Latest News

Τρίτη 5 Μαρτίου 2024

Μαλαισία: Στο «μικροσκόπιο» ξανά το μεγαλύτερο αεροπορικό μυστήριο όλων των εποχών - 10 χρόνια μετά νέες έρευνες για το Μπόινγκ

 

Συμπληρώνονται δέκα χρόνια (αυτή την εβδομάδα) από την εξαφάνιση του επιβατικού αεροσκάφους Μπόινγκ των μαλαισιανών αερογραμμών (πτήση ΜΗ370) πιθανότατα στον Ινδικό Ωκεανό, ενώ πραγματοποιούσε την εξάωρης διάρκειας πτήση από την πρωτεύουσα Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο, με 239 επιβάτες... και πλήρωμα.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο αεροπορικό μυστήριο για το οποίο δεν δόθηκαν απαντήσεις παρά τις επί σχεδόν 3 χρόνια επίπονες και πανάκριβες έρευνες που διεξήγαγαν Μαλαισιανοί, Αυστραλοί και Αμερικανοί στις αφιλόξενες και επικίνδυνες περιοχές του Ινδικού Ωκεανού. Αποτέλεσμα του μη εντοπισμού του σύγχρονου αεροπλάνου είναι δεκάδες συνωμοσιολογικές θεωρίες, καθώς και εκδόσεις πολυάριθμων βιβλίων και εργασιών. Μία δεκαετία μετά η κυβέρνηση της Μαλαισίας επανέρχεται και σε συνεργασία με τους Αμερικανούς και Αυστραλούς επιζητά την εύρεση του αεροπλάνου, ενώ δεκάδες οικογένειες από την Μαλαισία, την Κίνα και δυτικές χώρες θέλουν τουλάχιστον να μάθουν τι συνέβη σε εκείνη τη μοιραία πτήση.

Μια κορυφαία αμερικανική εταιρία προσφέρθηκε να ψάξει για το αεροπλάνο με βάση το «no find, no fee» (δηλαδή θα πληρωθεί μόνο αν το εντοπίσει). Η Μαλαισία φέρεται έτοιμη να ανανεώσει την έρευνα για την πτήση MH370, μία δεκαετία μετά την εξαφάνισή της.

Μαλαισιανοί αξιωματούχοι (της πολιτικής και στρατιωτικής αεροπορίας, ως και γνωστοί αναλυτές) δήλωσαν την Κυριακή ότι η αμερικανική εταιρία που προσπάθησε να βρει το αεροπλάνο το 2018 πρότεινε νέα έρευνα στον Νότιο Ινδικό Ωκεανό προς την κατεύθυνση της Ανταρκτικής. Εκεί εκτιμάται ότι συνετρίβη το αεροπλάνο πριν από μία δεκαετία. Στην πτήση επέβαιναν 152 Κινέζοι υπήκοοι και 50 από τη Μαλαισία, καθώς και επιβάτες από την Αυστραλία, τον Καναδά, τη Γαλλία, το Χονγκ Κονγκ, την Ινδία, την Ινδονησία, το Ιράν, την Ολλανδία, τη Νέα Ζηλανδία, τη Ρωσία, την Ταϊβάν, την Ουκρανία και τις ΗΠΑ. Μια υποβρύχια έρευνα για το αεροπλάνο, η οποία συντονίστηκε από τη Μαλαισία, την Κίνα και την Αυστραλία, έληξε τον Ιανουάριο του 2017, αφού οι αυστραλιανές Αρχές είχαν περάσει σχεδόν τρία χρόνια ερευνώντας περίπου 120.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα στον Νότιο Ινδικό Ωκεανό χωρίς επιτυχία (μια επιχείρηση που κόστισε 180 εκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας, η οποία πληρώθηκε από την Αυστραλία και τη Μαλαισία).

ADVERTISEMENT

Σε μια εκδήλωση μνήμης για τα δέκα χρόνια που διοργάνωσαν μέλη των αγνοούμενων επιβατών, ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας, Άντονι Λόουκ, είπε ότι είναι σε επαφή με την εταιρία θαλάσσιων ρομποτικών Ocean Infinity με έδρα το Τέξας για την τελευταία της πρόταση «χωρίς εύρεση, χωρίς χρέωση». (Σύμφωνα με το «Forbes», στο τραπέζι έχει πέσει μια νέα πρόταση από την πλευρά της εταιρίας, η οποία προβλέπει ότι η Ocean Infinity θα πληρωθεί για τις έρευνες μόνο εφόσον υπάρξουν ευρήματα.) Η κυβέρνηση είχε τονίσει το 2018 ότι δεν θα υποστηρίξει άλλη έρευνα χωρίς νέους χάρτες και πληροφορίες για την τοποθεσία πτώσης του αεροπλάνου. Αν τα αποδεικτικά στοιχεία είναι αξιόπιστα, είπε, θα ζητήσει την έγκριση του Υπουργικού Συμβουλίου για την υπογραφή νέας σύμβασης για την επανέναρξη της έρευνας. «Η κυβέρνηση είναι σταθερή στην αποφασιστικότητά μας να εντοπίσουμε το MH370», είπε ο Λόουκ προσθέτοντας: «Ελπίζουμε πραγματικά η έρευνα να μπορέσει να βρει το αεροπλάνο και να δώσει την αλήθεια στους συγγενείς των αγνοουμένων».

Μαλαισία: Δεν έχουν  υπάρξει ξεκάθαρα στοιχεία

Τι συνέβη στην πτήση MH370; Το αεροπλάνο Boeing 777 εξαφανίστηκε από τα ραντάρ λίγο μετά την απογείωσή του. Μετέφερε 239 άτομα, κυρίως Κινέζους και άλλους υπηκόους, σε πτήση από την πρωτεύουσα της Μαλαισίας, Κουάλα Λουμπούρ, προς το Πεκίνο. Δορυφορικά δεδομένα έδειξαν ότι το αεροπλάνο παρέκκλινε από την πορεία πτήσης του για να κατευθυνθεί πάνω από τον Νότιο Ινδικό Ωκεανό, όπου πιστεύεται ότι συνετρίβη. Η τραγωδία πυροδότησε κινήσεις για την ενίσχυση της αεροπορικής ασφάλειας. Τι έδειξαν προηγούμενες αναζητήσεις για MH370; Αμέσως μετά την εξαφάνιση, μια δαπανηρή πολυεθνική έρευνα απέτυχε να βρει ενδείξεις, αν και κάποια συντρίμμια (;) ξεβράστηκαν στην ακτή στην ανατολική αφρικανική ακτή και στα νησιά του Ινδικού Ωκεανού (τη Μαδαγασκάρη, τη γαλλική νήσο Ρεϊνιόν και τον Μαυρίκιο).

Μια ακόμα ιδιωτική αναζήτηση το 2018 από το Ocean Infinity επίσης δεν βρήκε τίποτα. Μέλη της ομάδας των πλησιέστερων συγγενών της πτήσης MH370 είπαν ότι η Ocean Infinity σχεδίαζε αρχικά μια νέα έρευνα πέρυσι, αλλά καθυστέρησε λόγω της παράδοσης νέων ερευνητικών συστημάτων. Ο διευθύνων σύμβουλος της Ocean Infinity, δρ Ολιβερ Πάνκετ, δήλωσε στους «New Straits Times» ότι η εταιρία έχει βελτιώσει την τεχνολογία της από το 2018. «Αισθανόμαστε τώρα σε θέση να μπορέσουμε να επιστρέψουμε στην αναζήτηση για τη MH370», είπε στην αγγλόφωνη εφημερίδα. «Δουλεύουμε με πολλούς ειδικούς, ορισμένους εκτός της Ocean Infinity, για να συνεχίσουμε να αναλύουμε τα δεδομένα, με την ελπίδα να περιορίσουμε την περιοχή αναζήτησης». Ο Λόουκ αρνήθηκε να αποκαλύψει το χρονικό τέλος της έρευνας που πρότεινε η Ocean Infinity (αν βρει το αεροπλάνο), λέγοντας ότι υπόκειται σε διαπραγμάτευση. Είπε ότι το κόστος δεν είναι θέμα και ότι δεν προβλέπει κανένα εμπόδιο για την αναζήτηση