Το θέμα της λειτουργίας της τηλεδιοίκησης ήταν στο επίκεντρο της ανακριτικής διαδικασίας τις προηγούμενες ημέρες, τη στιγμή που κατά την τρέχουσα εβδομάδα αναμένεται να συνεχιστούν οι έρευνες στα βαγόνια που φυλάσσονται στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ.. στο Κουλούρι.
Η τηλεδιοίκηση είχε απασχολήσει τις ανακριτικές αρχές πριν μήνες όταν εξετάζονταν το θέμα της λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας στο επίμαχο σιδηροδρομικό τμήμα δηλαδή από τον Σταθμό της Λάρισας μέχρι τον Ευαγγελισμό, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με τα πορίσματα των πραγματογνωμόνων, την 28η Φεβρουαρίου δεν λειτουργούσε κανένα σύστημα ασφαλείας όπως το ETCS και η τηλεδιοίκηση.
Πάνω σε αυτό κατέθεσαν την προηγούμενη εβδομάδα στον εφέτη ανακριτή πρώην και νυν τηλεδιοικητές για το σύστημα που φέρεται να λειτουργούσε μέχρι το 2019.
Θυμίζουμε ότι για το ιστορικό της λειτουργίας της τηλεδιοίκησης στο Σταθμό της Λάρισας είχε τοποθετηθεί ο ΟΣΕ μετά την τραγωδία αναφέροντας πως «τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονωμένων αλλαγών τροχιάς».
Το τελειωτικό χτύπημα σύμφωνα με τον ΟΣΕ ήρθε τον Ιούλιο του 2019 όταν η φωτιά στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατέστρεψε τα καλώδια και τον εξοπλισμό και η τηλεδιοίκηση βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε. Κατά συνέπεια, από το 2019 η κίνηση των αμαξοστοιχιών γινόταν αποκλειστικά μέσω του πίνακα τηλεχειρισμού και ενδείξεων στο Σταθμαρχείο, εκεί όπου βρίσκονταν τη νύχτα της τραγωδίας εκτελώντας τη βάρδια του ο προφυλακισμένος σήμερα 59χρονος σταθμάρχης.
Πάνω σε αυτό κατέθεσαν την προηγούμενη εβδομάδα στον εφέτη ανακριτή πρώην και νυν τηλεδιοικητές για το σύστημα που φέρεται να λειτουργούσε μέχρι το 2019.
Θυμίζουμε ότι για το ιστορικό της λειτουργίας της τηλεδιοίκησης στο Σταθμό της Λάρισας είχε τοποθετηθεί ο ΟΣΕ μετά την τραγωδία αναφέροντας πως «τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονωμένων αλλαγών τροχιάς».
Το τελειωτικό χτύπημα σύμφωνα με τον ΟΣΕ ήρθε τον Ιούλιο του 2019 όταν η φωτιά στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατέστρεψε τα καλώδια και τον εξοπλισμό και η τηλεδιοίκηση βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε. Κατά συνέπεια, από το 2019 η κίνηση των αμαξοστοιχιών γινόταν αποκλειστικά μέσω του πίνακα τηλεχειρισμού και ενδείξεων στο Σταθμαρχείο, εκεί όπου βρίσκονταν τη νύχτα της τραγωδίας εκτελώντας τη βάρδια του ο προφυλακισμένος σήμερα 59χρονος σταθμάρχης.