Latest News

Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2024

Έγκλημα στα Τέμπη: Έγγραφο βόμβα εκθέτει τον Καραμανλή – Τον είχαν προειδοποιήσει από το 2021 για τον κίνδυνο δυστυχήματος

 
Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής γνώριζε με επίσημο τρόπο ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2021, ενάμισι χρόνο πριν το δυστύχημα των Τεμπών, τον τεράστιο κίνδυνο και τα κενά ασφάλειας που είχε... ο σιδηρόδρομος.

Όπως αποκαλύπτεται σήμερα, ο τότε διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (και παλαιός βουλευτής της ΝΔ μάλιστα) Φίλιππος Τσαλίδης είχε αποστείλει στον κ. Καραμανλή ένα έγγραφο «φωτιά», με το οποίο προειδοποιούσε με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο για την επικίνδυνη κατάσταση στο δίκτυο και ζητούσε επείγοντα μέτρα.

Προφανώς, η έκκλησή του δεν εισακούστηκε και ο κ. Τσαλίδης παραιτήθηκε περίπου δέκα μέρες μετά την επιστολή, στα μέσα του Σεπτεμβρίου του 2021, αφήνοντας αιχμές για τον τότε υπουργό.

Εξέφραζε δε στη δήλωση παραίτησης, την ελπίδα ότι «η Ελληνική Πολιτεία να αντιληφθεί επιτέλους τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο σιδηρόδρομος στην ανάπτυξη της οικονομίας και να προχωρήσει άμεσα στα απαιτούμενα έργα τα οποία θα βελτιώσουν την ασφάλεια και την αξιοπιστία του Ελληνικού Σιδηροδρόμου και θα αυξήσουν την χωρητικότητα του εθνικού δικτύου».

Ο κ. Τσαλίδης δεν συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο των μαρτύρων που έχουν κληθεί να καταθέσουν στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής, καθώς η πλειοψηφία της ΝΔ απέρριψε τη σχετική πρόταση από κόμματα της αντιπολίτευσης (ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ).

Αλλά υπό το φως της αποκάλυψης του εγγράφου-βόμβα, η κλήση του είναι πλέον επιβεβλημένη και τυχόν νέος αποκλεισμός του θα προδίδει ακραία διάθεση συγκάλυψης των συνθηκών, μέσα στις οποίες (και εξαιτίας των οποίων) προκλήθηκε το δυστύχημα των Τεμπών με τους 57 νεκρούς.

Το αποκαλυπτικό έγγραφο για τα προβλήματα ασφάλειας στα τρένα

Η επιστολή που απέστειλε ο Φίλιππος Τσαλίδης στις 6 Σεπτεμβρίου προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Σπύρο Πατέρα, με κοινοποίηση στον υπουργό Μεταφορών τότε, τον Κώστα Καραμανλή έχει τον αποκαλυπτικό τίτλο «Σοβαρά λειτουργικά προβλήματα στην Κυκλοφορία του Ελληνικού Σιδηρόδρομου».

Το έγγραφο έρχεται σήμερα στη δημοσιότητα και από την εφημερίδα Δημοκρατία.

Ο κ. Τσαλίδης αναφερόταν αρχικά σε δύο δραματικά περιστατικά:

Στον εκτροχιασμό και ανατροπή δύο ενδιάμεσων οχημάτων βυτίων ενός εμπορικού συρμού, μεταφοράς καυσίμου και αυτοκινήτων του Ελληνικού Στρατού (!!!) στη Λευκοθέα Σερρών στις 25/8/21.

Και στο γεγονός ότι 26/8/21 βρέθηκε στην έξοδο του σταθμού του Δομοκού όχημα του ΟΣΕ, το οποίο δεν είχε «ασφαλιστεί» ορθά, με το οποίο συγκρούστηκε κατερχόμενη επιβατική αμαξοστοιχία.

Με αφορμή τα δύο περιστατικά, τα οποία θα μπορούσαν να έχουν ανυπολόγιστες συνέπειες, όπως αναφέρει, επισημαίνει τα εξής «επιθυμώντας να μην υπάρξουν σοβαρότερα συμβάντα»:

«Η έλλειψη προσωπικού του ΟΣΕ (σταθμαρχών και κλειδούχων) σε συνδυασμό με τη μη λειτουργία του σηματοδότησης σε μεγάλα τμήματα του Δικτύου, η μη πλήρως συντηρημένη υποδομή και οι χώροι πέριξ αυτής, ο ορισμός βραδυποριών σε διάσπαρτα σημεία του δικτύου… η γενικότερη αίσθηση εγκατάλειψης της σιδηροδρομικής υποδομής χωρίς να υπάρχει ορατό σχέδιο αναδιοργάνωσής της, καθιστούν τη σιδηροδρομική λειτουργία δύσκολη και επικίνδυνη, έχουν ως αποτέλεσμα σοβαρά συμβάντα και επιπλέον δυσχεραίνουν τη διαχείριση της αποκατάστασης και κυκλοφορίας σε περιπτώσεις κρίσιμων περιστατικών ασφάλειας επί της γραμμής».

  • «…η παράταση και επιδείνωση της υφιστάμενης κατάστασης δημιουργεί προϋποθέσεις, ώστε να αυξηθεί η συχνότητα των συμβάντων επί γραμμή, με ορατό πλέον τον κίνδυνο να υπάρξει ένα συμβάν μεγίστης σοβαρότητας»!!!!!!
  • «Είναι δεδομένο ότι οι σημερινές συνθήκες λειτουργίας της κυκλοφορίας και τα προβλήματα στην υποδομή, που απαριθμήσαμε καταλήγουν σε συνεχώς μεταβαλλόμενες βραδυπορίες και μονοδρομήσεις, καθιστώντας περισσότερο πιθανά τα ανθρώπινα λάθη με απρόβλεπτες συνέπειες»!
  • «Θεωρούμε καθήκον μας να επισημάνουμε ότι εάν δεν γίνει άμεσα και οργανωμένα προσπάθεια θεραπείας των αδιαμφισβήτητων προβλημάτων της υποδομής και της ρύθμισης της κυκλοφορίας, θα έχουμε ολοένα περισσότερα αριθμητικά και μεγαλύτερα σε σοβαρότητα συμβάντα, με τεράστια επίπτωση στη λειτουργία του Ελληνικού Σιδηρόδρομου».

Αναγκαία η κλήση του στην εξεταστική

Ουσιαστικά ο κ. Τσαλίδης τα είχε πει όλα με αυτή του την επιστολή. Και για την έλλειψη σταθμαρχών και για τους κινδύνους δυστυχήματος και για την αύξηση των πιθανοτήτων να υπάρξει ανθρώπινο λάθος.

Ό,τι ακριβώς συνέβη δηλαδή τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη.

Επιβεβαιώνεται παράλληλα πέραν πάσης αμφιβολίας ότι και η τότε διοίκηση του ΟΣΕ, αλλά και ο τότε υπουργός Υποδομών γνώριζαν για τη φρικτή κατάσταση του σιδηρόδρομου. Ενάμισι χρόνο πριν τα Τέμπη! Με απολύτως επίσημη διαδικασία από τον κορυφαίο παράγοντα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τότε.

Ο κ. Τσαλίδης παραιτήθηκε βλέποντας το αδιέξοδο, τη θέση του πήρε άνθρωπος της ιταλικής εταιρίας και όλα αφέθηκαν στην μοίρα τους. Χιλιάδες επιβάτες που χρησιμοποιούσαν το τρένο διέτρεχαν κάθε μέρα τεράστιους κινδύνους για την ίδια τους τη ζωή. Και τελικώς, σαν ένα προδιαγεγραμμένο τέλος, ήρθε το δυστύχημα που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Προφανώς ο κ. Τσαλίδης είναι καίριας σημασίας μάρτυρας. Όχι μόνο για να εξηγήσει τη συγκεκριμένη αποστολή, αλλά και για την τότε κατάσταση συνολικά και πώς αντιμετωπίστηκε από τον υπουργό η προειδοποίησή του. Η οποία δεν ήταν η μόνη ή η πρώτη όπως φανερώνει το ίδιο το έγγραφο, στο οποίο αναφέρεται ως «σχετική» και μία άλλη επιστολή στις 21 Ιουνίου του 2021.