Δυσκολεύουν οι καιρικές συνθήκες στη θαλάσσια περιοχή νότια και νοτιοανατολικά της Λέσβου, όπου σήμερα, τρίτη μέρα από το ναυάγιο του πλοίου «Raptor» συνεχίζονται οι έρευνες για τη διάσωση 12 αγνοουμένων ναυτικών.
Ήδη στην περιοχή άρχισαν να φυσάν νότιοι άνεμοι που τις επόμενες ώρες αναμένεται να ενισχυθούν και να μετεξελιχθούν σε θυελλώδεις ανέμους . Πράγμα που θα δυσκολέψει το έργο των ομάδων διάσωσης που επιχειρούν τόσο στις ακτές του νησιού όσο και από θαλάσσης.
Στις έρευνες που συνεχίζονται συμμετέχουν τρία σκάφη του Λιμενικού Σώματος, ένα σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού καθώς και ένα πλοίο του ΝΑΤΟ. Νωρίς το πρωί στις έρευνες συμμετείχε και ένα ελικόπτερο της Frontex.
Ο μόνος διασωθείς από το ναυάγιο Αιγύπτιος ναυτικός 40 ετών, παραμένει στο νοσοκομείο Μυτιλήνης και είναι πολύ καλά στην υγεία του. Εκπρόσωπος στη Μυτιλήνη της ασφαλιστικής εταιρείας που κάλυπτε το πλοίο, φροντίζει όταν ο διασωθείς πάρει εξιτήριο , να επιστρέψει στη χώρα του ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τη σορό του 30χρονου ναυτικού που πνίγηκε ώστε να παραδοθεί στους οικείους του επίσης στην Αίγυπτο.
Ναυάγιο στη Λέσβο: Θρίλερ με το τι πραγματικά μετέφερε το πλοίο Raptor και γιατί άργησε να εκπέμψει SOS
Την ώρα που συνεχίζεται η επιχείρηση για τον εντοπισμό των 12 μελών του πληρώματος του φορτηγού πλοίου «Raptor» που εξακολουθούν να αγνοούνται μετά το ναυάγιο στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Λέσβου προκύπτουν νέα ερωτηματικά για το τι πραγματικά μετέφερε.
Φαίνεται ότι το πλοίο ήταν καταχωρισμένο στη μαύρη λίστα διεθνών αρχών ελέγχου (Paris MOU & Black Sea MOU) εξαιτίας παραβάσεων σχετικά με το προσωπικό (σ.σ. αθεώρητα έγγραφα) και παράνομων εγγραφές στο βιβλίο πετρελαίου (Oil Record Book).
Για την τελευταία παράβαση έχει σημάνει συναγερμός καθώς ενδεχομένως είχε πραγματοποιήσει μη δηλωμένα δρομολόγια (λαθρεμπόριο). Μάλιστα οι Αρχές εξετάζουν αυτό το σενάριο από τη στιγμή που ο διασωθείς ναυτικός δήλωσε στα στελέχη του Λιμενικού ότι τελικός προορισμός του πλοίου ήταν η Ουκρανία και ότι η Κωνσταντινούπολη αποτελούσε σταθμό για ανεφοδιασμό.
Επίσης όπως είπε το πλοίο έμπαζε νερά από το Σάββατο αλλά δεν ζήτησε βοήθεια και το έκανε μόλις λίγη ώρα πριν τη βύθισή του, χθες το πρωί. Σημειώνεται ότι στην ίδια ναυτιλιακή εταιρεία ανήκε και το Manassa Rose που βυθίστηκε στον κόλπο της Κισάμου στην Κρήτη τον Ιανουάριο του 2022. Με τις αρχές να σχηματίζουν τότε δικογραφία σε βάρος μελών του πληρώματος για πρόκληση ναυαγίου αλλά και μεταφορά λαθραίων καπνικών προϊόντων.
Με βάση την πληροφόρηση που υπάρχει αυτή τη στιγμή από την εταιρία το πλοίο μετέφερε 6 τόνους με αλάτι ενώ οι Αρχές είναι καθησυχαστικές σε ότι αφορά την μόλυνση καθώς δεν έχει φανεί κάποιο ανησυχητικό στοιχείο.
Καρέ-καρέ η στιγμή που βυθίζεται το πλοίο Raptor [βίντεο]
Συγκλονιστικές στιγμές έδωσε στη δημοσιότητα τουρκική ιστοσελίδα, με το πλοίο Raptor, το οποίο βυθίστηκε στα ανοιχτά της Μυτιλήνης να δίνει άνιση μάχη με τα κύματα πριν βυθιστεί.
Το RAPTOR φαίνεται στο video να παλεύει να μείνει στην επιφάνεια, τη στιγμή που η πρύμνη του έχει ήδη βυθιστεί ενώ παράλληλα έχει εκπέμψει «MAYDAY». Το RAPTOR είχε σαλπάρει από το λιμάνι Al Dekheila της Αιγύπτου με προορισμό την Κωνσταντινούπολη. Το φορτηγό πλοίο μετέφερε αλάτι ενώ είχε κατασκευαστεί το 1984, ενώ είχε μήκος 106 μέτρα.
Αναγνωρίστηκε η σορός από το πλοίο RAPTOR – Ανήκει σε Αιγύπτιο ναύτη
Αναγνωρίστηκε η σορός που βρέθηκε μετά το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου το πρωί της Κυριακής (26/11) στα ανοικτά της Λέσβου με σημαία από τις νήσους Κομόρες.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, πρόκειται για έναν Αιγύπτιο ναύτη που έχασε τη ζωή του μετά τη βύθιση του πλοίου.
Υπενθυμίζεται ότι η σορός του είχε εντοπιστεί χθες το βράδυ και μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Μυτιλήνης για αναγνώριση. Νωρίτερα σώος είχε βρεθεί από ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού ένας συμπατριώτης του ο οποίος διασώθηκε κρατώντας ένα βαρέλι.
Την ίδια στιγμή, με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των 12 αγνοούμενων, μελών του πληρώματος, του φορτηγού πλοίου «RAPTOR», που βυθίστηκε το πρωί της Κυριακής (26/11).
Το χρονικό του ναυαγίου
Στις 07:00 το πρωί της Κυριακής, στη θαλάσσια περιοχή 4 περίπου μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού, ο Πλοίαρχος δήλωσε ότι στο φορτηγό πλοίο έχει σημειωθεί μηχανική βλάβη,
Στις 8:30 ο καπετάνιος δήλωσε ότι το πλοίο είχε πάρει κάποια κλίση και τότε εξέπεμψε σήμα «mayday», ενώ εκείνη τη στιγμή χάθηκε το στίγμα του φορτηγού τα ραντάρ.
«Εάν δεν ήταν κλειστά τα αμπάρια του μπορεί να πήρε νερά μέσα. Αυτό δίνει ένα μεγαλύτερο βάρος στο ήδη υπάρχον φορτίο το οποίο μπορεί να μην είχε καλή ευστάθεια σε σχέση με τη στοιβασία του φορτίου», εξηγεί για τους παράγοντες που ενδέχεται να έπαιξαν ρόλο στη βύθιση του πλοίου ο Ναύαρχος Λιμενικού Σώματος ε.α. Νίκος Σπανός, μιλώντας στο ΣΚΑΪ.
Το φορτηγό πλοίο «Raptor» είχε αποπλεύσει από το λιμάνι Al Dekheila της Αιγύπτου και είχε προορισμό την Κωνσταντινούπολη, μεταφέροντας αλάτι.
Είχε ναυπηγηθεί το 1984 και είχε μήκος 106 μέτρα.