι τον σταθμό Νιάματα και είναι αρκετά σύνθετο καθότι αφορά τα καμένα εδάφη, την σιδηροδρομική γραμμή του οδοντωτού, αλλά και το ποτάμι του Βουραϊκού.
«Κατόπιν αυτού η γραμμή κρίθηκε αναγκαίο να σταματήσει προσωρινά τη λειτουργία της στο τμήμα που παρουσιάζονται σημαντικές κατολισθήσεις φερτών υλικών», επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση του ΟΣΕ. Θα πρέπει να σημειωθεί, πάντως, ότι σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές, δεν είναι εφικτό να σταματήσει η κυκλοφορία σε ένα συγκεκριμένο τμήμα, πράγμα που σημαίνει ότι μέχρι νεωτέρας τα δρομολόγια δε θα εκτελούνται καθόλου.
Όπως επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση, «το υπουργείο σε συνεργασία με τον ΟΣΕ και τους εμπλεκόμενους φορείς θα προχωρήσει στην υλοποίηση όλων των αναγκαίων έργων ώστε η σιδηροδρομική γραμμή να καταστεί και πάλι λειτουργική και να μην επηρεάζεται από την μεταφορά φερτών υλικών από τις καμένες περιοχές», χωρίς ωστόσο να δίνεται κάποιο χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης των εργασιών αυτών. Σύμφωνα με το Έθνος, έχουν εντοπιστεί είκοσι προβληματικά σημεία, ενώ η γραμμή προσχώνεται σε 2 – 3 εξ αυτών.
Η σιδηροδρομική γραμμή του Οδοντωτού είναι η ορεινότερη της Ελλάδας, με εύρος μόλις 75 εκατοστών. Το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι οδοντωτό στα σημεία που λόγω της μορφολογίας του εδάφους υπάρχουν μεγάλες κλίσεις παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα στην αμαξοστοιχία να «σκαρφαλώνει» στο υψόμετρο των 750 μέτρων. Η διαδρομή μήκους 22 χιλ. και διάρκειας περίπου μίας ώρας ξεκινάει από το Διακοπτό, ο Οδοντωτός διασχίζει το φαράγγι του Βουραϊκού, περνά από το χωριό Ζαχλωρού και καταλήγει στα Καλάβρυτα. Πρόκειται για μία πολύ ευχάριστη διαδρομή, μέσα στη φύση, που αποτελεί τουριστική ατραξιόν της περιοχής.