Αν και το λιμάνι του Πειραιά θεωρείται το σταυροδρόμι της παγκόσμιας διακίνησης κοκαΐνης, αλλά η ΕΕ εγκαινίασε μια Ευρωπαϊκή Συμμαχία Λιμένων για την καταπολέμηση της διακίνησης ναρκωτικών, αλλά απαγορεύεται να συμμετάσχει στο μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι επειδή ανήκει στους…
Κινέζους της COSCO.
Το κινεζικής ιδιοκτησίας λιμάνι του Πειραιά, Ελλάδα δεν συγκαταλέγεται στην έναρξη της Πανευρωπαϊκής λιμενικής συμμαχίας για τον πόλεμο κατά των ναρκεμπόρων, όπως αποκαλύπτει το POLITICO.
«Τα λιμάνια που ανήκουν ή ελέγχονται από κράτη μη μέλη της ΕΕ έχουν αποκλειστεί», είναι η επίσημη εκδοχή.
Ο κινεζικός όμιλος COSCO Shipping κατέχει τα δύο τρίτα του λιμένα Πειραιά, του 14ου μεγαλύτερου λιμανιού στην Ευρώπη (με εκατομμύρια μετρικούς τόνους διακίνησης εμπορευμάτων, σύμφωνα με τη Eurostat), το οποίο ειδικεύεται στη διακίνηση μεγάλων εμπορευματοκιβωτίων και είναι το μεγαλύτερο λιμάνι τράνζιτ -κόμβος αποστολών στην Ανατολική Μεσόγειο. Άλλες είκοσι έξι λιμενικές αρχές βρίσκονται στη λίστα η οποία συγκεντρώθηκε με βάση το μέγεθος και την έκθεσή τους στη διακίνηση ναρκωτικών, καθώς και για την τήρηση γεωγραφικής ισορροπίας εντός της ΕΕ.
Η απόφαση να αποκλειστεί ο Πειραιάς από τη νέα συμμαχία λιμένων εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ικανότητα της ΕΕ να εγγυηθεί την ασφάλεια σε υποδομές ζωτικής σημασίας που είναι ξένης ιδιοκτησίας.
Ειδικά από τη στιγμή που στο λιμάνι του Πειραιά, είχε εντοπιστεί η μεγαλύτερη ποσότητα ηρωίνης, τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Μιλάμε φυσικά για την υπόθεση NOOR1.
Το λιμεναρχείο Πειραιά δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό. Το βελγικό Υπουργείο Εσωτερικών, το οποίο συνδιοργάνωσε την έναρξη της συμμαχίας, επανέλαβε την «επίσημη» εξήγηση όταν ρωτήθηκε γιατί δεν είχε προσκληθεί η Πειραιώς.
Η νέα Ευρωπαϊκή Συμμαχία Λιμένων ξεκίνησε από κοινού από τη βελγική κυβέρνηση, η οποία ασκεί επί του παρόντος την εκ περιτροπής προεδρία της ΕΕ, για την ενίσχυση της ασφάλειας των λιμανιών, την καταπολέμηση της διαφθοράς και την αποτροπή της εισόδου παράνομων ναρκωτικών στην Ευρώπη. Η συμμαχία θα συνδέσει κυβερνήσεις, αξιωματούχους της ΕΕ, αρχές επιβολής του νόμου, λιμενικές αρχές, ναυτιλιακές εταιρείες και φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών για να μοιραστούν βέλτιστες πρακτικές για την καταπολέμηση των ομάδων οργανωμένου εγκλήματος και της διακίνησης ναρκωτικών.
Ο Πειραιάς, παρότι είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της ανατολικής Μεσογείου που αποτελεί ως περιοχή κέντρο διακίνησης ναρκωτικών, εξαιρείται!
Το περασμένο έτος ήταν έτος – ρεκόρ όσον αφορά τις κατασχέσεις κοκαΐνης στο Βέλγιο και την Ολλανδία. Η βία από συμμορίες που αγωνίζονται για τον έλεγχο των οδών εμπορίας ανθρώπων και ναρκωτικών, ώθησε τους πολιτικούς να καλέσουν την ΕΕ να παρέμβει.
Η νέα συμμαχία βασίζεται σε μια συνεργασία μεταξύ του Βελγίου και της Ολλανδίας. Τον περασμένο Φεβρουάριο οι κυβερνήσεις των δύο χωρών υπέγραψαν συμφωνία με τους δημάρχους των λιμανιών της Αμβέρσας και του Ρότερνταμ καθώς και με πέντε ναυτιλιακές εταιρείες (MSC, Maersk, CMA CGM, Hapag Lloyd και Seatrade) για την καταπολέμηση της «ναρκοτρομοκρατίας».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Το σταυροδρόμι της παγκόσμιας διακίνησης κοκαΐνης - Έκθεση σοκ για τα ναρκωτικά στο λιμάνι