Ωστόσο η επίθεση στο Sea Champion σύμφωνα πηγή που επικαλείται το Reuters έγινε κατά λάθος. Μία ακόμα πηγή του Reuters είπε ότι έλαβαν ενημέρωση από τους Χούτι, πως η επίθεση δεν έγινε σκόπιμα.
Οι Χούτι δεν έχουν αντιδράσει μέχρι τώρα δημόσια. Η εταιρεία Mega Shipping του πλοίου με έδρα την Αθήνα και στελέχη του ελληνικού υπουργείου Ναυτιλίας αρνήθηκαν να σχολιάσουν, αναφέρει το Reuters.
Ο κίνδυνος για τη διεθνή ναυσιπλοΐα έχει αυξηθεί κατακόρυφα στην Ερυθρά Θάλασσα, στο στενό Μπαμπ αλ Μάντεμπ και στον Κόλπο του Άντεν, από τον Νοέμβριο, όταν οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν αντάρτες Χούτι άρχισαν να εξαπολύουν επιθέσεις με drones και πυραύλους εναντίον πλοίων που κατ’ αυτούς συνδέονται με το Ισραήλ, σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας.
Το μεικτό διοικητήριο των ενόπλων δυνάμεων των ΗΠΑ που είναι αρμόδιο για την περιοχή της Μέσης Ανατολής (CENTCOM, "κεντρική διοίκηση"), ανακοίνωσε τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα ότι οι Χούτι εκτόξευσαν δυο βαλλιστικούς πυραύλους κατά πλοίων επιφανείας (ASBΜs) εναντίον του Sea Champion. Πρόσθεσε μέσω X ότι ο ένας από τους πυραύλους εξερράγη «κοντά στο πλοίο», προκαλώντας πάντως μόνο μικρές ζημιές.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της CENTCOM, το πλοίο έχει παραδώσει ανθρωπιστική βοήθεια στην Υεμένη 11 φορές τα τελευταία πέντε χρόνια.
Μέρος του φορτίου θα μεταφερθεί κατόπιν στο λιμάνι Χοντάιντα - που ελέγχουν οι Χούτι - για να εκφορτωθούν άλλοι περίπου 31.000 τόνοι. Το Sea Champion, κατά το Reuters, που μετέφερε καλαμπόκι από την Αργεντινή στην Άντεν, ελλιμενίστηκε κι έχει αρχίσει εκφόρτωση 9.229 τόνων.
Ανησυχία για το Rubymar μετά από την επίθεση των Χούτι
Οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ και της Βρετανίας αντέδρασαν εξαπολύοντας σειρά επιδρομών εναντίον εγκαταστάσεων και όπλων των Χούτι, κάτι όμως που δεν σταμάτησε τις επιθέσεις των ανταρτών.
Οι επιθέσεις των Χούτι ανάγκασαν πολλές μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να αναστείλουν τη διέλευση των πλοίων τους από τη θαλάσσια περιοχή στρατηγικής σημασίας, από όπου διέρχεται περί το 12% του παγκόσμιου εμπορίου. Στο μεταξύ, συνεχίζει να επικρατεί ανησυχία για την τύχη του πλοίου Rubymar, αγκυροβολημένου στον Κόλπο του Άντεν αφότου χτυπήθηκε από πυραύλους την Κυριακή. Το πλήρωμά του το εγκατέλειψε και διασώθηκε από παραπλέον σκάφος.
Αξιωματούχος του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ διαβεβαίωσε πως το Rubymar δεν έχει βυθιστεί ενώ εμπορικά πλοία έλαβαν οδηγίες να μείνουν μακριά από την περιοχή, εξαιτίας του φόβου βύθισης του πλοίου.
Ο Stephen Cotton, Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορών (ITF), της κορυφαίας συνδικαλιστικής οργάνωσης για τους ναυτικούς, είπε ότι η επίθεση στο Rubymar θα πρέπει να είναι μια κλήση αφύπνισης «για να δοθεί αμέσως προτεραιότητα στην ασφάλεια των ναυτικών, προτού δούμε ανθρώπινες ζωές να χάνονται στην Ερυθρά θάλασσα».
Η CENTCOM πραγματοποίησε επιδρομές σε διάφορους στόχους τη Δευτέρα και την Τρίτη, συμπεριλαμβανομένου ενός μη επανδρωμένου υποβρύχιου σκάφους (UUV). «Αυτές οι ενέργειες θα προστατεύσουν τα δικαιώματα και τις ελευθερίες ναυσιπλοΐας και θα κάνουν τα διεθνή ύδατα ασφαλέστερα», δήλωσε η CENTCOM.
Ενώ πολλά πλοία εκτρέπονται γύρω από τη νότια Αφρική για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, ορισμένα συνεχίζουν να πλέουν στην περιοχή. Ο γαλλικός όμιλος CMA CGM δήλωσε την Τρίτη το σκάφος του Jules Verne διέσχισε την Ερυθρά Θάλασσα υπό τη γαλλική ναυτική συνοδεία.
Παράλληλα το γαλλικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε χθες πως δυο γαλλικές φρεγάτες κατέρριψαν δυο drones στην Ερυθρά Θάλασσα στο πλαίσιο της διεθνούς επιχείρησης υπό αμερικανική ηγεσία «για την προστασία της διεθνούς ναυσιπλοΐας».
Τον ίδιο σκοπό έχει η ευρωπαϊκή επιχείρηση «Ασπίδες» που εγκρίθηκε από τους υπουργούς Εξωτερικών της ΕΕ τη Δευτέρα στις Βρυξέλλες.