Τριήμερο πένθος έχει κηρυχθεί στις Ένοπλες Δυνάμεις έπειτα από τον θάνατο του 40χρονου επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα – που ήταν ο 6ος ιπτάμενος που έχασε τη ζωή του σε μόλις... έναν χρόνο.
Το εκπαιδευτικό αεροπλάνο του έμπειρου πιλότου συνετρίβη κοντά στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, μπροστά στα μάτια της συζύγου και των παιδιών του, ενώ η χθεσινή πτήση θα ήταν κι η τελευταία του Επισμηναγού με αεροσκάφος Τ-2 Buckeye, καθώς θα πήγαινε πλέον στα εκπαιδευτικά αεροσκάφη τύπου T-6.
«Ήταν το αποχαιρετιστήριό του…»
Η οικογένειά του είναι απαρηγόρητη, με τη μητέρα του να συγκλονίζει.
«Η γυναίκα του που είχε πάει να τον θαυμάσει με τον γιο του… και τα είδαν όλα μπροστά τους» είπε η μητέρα του άτυχου πιλότου. «Το παιδί μου… ήταν το αποχαιρετιστήριό του. Αχ…», είπε, «ήταν η μεγάλη του αγάπη τα αεροπλάνα», κατέληξε.
Η κηδεία του θα τελεστεί στις 11:00 το πρωί της Παρασκευής στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Μεγάλη Μαντίνεια του Δήμου Δυτικής Μάνης.
Τα σενάρια για τα αίτια της τραγωδίας
Οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας «χτενίζουν» από χθες την περιοχή για στοιχεία που θα μπορούσαν να ρίξουν φως στα αίτια της τραγωδίας.
Για την ώρα ποικίλουν τα σενάρια για το τι μπορεί να συνέβη, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο η πτώση να προκλήθηκε από τον ίδιο τον πιλότο ύστερα από πιθανή βλάβη του αεροσκάφους.
Αρκετά στοιχεία δίνουν και οι μαρτυρίες των ανθρώπων που βρίσκονταν στην περιοχή, καθώς κάτοικοι μίλησαν για έναν εκκωφαντικό θόρυβο ενώ στη συνέχεια είδαν ένα μαύρο σύννεφο καπνού, να απλώνεται στον ουρανό της πόλης.
Οι πληροφορίες, μάλιστα, θέλουν τον αδικοχαμένο πιλότο να μην εγκατέλειψε το αεροσκάφος αν και το μοιραίο Τ-2 διέθετε εκτινασσόμενο κάθισμα προκειμένου αυτό να μην καταλήξει στο χωριό Άρης προκαλώντας θύματα ανάμεσα στους πολίτες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας έχει στα χέρια της φωτογραφίες μέσα από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας που δείχνουν ένα κομμάτι του μοιραίου αεροσκάφους Τ-2, με μήκος ένα-ενάμισι μέτρο, να είναι πεσμένο στην πίστα του αεροδρομίου. Το κομμάτι αυτό δεν είναι καμμένο και πρόκειται για μέρος πτέρυγας του εκπαιδευτικού αεροσκάφους, πιθανότατα από το κάθετο σταθερό που βρίσκεται στο πίσω μέρος και περιλαμβάνει τα πηδάλια διεύθυνσης. Το υπόλοιπο αεροσκάφος έχει συντριβεί πολύ μακριά, σε απόσταση περίπου 500 μέτρων έξω από το αεροδρόμιο.
Ο Επισμηναγός εκτελούσε μια εικονική προσβολή του αεροδρομίου της Καλαμάτας μαζί με ένα δεύτερο Τ-2. Έκανε τη βύθιση και την προσβολή, μετά απαγκίστρωσε, όπως λένε οι Αεροπόροι, και οριζοντίωσε, αλλά κάπου εκεί, περίπου σε ύψος 2.000 ποδών, πρέπει να αποκολλήθηκε το κρίσιμο αυτό κομμάτι του αεροσκάφους.
Το χρονικό της μοιραίας πτήσης
Ο επίλογος για τον 40χρονο Επισμηναγό της Πολεμικής Αεροπορίας γράφτηκε χθες λίγο πριν τις 12:00 το μεσημέρι.
Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος με το διθέσιο αεροπλάνο που ανήκε στην 362 Μοίρα Εκπαιδεύσεως Αέρος.
Κάποια στιγμή λίγο πριν την προσγείωση το αεροσκάφος αρχίζει και χάνει ύψος και χάνεται από τα μάτια των δικών του και των συναδέλφων του. Αφού είχε τελειώσει η πτήση και τα αεροσκάφη επέστρεφαν στο αεροδρόμιο για προσγείωση, στις 11:28 το πρωί, κατέπεσε μισό ναυτικό μίλι βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Να σημειωθεί πως τα Τ-2 είναι παλιά αεροσκάφη. Η Ελλάδα παρέλαβε 40 το 1976, σχεδόν πριν από 50 χρόνια. Είναι κοινό μυστικό επίσης ότι τα Τ-2 έχουν πολύ χαμηλή διαθεσιμότητα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών...