«Πώς μπορώ να βγάλω ταυτότητα;», «Πώς μπορώ να εκδώσω οικογενειακό πιστοποιητικό;», «Ο γιος μου γεννήθηκε το 2010, δικαιούται youth pass»; είναι κάποιες από τις ερωτήσεις στις οποίες απάντησε ο Ψηφιακός Βοηθός.
Ωστόσο υπάρχουν και «περίεργες» ερωτήσεις στις οποίες μπορεί να ανταποκριθεί και να απαντήσει, όπως «ακούω τον γείτονά μου στο διπλανό διαμέρισμα, φοβάμαι ότι μπορεί να κακοποιεί τον σκύλο του».
Πώς λειτουργεί ο Ψηφιακός Βοηθός- 63.000 ερωτήσεις τις πρώτες ημέρες
Με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης, ο πολίτης ή η επιχείρηση πλέον, δεν χρειάζεται να ψάχνει τις υπηρεσίες του gov και τις διαδικασίες του «ΜΙΤΟS». Aρκεί μόνο μια γραπτή ερώτηση ή εκφώνηση και η εφαρμογή αναζητά όλες τις δημόσιες υπηρεσίες και καθοδηγεί τον πολίτη, δίνοντας συνδυαστικές απαντήσεις.
Τα δεδομένα είναι όλα ανωνυμοποιημένα και ακόμη και σε περίπτωση που τα προσθέσει ο πολίτης καθώς το σύστημα τα σβήνει. Η συνομιλία παραμένει για 20 μέρες, ενώ οι πολίτες μπορούν να συνομιλήσουν με τον Ψηφιακό Βοηθό από το κινητό τους τηλέφωνο και από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Υποβάλλουν το ερώτημά τους σε φυσική γλώσσα, γραπτά ή φωνητικά, ώστε να τους βοηθήσει να εντοπίσουν την υπηρεσία που ψάχνουν.
Η εφαρμογή έχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 240 συνομιλιών στα ελληνικά ανά λεπτό. O χρόνος αλληλεπίδρασης κάθε πολίτη με το σύστημα δεν υπερβαίνει τα 5 λεπτά, ενώ για το πρώτο διάστημα που αναμένεται αυξημένο ενδιαφέρον, το σύστημα του Ψηφιακού Οδηγού περιλαμβάνει εξειδικευμένο μηχανισμό αναμονής. Όταν καλυφθεί ο μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων εξυπηρετούμενων χρηστών, ο αμέσως επόμενος οδηγείται σε ουρά αναμονής μέχρι να μπορέσει να εξυπηρετηθεί.
Μόνο τις πρώτες τρεις ημέρες λειτουργίας του, ο Ψηφιακός Οδηγός έλαβε 63.000 ερωτήσεις, εκ των οποίων οι 56.900 θεωρήθηκε πως δεν επρόκειτο για «τρολάρισμα».
Από αυτές, το ποσοστό διαλόγων (διευκρίνιση πάνω στην πρώτη απάντηση) έφτασε στο 30%, αφού αφορούσε περίπου 17.000 περιπτώσεις. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα πως το 70% (39.900) έλαβε αυτό που έψαχνε με την πρώτη απάντηση. Ο συνολικός αριθμός αξιολογήσεων απαντήσεων ήταν 1.714, δηλαδή το 2,7% στις 63.000 ερωτήσεις. Οι θετικές αξιολογήσεις ήταν 1.334, δηλαδή ποσοστό 78%.
Οι πιο «περίεργες» ερωτήσεις στον Ψηφιακό Οδηγό
- Πόσο θα έρθει το ΑΓΙΑΞ-ΑΕΚ σήμερα;
«Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να παρέχω πληροφορίες ή προβλέψεις για αθλητικά γεγονότα. Παρακαλώ ανατρέξτε σε επίσημες αθλητικές πηγές για τις πληροφορίες που χρειάζεστε».
- Πώς να βρω κοπέλα;
«Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να σας βοηθήσω με αυτό το θέμα. Είμαι εδώ για να παρέχω πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες και τις διαδικασίες της Ελληνικής Κυβέρνησης».
- Πιστεύεις πως υπάρχει Θεός;
«Λυπάμαι, αλλά ως Τεχνητή Νοημοσύνη, δεν έχω την ικανότητα να έχω προσωπικές πεποιθήσεις ή απόψεις. Είμαι εδώ για να παρέχω πληροφορίες σχετικά με την Ελληνική Κυβέρνηση και τις διαδικασίες της».
- Πού έχει τα καλύτερα σουβλάκια στην Αθήνα;
«Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να παρέχω πληροφορίες ή συστάσεις για εστιατόρια ή τρόφιμα. Η εξουσιοδότησή μου περιορίζεται στην παροχή πληροφοριών σχετικά με τις υπηρεσίες και τις διαδικασίες της Ελληνικής Κυβέρνησης».
Σχετικά με τις συνδυαστικές ερωτήσεις:
- Γειά σου, πώς σε λένε;
- Δούλεψα για πρώτη μου φορά αυτό τον χρόνο. Πού μπορώ να βρω τα ένσημά μου;
«Μπορείτε να βρείτε τα ένσημά σας μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας "Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης" του ΕΦΚΑ. Θα χρειαστεί να έχετε εγγραφεί και να έχετε ενεργοποιήσει τον προσωπικό σας λογαριασμό στην ηλεκτρονική πύλη του ΕΦΚΑ. Μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ για περισσότερες πληροφορίες. Πηγή: https://www.efka.gov.gr/el/online-services/atomikos-logariasmos-asfalisis».
- Τι είναι το Ατομικό Βιβλιάριο Υγείας;
- Τι δικαιολογητικά χρειάζονται για έκδοση Ατομικού Βιβλιαρίου Υγείας;
«Για την έκδοση Ατομικού Βιβλιαρίου Υγείας για ενήλικες, χρειάζεστε τα εξής δικαιολογητικά: 1. Αίτηση που συμπληρώνεται και υπογράφεται από τον ενδιαφερόμενο. 2. Φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου. 3. Πρόσφατη έγχρωμη φωτογραφία διαστάσεων 4x6 εκατοστά. 4. Πιστοποιητικό υγείας από ιατρό, το οποίο πρέπει να περιλαμβάνει τα αποτελέσματα των απαραίτητων εξετάσεων που ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία».
Τα θέματα που ρώτησαν οι χρήστες
Γύρω από την ταυτότητα ήταν οι περισσότερες ερωτήσεις που δέχθηκε αυτό το διάστημα ο «Ψηφιακός Βοηθός» του gov.gr, καθώς αφορούσε το 15,17% των περιπτώσεων και η νέα ταυτότητα το 12,07%.
Τα άλλα θέματα ήταν:
- Προσωπικός αριθμός πολίτη 9,66%
- Διαβατήριο 7,93%
- Συνταξιοδότηση 7,93%
- Τέλη κυκλοφορίας 7,93%
- Υπεύθυνη δήλωση 7,24%
- Επίδομα θέρμανσης 5,52%
- Έκδοση νέας ταυτότητας 5,17%
- Μεταβίβαση αυτοκινήτου 4,48%
- Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης 4,48%
- Έκδοση ταυτότητας 4,14%
- Εξουσιοδότηση 4,14%
- Πιστοποιητικό γέννησης 4,14%