Latest News

Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2024

Κλειστό «επ' αόριστον» το Παγκρήτιο Στάδιο: «Δε θα ανοίξει χωρίς εγγυήσεις»

 Σε κατάσταση “εκτάκτου ανάγκης” η περιοχή γύρω από το Παγκρήτιο μετά την αποκόλληση τμήματος του...ανατολικού στεγάστρου.

Η κακοκαιρία “Avgi”, εκτός από τα πρώτα χιόνια και τις βροχές στην Κρήτη, έφερε και την πρώτη μεγάλη περιπέτεια για τη νέα δημοτική Αρχή Ηρακλείου, αφού ξήλωσε το παλιό στέγαστρο του Παγκρήτιου Σταδίου, προκαλώντας κυριολεκτικά βραχυκύκλωμα από το πουθενά στις υπηρεσίες αλλά και στους δρόμους!

Κάπως έτσι είχε ξεκινήσει και η θητεία της προηγούμενης δημοτικής Αρχής, όταν το 2015 τέτοιες μέρες ένα ισχυρό κύμα κακοκαιρίας “ξήλωσε” το δυτικό στέγαστρο, που χρειάστηκε σχεδόν 8 χρόνια για να αποκατασταθεί και κόστος περίπου 2 εκατ. ευρώ.

Η νέα αποκόλληση του ανατολικού στεγάστρου το βράδυ της 29ης Ιανουαρίου έφερε μνήμες 2015 στο μυαλό και τα ίδια προβλήματα, αφού και τότε είχαν κλείσει δρόμοι και για χρόνια το στάδιο ήταν “ακάλυπτο”.

ADVERTISEMENT

Η αποκόλληση του στεγάστρου το βράδυ της Δευτέρας έγινε αντιληπτή την ώρα που βρίσκονταν μέσα παιδιά για προπόνηση. Αμέσως ειδοποιήθηκε ο αντιδήμαρχος Αθλητισμού Γιάννης Τσαπάκης, ο οποίος αποχώρησε από τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, μετέβη στην εγκατάσταση και άρχισε η εκκένωση του χώρου.

«Αν οι μηχανικοί του Δήμου Ηρακλείου δώσουν εγγράφως διαβεβαιώσεις ότι η εγκατάσταση είναι ασφαλής για να συνεχιστεί η χρήση της, τότε θα το ανοίξω», τονίζει ο Γιάννης Τσαπάκης, αντιδήμαρχος Αθλητισμού

Το στάδιο έκλεισε και λίγο αργότερα, μετά τη λήξη της συνεδρίασης, ο δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός και ο αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας Γιώργος Καραντινός μετέβησαν για αυτοψία, η οποία συνεχίστηκε και χθες το πρωί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου και εναερίτες, που διαπίστωσαν ότι το πάνελ του ανατολικού στεγάστρου είχε ξηλωθεί σε μήκος περίπου 50 μέτρων.

Μάλιστα, το πάνελ σφηνώθηκε στο σύστημα αντικεραυνικής προστασίας του Σταδίου, απ’ όπου και κρέμεται, με αποτέλεσμα, αφού δεν μπορούσαν οι εναερίτες να έχουν καθαρή εικόνα λόγω των ισχυρών βοριάδων 8-10 μποφόρ, ο Δήμος Ηρακλείου αποφάσισε να κλείσει την οδό Σπύρου Μουστακλή, που διέρχεται νοτίως του Παγκρήτιου Σταδίου, για λόγους ασφαλείας αφού κανένας δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι το πάνελ αυτό δε θα το πάρει ο αέρας και δε θα προσγειωθεί στον δρόμο.

Η περιοχή βρίσκεται σε “κατάσταση εκτάκτου ανάγκης” και γι’ αυτό, όπως επισημαίνει ο αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας Γιώργος Καραντινός, έχει οριοθετηθεί μια αρκετά μεγάλη ζώνη ασφαλείας σε περίπτωση που προσγειωθεί στον δρόμο. Την ίδια στιγμή, ο αντιδήμαρχος Αθλητισμού Γιάννης Τσαπάκης, ο οποίος βρίσκεται ακόμη στη φάση της ενημέρωσης και της παραλαβής του χαρτοφυλακίου του, έχει μεγαλύτερο “πονοκέφαλο” αφενός για τον χρόνο που το Παγκρήτιο Στάδιο θα παραμείνει κλειστό και αφετέρου για την αποκατάσταση της ζημιάς.

Δεν ανοίγει χωρίς γραπτές εγγυήσεις

«Οι εναερίτες θα μπορέσουν να κάνουν αυτοψία στο σημείο μόλις κοπάσουν οι άνεμοι, καθώς τώρα αυτό δεν είναι εφικτό και γι’ αυτό έκλεισε ο δρόμος. Για λόγους ασφαλείας δηλαδή. Από την Πέμπτη, που τα φαινόμενα θα έχουν ηρεμήσει, τότε κλιμάκιο θα μπορέσει να κάνει την αυτοψία και να έχουμε το ακριβές μέγεθος της ζημιάς και τι χρειάζεται για την αποκατάστασή της. Αν οι μηχανικοί του Δήμου Ηρακλείου δώσουν εγγράφως διαβεβαιώσεις ότι η εγκατάσταση είναι ασφαλής για να συνεχιστεί η χρήση της, τότε θα το ανοίξω.

Χωρίς γραπτές εγγυήσεις ότι είναι ασφαλές το Στάδιο, δεν μπορεί να λειτουργήσει», σημειώνει ο κ. Τσαπάκης μιλώντας στο neakriti.gr.
Δηλαδή με τα σημερινά δεδομένα μένει κλειστό επ’ αόριστον! Και δεν πέρασε ούτε χρόνος και η ιστορία επαναλήφθηκε στο ανατολικό στέγαστρο του Παγκρήτιου Σταδίου. Οι εναερίτες θα πρέπει να ανέβουν σε πυλώνες ηλεκτροφωτισμού για να εκτιμήσουν τη ζημιά, καθώς το πάνελ που αποκολλήθηκε είναι σφηνωμένο στην αντικεραυνική προστασία. Τα νεότερα λοιπόν αναμένονται από την Πέμπτη και μετά…!

Κόστισε 2 εκατ. ευρώ η αποκατάστασή του – Τι είχε συμβεί με το δυτικό στέγαστρο

Η αποκόλληση σημειώθηκε στο παλιό στέγαστρο, δηλαδή το ανατολικό. Και πιο συγκεκριμένα στη βορειοανατολική πλευρά. Το στέγαστρο αυτό τοποθετήθηκε πριν από 20 χρόνια και δεν αλλάχθηκε ποτέ ως τώρα, με την “αλμύρα” να το διαβρώνει. Ωστόσο, το 2018, επίσης Γενάρη, είχε υπάρξει αποκόλληση πάνελ, επίσης από το ανατολικό στέγαστρο. Προφανώς και αποκαταστάθηκε τότε η ζημιά πρόχειρα και πριν από ένα χρόνο είχε γίνει και μια συντήρηση στη μεμβράνη του στεγάστρου, που αποτελείται από λαμαρίνες. Δεν έχει διευκρινιστεί, ωστόσο, αν το κομμάτι που αποκολλήθηκε την περασμένη Δευτέρα είναι ένα νέο κομμάτι του πάνελ ή εκείνο που προστέθηκε μετά την αποκόλληση του 2018 ενός μικρού τμήματος. Αυτό είναι ένα ερώτημα.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η αποκόλληση αφορά ένα τμήμα 50 μέτρων. Ωστόσο, η πρώτη εκτίμηση αναφέρει ότι για την αποκατάσταση της ζημιάς απαιτείται να τοποθετηθεί τουλάχιστον ένα πάνελ 200-300 τ.μ. για να “δέσει” με ασφάλεια με το υπόλοιπο στέγαστρο. Το στέγαστρο συνολικά καλύπτει μια επιφάνεια 6.500 τετραγωνικών μέτρων, όπως και το δυτικό, του οποίου η αντικατάσταση ολοκληρώθηκε πέρυσι. Ωστόσο, η αποκατάσταση της νέας ζημιάς θέλει και έξτρα ενισχύσεις από την πλευρά της θάλασσας.

Το 2015 ο αέρας είχε ξηλώσει το δυτικό στέγαστρο. Το Παγκρήτιο παρέμεινε κλειστό, έχασε αγώνες, ενώ ταυτόχρονα όταν άνοιξε είχε μείνει ξεσκέπαστο για χρόνια. Το 2016 υπήρξε δέσμευση από την κυβέρνηση για αποκατάσταση του στεγάστρου με 1,5 εκατ. ευρώ και το 2017 δεσμεύεται και ο τότε πρωθυπουργός. Το 2017 υπήρξε απόφαση από το ΠΔΕ για 1 εκατ. ευρώ και υπεγράφη μια τριμερής σύμβαση με Δήμο, κυβέρνηση και Περιφέρεια.

Το 2018, ο τότε υφυπουργός Οικονομικών ανακοίνωσε χρηματοδότηση 500.000 ευρώ για τις μελέτες του στεγάστρου και 1 εκατ. ευρώ για αποκατάσταση και γίνονται οι πρώτες αυτοψίες από εναερίτες από την Αθήνα.
Το 2019 ολοκληρώθηκαν οι μελέτες. Στη συνέχεια, μέσα και από το μνημόνιο συνεργασίας Δήμου Ηρακλείου και Γ.Γ. Αθλητισμού το 2020 για το Conference Cup 2022-2023, προχώρησε η δημοπράτηση και η εκταμίευση, ενώ εντωμεταξύ άρχισαν να ολοκληρώνονται και οι μελέτες.
Το 2022 ξεκίνησε η τοποθέτηση του νέου στεγάστρου και το 2023 είχε ολοκληρωθεί, με συνολικό κόστος εργασιών, υλικών και μελετών περίπου 2 εκατ. ευρώ.