Latest News

Σάββατο 9 Δεκεμβρίου 2023

ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Επανέρχεται η COSCO για να μετατρέψει σε CAR TERMINAL την προβλήτα κρουαζιέρας Παλατάκι

 
Επανέρχεται η COSCO για να μετατρέψει την προβλήτα κρουαζιέρας Παλατάκι σε  CAR TERMINAL. Αυτή τη φορά ζητά έγκριση από το...Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο(ΚΑΣ).                                                                                                                        

  Τρείς φορές επιχείρησε η COSCO από το 2020 να μετατρέψει τις προβλήτες κρουαζιέρας στο Παλατάκι  σε πάρκινγκ  transit  αυτοκινήτων  τους χειμερινούς μήνες.

Περίπου 4000 αυτοκίνητα διαχείμαζαν εντός  της κηρυγμένης και οριοθετημένης ως αρχαιολογικού χώρου περιοχής του Δήμου Πειραιά η οποία αποτελεί Δημοτική περιουσία, ωστόσο η  Δημοτική αρχή  Πειραιά δεν έχει προβεί σε καμμιά ενέργεια διεκδίκησής της στις 2 θητείες της. 

Και τις τρεις φορές η επιχείρηση της COSCO  να υποβαθμίσει κι άλλο τον αρχαιολογικό χώρο αλλά και την συνοικία μας συνάντησε την αντίσταση του ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΠΕΙΡΑΪΚΗΣ και του κινήματος ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ που με  συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας , έγγραφα και μηνυτήριες αναφορές κινητοποίησε  ακόμη και την Εφορεία αρχαιοτήτων Πειραιά προκειμένου να απαγορέψει  εγγράφως στις 23/12/2021 την  παράνομη αυτή ενέργεια καθώς δεν υπήρχαν «ούτε άδειες ή μελέτες και συνακόλουθα των ανωτέρω υπήρχε παράβαση και της Αρχαιολογικής Νομοθεσίας » ώσπου  τελικά αποσύρθηκαν τα παράνομα αποθηκευμένα αυτοκίνητα.  

Εξ άλλου σύμφωνα με την υπουργική απόφαση του 2018 της αείμνηστης υπουργού  πολιτισμού Μυρσίνης Ζορμπά «ο χώρος του Κονώνειου τείχους και του ταφικού μνημείου του Θεμιστοκλή» είναι αρχαιολογικός χώρος και πρέπει να υποβληθεί προς έγκριση σχετική μελέτη με ανάλογες διαμορφώσεις προκειμένου να χρησιμοποιείται για την αναψυχή και εκπαίδευση των πολιτών» και όχι ως αποθηκευτικός ή χώρος εναπόθεσης transit  αυτοκινήτων.                                                                           

Επιπλέον  από τη σύμβαση παραχώρησης  (Παράρτημα 6.2 (β)) που κυρώθηκε με τον Ν.4404/2016 αναφέρονται μεταξύ άλλων ότι  «το MASTERPLAN δεν δύναται να προβλέπει ή να επιτρέπει την χρήση του κεντρικού λιμένα Πειραιά πέραν των Επιβατηγών Οχηματαγωγών (ακτοπλοΐα) και των κρουαζιεροπλοίων».

 Από την μία η αδιαφορία της Δημοτικής αρχής και από την άλλη η υπερσυσσώρευση των αυτοκινήτων στη Δραπετσώνα επιτρέπουν στην COSCO να αυθαιρετεί επιβάλλοντας χρήσεις εμπορικές και βιομηχανικές δίπλα σε κατοικίες και αρχαιολογικά μνημεία.

Οι Αρχαιολογικοί χώροι μετατρέπονται σε αποθήκες εμπορευμάτων, οι κάτοικοι επιβαρύνονται  με επιπλέον ατμοσφαιρικούς ρύπους και θορύβους και η περιοχή οδεύει πλέον σε βιομηχανική ζώνη προσθέτοντας όλο και περισσότερο οχλούσες χρήσεις στις ήδη υπάρχουσες δίπλα στις κατοικίες και τα σχολεία της συνοικίας.

Το Παρατηρητήριο της Πειραϊκής θα δώσει την μάχη και αυτή τη φορά μέσα στο  Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για να αποτρέψει αυτήν την εξέλιξη, να προστατέψει τον αρχαιολογικό χώρο και να εφαρμοστεί η υπουργική απόφαση της Μυρσίνης Ζορμπά για δημιουργία χώρου πρασίνου και αναψυχής των κατοίκων στο Παλατάκι.