Πολλές φορές κατηγορήθηκε ότι προωθεί λάθος πρότυπα, ενώ κυνηγήθηκε για χρόνια επίσης, από τους παπαράτσι, οι οποίοι προσπαθούσαν να «εισβάλλουν» στην προσωπική της ζωή.
Τα δημοσιεύματα στον Τύπο παρά το ότι αναγνώριζαν πως επρόκειτο για ένα από τα πιο ταλαντούχα μοντέλα, στέκονταν συνήθως στις σκοτεινές πτυχές της ζωής της και εστίαζαν στις αδυναμίες της.
Για χρόνια «κατηγορούταν» πως είχε εμπνεύσει το «heroine chic» λουκ, περνώντας έτσι λάθος μηνύματα στο γυναικείο κοινό. Οι εμφανίσεις της με φθαρμένα, στενά τζιν, φανελάκια, δερμάτινες φούστες, μίνι φορέματα και έντονο μακιγιάζ, όπως και το εξαιρετικά αδύνατο κορμί της είχαν γίνει πλέον, «τάση» στον χώρο της μόδας.
Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλα διάσημα πρόσωπα που επίσης, πάλευαν με τους εθισμούς τους κι είχαν χάσει ίσως, τον θαυμασμό του κοινού τους, η Κέιτ Μος κατάφερε να παραμείνει μέχρι και σήμερα, ένα από τα αγαπημένα πρόσωπα των '90ς.
Τα πρώτα της βήματα στο μόντελινγκ
Το 1988 κι εντελώς τυχαία o ο αδερφός της Sarah Doukas, ιδρύτριας του πρακτορείου Storm ανακάλυψε στο αεροδρόμιο JFK, την Κέιτ Μος, στην τρυφερή ηλικία των 14, ενώ επέστρεφε από τις Μπαχάμες με τον πατέρα της. Αν και πίστεψαν κατευθείαν σε εκείνη, κανείς δεν φανταζόταν την μετέπειτα πορεία της.
Αμέσως, υπέγραψε στο πρακτορείο μοντέλων Storm και παρά το νεαρό της ηλικίας της, ταξίδευε σε όλο το Λονδίνο χωρίς συνοδεία, ολοκληρώνοντας έως και οκτώ αποστολές μοντέλων την ημέρα. Στα 16 της ξεκίνησε να κάνει τις πρώτες της φωτογραφίσεις σε περιοδικά, ενώ πήρε μέρος και σε κάποιες διαφημίσεις.
Η φωτογράφος Κορίν Ντέιν, η οποία απαθανάτισε τη Μος για το πρώτο της εξώφυλλο στο περιοδικό «The Face», το 1990, δήλωσε για εκείνη κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης στη Vogue: «Ήταν απλώς αυτό το αλαζονικό παιδί από το Croydon. Δεν ήταν σαν μοντέλο, αλλά ήξερα ότι θα γινόταν διάσημη».
Σε μία εποχή που όλα τα φώτα ήταν πάνω σε άλλου «τύπου» μοντέλα, όπως η Σίντι Κρόφορντ, η Ναόμι Κάμπελ και η Κλόντια Σίφερ, η Κέιτ Μος έφερε ένα νέο ρεύμα στο μόντελινγκ.
Το πρόσωπό της μπορεί να μην ταιριάζει στα πρότυπα ομορφιάς για ένα μοντέλο, σύμφωνα με μελέτες, όμως η γοητεία της και ο αέρας της στην πασαρέλα την έκαναν να ξεχωρίσει ανάμεσα σε άλλες επιτυχημένες γυναίκες.
Σύντομα, πρωταγωνίστησε σε καμπάνιες για οίκους υψηλής ραπτικής, συμπεριλαμβανομένων των Burberry, Chanel και Calvin Klein. Κατά τη διάρκεια της καριέρας της έχει εμφανιστεί σε περισσότερα από 40 εξώφυλλα της βρετανικής Vogue.
Αργότερα, η Κέιτ Μος συμπεριλήφθηκε στη λίστα του περιοδικού Forbes με τα πιο ακριβοπληρωμένα μοντέλα στον κόσμο. Από τότε που αποσύρθηκε επίσημα από την πασαρέλα, το 2004, έχει δημιουργήσει το δικό της πρακτορείο μοντέλων, καθώς και το δικό της brand ευεξίας, Cosmoss.
Η μάχη με τους εθισμούς της
Από τα πρώτα της βήματα στο μόντελινγκ, μέχρι και πριν λίγα χρόνια, η Κέιτ Μος πάντοτε είχε τον τρόπο της να απασχολεί τον Τύπο.
Η ζωή της είχε γίνει πολλές φορές αντικείμενο σχολιασμού, όχι μόνο λόγω του επαγγέλματός της ή των φλερτ που είχε κατά καιρούς, αλλά λόγω των εθισμών της. Το 2005, τα μέσα ενημέρωσης έκαναν συχνά λόγο για χρήση ναρκωτικών, δημοσιεύοντας συχνά όχι και τόσο κολακευτικές φωτογραφίες του μοντέλου, με εκκεντρικές εμφανίσεις, οι οποίες «τσαλάκωναν» την εικόνα της.
«Νομίζω ότι ήμουν ο αποδιοπομπαίος τράγος για τα προβλήματα πολλών ανθρώπων» είπε στο στο «Desert Island Discs» του BBC για να συνεχίσει: «Δεν ήμουν ποτέ ανορεξική, ούτε υπήρξα ποτέ. Ποτέ δεν είχα πάρει ηρωίνη. Ήμουν αδύνατη επειδή δεν με τάιζαν στις φωτογραφήσεις ή στις επιδείξεις και ήμουν πάντα αδύνατη. Ήταν μια φωτογράφιση μόδας. Γυρίστηκε στο διαμέρισμά μου και έτσι μπορούσα να ζήσω εκείνη την εποχή. Και νομίζω ότι ήταν ένα σοκ γιατί δεν ήμουν πληθωρική και ήμουν ένα κανονικό κορίτσι. Δεν ήμουν ένα γκλάμορους μοντέλο, και αυτό τους σόκαρε».
Συνέχισε να μιλά για την περίοδο εκείνη, αναφέροντας: «Ένιωσα άρρωστη και ήμουν πολύ θυμωμένη, γιατί όλοι όσοι ήξερα έπαιρναν ναρκωτικά. Έτσι, το να υποκρίνονται ότι έχουν επικεντρωθεί σε εμένα και το να προσπαθούν να μου πάρουν την κόρη μου, ήταν τελείως υποκριτικό».
Στα 50ά της γενέθλια φέτος, η Κέιτ Μος απέδειξε ότι έχει γυρίσει σελίδα στη ζωή της. Το μοντέλο φρόντισε να γιορτάσει «ήσυχα» με τις φίλες της στο ιδιωτικό νησί Mustique. Μαζί της ήταν η κόρη της, Λίλα, η Rosemary Ferguson, η Katy England, η Flora Starkey, η Jess Shallet και η Jess Morris. Η διασκέδασή της δεν περιλαμβάνει πλέον, ατελείωτο αλκοόλ και κάθε είδους ναρκωτικά, αλλά όπως έγραψε σε ανάρτησή της «πνευματικές αναζητήσεις και διαλογισμό».
Η θυελλώδης σχέση με τον Τζόνι Ντεπ
Εκτός από την επιτυχημένη καριέρα, αλλά και την ξέφρενη ζωή της, η Κέιτ Μος είχε καταφέρει να πρωταγωνιστήσει ξανά στα media και λόγω της προσωπικής της ζωή.
Το 1994, όλοι έγραφαν για τη σχέση της με τον Τζόνι Ντεπ, λίγο καιρό μετά τον χωρισμό του από τη Γουινόνα Ράιντερ. Η Κέιτ Μος ήταν ένα 20χρονο μοντέλο που ταξίδευε από χώρα σε χώρα, προσπαθώντας να εδραιωθεί στον χώρο της μόδας κι εκείνος ο νέος «σταρ» του Χόλιγουντ.
Η πρώτη τους συνάντηση μήταν στο Cafe Tabsc της Νέας Υόρκης. Η γνωριμία μεταξύ τους προέκυψε από έναν κοινό τους γνωστό, τον φωτογράφο και αρθογράφο, Τζορτζ Γουέιν, που συνόδευε εκείνη τη μέρα το μοντέλο.
Όπως δήλωσε η ίδια λίγο καιρό αργότερα, ήξερε από την πρώτη στιγμή ότι οι δυο τους θα καταλήξουν μαζί.
Ο άνθρωπος, που ήταν υπεύθυνος για τη γνωριμία ενός από τα πιο πολυσυζητημένα ζευγάρια της σόουμπιζ έχει γράψει σε ανάρτησή του: «Είχα μόλις κάποιες εβδομάδες ως Νεοϋορκέζος, όταν ο φωτογράφος Μάικλ Χάιντ μου ζήτησε να συμμετάσχω σε μια φωτογράφιση του βρετανικού GQ με την Κέιτ Μος. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη στιγμή που μπήκε στο στούντιο… αυτό το ντροπαλό, ανεπιτήδευτο κορίτσι στη ζούγκλα… Χρειάστηκε ο Calvin Klein για να επινοήσει τον τέλειο όρο για να την περιγράψει… “Έρμαιο”. Γίναμε φίλοι μετά από αυτό το γύρισμα, ειδικά αφότου μετακόμισε στη γωνία, δίπλα το σπίτι μου στο West Village. Και στην πραγματικότητα... Ήταν ο Τζορτζ Γουέιν που σύστησε την Κέιτ Μος στον Τζόνι Ντεπ μια μοιραία νύχτα στα μέσα της δεκαετίας του '90 στο Cafe Tabsc που ήταν το στέκι των supermodel εκείνη την εποχή! Ο Τζόνι ήταν πίσω για δείπνο και η Κέιτ μπήκε με τη Ναόμι και ο Τζορτζ Γουέιν την άρπαξε και έκανε τις συστάσεις! Δεν είχα ιδέα ότι θα γίνονταν τότε το απόλυτο ζευγάρι της δεκαετίας, καταστρέφοντας δωμάτια ξενοδοχείων σε όλο τον κόσμο, κατά τη διάρκεια της αξέχαστης ακόμα σχέσης τους!».
Θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς τη σχέση τους χαώδη, σχεδόν καταστροφική και για τις δύο πλευρές. Ο Τζόνι Ντεπ ακόμα δεν είχε «συνέλθει» από τον χωρισμό του με τη Γουινόνα, γεγονός που τον έκανε να φέρεται νευρικά και παράλογα στους γύρω του και κατά συνέπεια, στην Κέιτ Μος.
Για τους επικούς καβγάδες τους, έχουν γραφτεί άπειρα δημοσιεύματα. Η σταγόνα όμως, που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν ο τσακωμός τους τον Σεπτέμβριο του 1994, που κατέληξε τελικά στο αστυνομικό τμήμα, αφού ο ηθοποιός κατέστρεψε το δωμάτιο του ξενοδοχείου, όπου διέμεναν, στη Νέα Υόρκη.
Αρχικά, ο Τζόνι Ντεπ συνελήφθη για καταστροφή ξένης ιδιοκτησίας. Η ζημιά τελικά, κόστισε... 10.000 ευρώ, που του επιβλήθηκαν ως πρόστιμο για τις καταστροφές που προκάλεσε.
Τα δημοσιεύματα της εποχής ήθελαν και τους δύο τότε, να βουλιάζουν λόγω της εξάρτησής τους από το αλκοόλ και τα ναρκωτικά. Αν και ο Τζόνι Ντεπ έδωσε τέλος στη σχέση τους το 1998, δήλωσε στο περιοδικό «Hello» πως «ένιωθε τελείως ανόητος για ό,τι συνέβη και χάλασε η σχέση του με αυτή τη γυναίκα» και ανέλαβε πλήρως την ευθύνη, λέγοντας πως δεν της έδωσε την προσοχή που άξιζε, αφήνοντας τη δουλειά του να μπει ανάμεσά τους.
Νοσταλγούσαν ο ένας τον άλλο για καιρό, ωστόσο κανείς τους δεν έκανε κάποια κίνηση για επανασύνδεση, τουλάχιστον όπως είναι γνωστό.
Η δήλωση «δάκρυα, πολλά δάκρυα» της Κέιτ Μος για τον χωρισμό της από τον Τζόνι Ντεπ μέχρι και σήμερα φιγουράρει στο διαδίκτυο. «Έχασα πραγματικά κάποιον που εμπιστεύομαι. Εφιάλτης. Τόσα χρόνια με κλάματα. Δάκρυα, πολλά δάκρυα», είχε πει χαρακτηριστικά.
Ο Τζόνι Ντεπ από τη μεριά του φρόντισε να ξεκαθαρίσει σε αντίστοιχη δήλωσή του, αυτό που αναρωτιούνταν όλοι εκείνη την περίοδο, λόγω της συμπεριφοράς του. Το αν πραγματικά αγάπησε την Κέιτ Μος.
«Αν δεν είχα συμπεριφερθεί σαν ηλίθιος, νομίζω ότι θα ήμασταν ακόμα μαζί. Ήταν ό,τι καλύτερο μου συνέβη, αλλά το διέλυσα γιατί ήμουν υπερβολικά κυκλοθυμικός και μίζερος. Μισούσα ακόμα και τον εαυτό μου και δεν μπορούσε πλέον, να αντέξει αυτή τη συμπεριφορά και δεν την κατηγορώ. Είσαι ξαπλωμένος στο κρεβάτι, καπνίζεις το πέμπτο πακέτο τσιγάρα και αναρωτιέσαι πώς κατάφερες να καταστρέψεις κάτι τόσο καλό».