Νέα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας, σχετικά με τον προορισμό και το φορτίο του πλοίου Raptor, που βυθίστηκε ανοιχτά της Λέσβου.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το πλοίο ήταν καταχωρισμένο σε «μαύρη» λίστα διεθνών αρχών ελέγχου (Paris MOU, Black Sea MOU). Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, πριν από δύο χρόνια είχε διαπιστωθεί ότι τα έγγραφα που αφορούσαν στα μέλη του πληρώματος ήταν μη θεωρημένα, ενώ υπήρχαν και παράνομες εγγραφές στο βιβλίο πετρελαίου (Oil Record Book). Το τελευταίο στοιχείο ερμηνεύεται ως ένδειξη ότι ενδεχομένως είχε πραγματοποιήσει παράνομα – μη δηλωμένα δρομολόγια και ίσως εμπλέκεται σε λαθρεμπόριο.
Οι Αρχές προσπαθούν να συνθέσουν το παζλ των όσων προηγήθηκαν πριν το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου Raptor, που βυθίστηκε χθες Κυριακή (26/11) ανοιχτά της Λέσβου, παρασύροντας στον θάνατο τουλάχιστον έναν άνθρωπο ενώ άλλοι 12 αγνοούνται. Παράλληλα, ένας Αιγύπτιος ναυτικός διασώθηκε ο οποίος εντοπίστηκε από το ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού πάνω σε ένα βαρέλι να φέρει ελαφρά τραύματα στο κεφάλι.
Η δράση του εν λόγω πλοίου έχει μπει στο μικροσκόπιο της έρευνας καθώς υπάρχουν υποψίες ότι είναι πιθανό να εμπλέκεται σε λαθρεμπόριο.Πρόκειται για ένα πλοίο το οποίο είχε εντοπιστεί στο παρελθόν μετά από έλεγχο να έχει παραβεί διεθνείς ναυτιλιακούς κανόνες ασφαλείας (safety), επισημαίνοντας παράλληλα πως φέρει «μαύρη» σημαία.
«Υπάρχουν διαβαθμίσεις στις σημαίες. Ας πούμε white flag (λευκή σημαία) είναι η Μάλτα και κάποιες άλλες χώρες που τηρούν απαρέγκλιτα τους διεθνείς ναυτιλιακούς κανονισμούς και νόμους και δεν έχουν δημιουργήσει ποτέ πρόβλημα. Το πλοίο έφερε σημαία Κομόρες που έχει δημιουργήσει προβλήματα στο παρελθόν».
Επιπλέον, οι ίδιες πηγές επεσήμαναν ακόμη δύο σημεία τα οποία ενισχύουν τις υποψίες τόσο για πιθανόν ύποπτη δράση του πλοίου όσο για το ενδεχόμενο να πρόκειται για υπαίτια βύθιση. Το πρώτο είναι ότι η εταιρεία του πλοίου «έχει στην πλάτη της» ακόμη ένα ύποπτο ναυάγιο το οποίο μάλιστα είχε συμβεί και πάλι στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Κρήτη.
Το δεύτερο σημείο αφορά στο αλάτι το οποίο, όπως εξήγησαν, είναι ένα πονηρό μέσο καθώς σου δίνει τη δυνατότητα να μεταφέρεις οτιδήποτε χωρίς να γίνει αντιληπτό.
Επιπλέον, οι καλά γνωρίζοντες τα πράγματα αναφέρθηκαν και στο παρελθόν του πλοίου επισημαίνοντας πως σε έρευνα που είχε γίνει κατά το παρελθόν σε λιμάνι της Ρουμανίας, είχαν διαπιστωθεί περισσότερες από 65 παραβάσεις και είχαν γίνει οι αντίστοιχες παρατηρήσεις.
Υπενθυμίζεται ότι το Raptor είχε σαλπάρει από το λιμάνι Al Dekheila της Αιγύπτου με προορισμό την Κωνσταντινούπολη, είχε μήκος 106 μέτρα και είχε κατασκευαστεί το 1984.