Σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε, κύριος αίτιος του δυστυχήματος των Τεμπών ήταν ο σταθμάρχης. Συμπλήρωσε πως τόσο εκείνος όσο και οι μηχανοδηγοί έκαναν «τραγικά λάθη». Αναφερόμενος δε στα συμπεράσματα της «επιτροπής Γεραπετρίτη» όπως αλλιώς αποκαλείται η τριμελής επιτροπή εμπειρογνωμόνων τόνισε ότι «οι ευθύνες ξεκινάνε από κάτω και μπορούν να φτάσουν μέχρι πάνω».
«Καταλήξαμε ότι έγιναν φοβερά λάθη [...] ξεκινώντας από τον ανθρώπινο παράγοντα, ο οποίος λειτούργησε λαθεμένα σε όλες τις δραστηριότητες του, και φτάνοντας στα τεχνολογικά συστήματα τα οποία δεν λειτουργούσαν ή δεν λειτούργησαν εκείνο το βράδυ», τόνισε χαρακτηριστικά.
Εξεταστική για τα Τέμπη: «Ο βαθμός της ευθύνης του καθενός είναι θέμα που θα διερευνήσει η δικαστική εξουσία»
«Εμείς καταλήξαμε στο ότι οι ευθύνες ξεκινάνε από κάτω και μπορούν να φτάσουν μέχρι πάνω. Ο βαθμός της ευθύνης του καθενός είναι θέμα που θα διερευνήσει η δικαστική εξουσία. Δεν μπορώ να πω εγώ ότι έχει ποινική ευθύνη ο διοικητής του ΟΣΕ ή της ΕΡΓΟΣΕ κλπ, εάν δεν έχουμε πλήρη γνώση του φακέλου. Και αυτή τη στιγμή, μόνο ο ανακριτής της Λάρισας έχει γνώση», συμπλήρωσε ο κ. Χαλκιάς σχετικά με τα συμπεράσματα της επιτροπής Γεραπετρίτη.
«Καταλήξαμε στη διάρθρωση αυτού του πορίσματος μας, λέγοντας: Ευθύνες ο σταθμάρχης, ευθύνες ο επιθεωρητής που τον όρισε, και (τον άφησε) μόνο του, ευθύνες ενδεχομένως οι άλλοι δύο σταθμάρχες που έφυγαν αντί για τις 11 η ώρα νωρίτερα, ευθύνες στη διεύθυνση κίνησης του ΟΣΕ, στη διεύθυνση προσωπικού, ευθύνες στην ΕΡΓΟΣΕ διότι ακριβώς είναι πελαγωμένη με τις συμβάσεις που ξεκινάνε και δεν τελειώνουν ποτέ ή τελειώνουν μετά από 10 χρόνια, μετά από διαδοχικές παρατάσεις, οι οποίες επιβαρύνουν και το κόστος.
»Ευθύνες προφανώς στη ΡΑΣ η οποία, κακώς κατά τη γνώμη μου, είχε αναλάβει με νομοθετική πρωτοβουλία τα θέματα ασφαλείας του σιδηροδρόμου - έπρεπε να ασχολείται μόνο με την αγορά και τον ανταγωνισμό - ευθύνες προφανώς στην Hellenic Train γιατί ακριβώς και οι μηχανοδηγοί της είχαν ευθύνη στο όλο δυστύχημα, ευθύνη προφανώς και στο Υπουργείο διότι ως εποπτεύoν όλου του τομέα των σιδηροδρόμων προφανώς κάποια πράγματα έπρεπε να έχουν γίνει καλύτερα, κάποιες ρυθμίσεις έπρεπε να είναι πιο επιτυχείς...», σημείωσε μεταξύ άλλων.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο κ. Χαλκιάς επισήμανε πως ο μηχανοδηγός έπρεπε να σταματήσει την αμαξοστοιχία, και ότι η συνεννόηση του με τον σταθμάρχη ήταν «καφενειακή». Τόνισε δε ό,τι «και οι μηχανοδηγοί (έπρεπε) να τηρούν ευλαβικά τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, που, παρότι έχει τα χάλια του, αλλά έστω και αν αυτόν τον τηρούσαν θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί το ατύχημα». Τέλος, σε ερώτηση σχετικά με το εάν υπήρχε το σύστημα ECTS, και ταυτόχρονα γίνονταν και ανθρώπινα λάθη, θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα κατέληξε λέγοντας πως «θα είχε σταματήσει το τρένο», ενώ για το εάν θα χαρακτήριζε παράνομη την πρόσληψη του σταθμάρχη ανέφερε πως «ναι, τη μετάταξή του προφανώς, προδήλως παράνομη».