Latest News

Κυριακή 17 Μαρτίου 2024

Η «Οδύσσεια» ενός 84χρονου: Βρέθηκε να χρωστά 32.000 ευρώ για βλεφαροπλαστική – Οι …δωρεάν παροχές

 Στις αρχές του περασμένου Γενάρη ο κ. Πέτρος είδε μια διαφήμιση ενός κέντρου αισθητικής στο Facebook. Υποσχόταν θεραπεία βλεφαροπλαστικής με... 90 ευρώ.

 Θεώρησε πως... θα ήταν καλή ιδέα να δοκιμάσει να διορθώσει τη βλεφαρόπτωση που τον ταλαιπωρούσε και παράλληλα ήταν μια καλή αφορμή να βγει από το σπίτι μετά την πρόσφατη απώλεια της συζύγου του. Λίγες μέρες αργότερα, χωρίς να το καταλάβει, βρέθηκε να χρωστάει 32.000 ευρώ.

Ο 84χρονος, που διαθέτει πτυχίο οικονομικών και νομικής, μίλησε στην «Καθημερινή της Κυριακής» και περιέγραψε πώς έφτασε να χρωστά 32.000 ευρώ.

Οι «παγίδες» των προσφορών

Κάθε χρόνο ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχεται συνολικά 150 καταγγελίες για κέντρα αισθητικής. Αυτές αφορούν κυρίως δυσκολίες υπαναχώρησης από τη σύμβαση, κακή ποιότητα υπηρεσιών και αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.

Το 1/4 των καταγγελλόντων είναι άνδρες και τα υπόλοιπα 3/4 γυναίκες.

Το 70% λύνεται συναινετικά. Το 60% υπέρ του καταναλωτή και το υπόλοιπο 10% υπέρ του προμηθευτή. Το 30% των υποθέσεων δεν επιλύεται.

Πώς άρχισαν όλα

Ο κ. Πέτρος τηλεφώνησε για να κλείσει ραντεβού στις 4 Ιανουαρίου.

Η υπάλληλος που τον εξυπηρέτησε, προσηνής και φιλική, κέρδισε την εμπιστοσύνη του ακούγοντας το πρόβλημά του για το πρόβλημα της όρασής του αλλά και της θλίψης για τον θάνατό της συζύγου του. Στη συνέχεια άρχισε να τον «ενημερώνει» για τις συνεδρίες της βλεφαροπλαστικής, να του παίρνει ιστορικό και να τον βομβαρδίζει με πληροφορίες.

Στο τέλος του είπε πως μαζί με τη θεραπεία θα μπορούσε να επωφεληθεί και με άλλες υπηρεσίες ιατρικής φύσεως που η εταιρεία παρείχε εκείνη την περίοδο δωρεάν και θα τον ανακούφιζαν από τους πόνους στο σώμα. Του είπε, μάλιστα, πως θα μπορούσε να επισκέπτεται το κέντρο, κατόπιν ραντεβού, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση. Όμως για να ενεργοποιηθούν -όπως του είπε- θα έπρεπε να της δώσει τις πιστωτικές του κάρτες και την cash card.

Πεπεισμένος πως πρόκειται όντως για δωρεάν παροχές ο κ. Πέτρος τις έδωσε. Υπέγραψε μάλιστα και όλα τα έγγραφα που του έδωσε η υπάλληλος με γρήγορες κινήσεις διαβεβαιώνοντάς τον για την τύχη του.

Το επόμενο ραντεβού κλείστηκε για τις 8 Ιανουαρίου. Εκείνη τη φορά ανέλαβε τον κ. Πέτρο άλλη υπάλληλος. Αφού του έβαλε αλοιφές στο πρόσωπο για να προετοιμαστεί το δέρμα για τις θεραπείες και τον ρώτησε κάθε λεπτομέρεια για την υγεία του, του εμφάνισε και άλλα έγγραφα για υπογραφή. «Αυτή είναι η διαδικασία που ακολουθείται σε κάθε συνεδρία».

Τον διαβεβαίωσε μάλιστα πως πρόκειται για κάτι «τυπικό» που «ξεκλειδώνει το πρόγραμμα που έχει επιλέξει». Έτσι, υπέγραψε και αυτά τα χαρτιά.

Η πρώτη κρυάδα

Στο ραντεβού της 23ης Ιανουαρίου, ο κ. Πέτρος ενημερώθηκε πως χρωστά 1.000 ευρώ για την επιπλέον ιατρική παρακολούθηση που είχε λάβει και δεν περιλαμβανόταν στο πρόγραμμα. Του είπαν πως ήταν για το καλό της υγείας του και τον έπεισαν πως του το είχαν εξηγήσει και πως εκείνος δεν είχε καταλάβει.

Τους είπε πως δεν είχε μαζί του χρήματα και τους ζήτησε να περιμένουν να πάει σπίτι για να τα πάρει. Τότε μια ευγενέστατη υπάλληλος προθυμοποιήθηκε να τον συνοδεύσει στο σπίτι του με ταξί. Του έκλεισε μάλιστα και το επόμενο ραντεβού, λέγοντάς του να έχει μαζί του 500 ευρώ για να πληρώσει τις «πολλές επιπλέον υπηρεσίες» που είχε λάβει πέραν της προσφοράς.

Στις 25 Ιανουαρίου πήγε για τελευταία φορά στο κέντρο αισθητικής μαζί με τα 500 ευρώ που θεωρούσε πως όφειλε. Τους ενημέρωσε πως δεν θα ξαναπήγαινε γιατί δεν ήταν προετοιμασμένος για το υψηλό κόστος. Αλλά είχε υπολογίσει χωρίς τον …ξενοδόχο.

Τον χρέωσαν 32.781 ευρώ

Θορυβημένος ο γιος του συνδέθηκε με τους τραπεζικούς λογαριασμούς του πατέρα του για να διαπιστώσει έκπληκτος πως τον είχαν χρεώσει 32.781 ευρώ!

Μετά το σοκ, ο κ. Πέτρος και ο γιος του απευθύνθηκαν σε δικηγόρο η οποία κατέθεσε αγωγή κατά της εταιρείας. Όπως διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, στις συμβάσεις που είχε υπογράψει εν αγνοία του δεν γινόταν αναλυτική περιγραφή της φύσης και των χαρακτηριστικών των προσφερόμενων υπηρεσιών.