Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, εντοπίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα το Καταγραφικό ETCS της επιβατικής αμαξοστοιχίας σφηνωμένο μέσα σε λαμαρίνες. Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες η ζημιά που υπέστη από τις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν μετά τη σύγκρουση καθιστά εξαιρετικά αμφίβολη την εξαγωγή οποιουδήποτε στοιχείου από αυτό.
Θυμίζουμε ότι από το σημείο της σύγκρουσης στα Τέμπη εντοπίστηκαν τα Καταγραφικά Ταχύτητας (Hasler TELOC) και ΕTCS της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Την προηγούμενη εβδομάδα εντοπίστηκε το Καταγραφικό ETCS, καθώς το συνεργείο έκοβε λαμαρίνες προκειμένου να διευκολυνθεί η δουλειά των ειδικά εκπαιδευμένων σκύλων για τον εντοπισμό βιολογικού υλικού.
Να σημειωθεί ότι Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής την Κυριακή 19 Νοεμβρίου είχε αποκαλύψει ότι οι εμπειρογνώμονες των οικογενειών που επέμεναν εδώ και καιρό να γίνει η έρευνα για βιολογικό υλικό, εκφράζοντας τη βεβαιότητα στις ανακριτικές Αρχές ότι στο τρένο υπάρχουν ανθρώπινα υπολείμματα και ότι η αρχική έρευνα δεν ήταν ολοκληρωμένη.
Το αίτημά τους εισακούστηκε και οδήγησε σε ευρήματα που θα εξεταστούν τις επόμενες ημέρες με τη μέθοδο του DNA, καθώς υπάρχει ήδη βάση δεδομένων από τα θύματα της τραγωδίας. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τα σκυλιά ήταν δύσκολο να εντοπίσουν ευρήματα ανάμεσα στις λαμαρίνες, τα οποία, ωστόσο, συνέλεξαν, τελικά, οι ιατροδικαστές Ρουμπίνη Λεονταρή και Χρυσαυγή Κούση και στη συνέχεια παρελήφθησαν από την Αστυνομία, προκειμένου να εξελιχθεί ταχύτερα η διαδικασία.
Έγκλημα στα Τέμπη: Ερευνες για την αγνοούμενη
Ανάμεσα στους 57 νεκρούς της τραγωδίας των Τεμπών ήταν και η 23χρονη Εριέττα, της οποίας δεν είχε βρεθεί κανένα ίχνος κατά τη διάρκεια των ερευνών των πρώτων ημερών. Η καινούργια έρευνα, ωστόσο, εστιάστηκε στη θέση που εικάζεται ότι καθόταν η άτυχη φοιτήτρια και πλέον αναμένεται η ανάλυση των ευρημάτων. Οι δύο ιατροδικαστές με την ομάδα των ειδικών ερεύνησαν εξονυχιστικά σε ό,τι είχε απομείνει από το βαγόνι όπου υπήρχε το κυλικείο του τρένου, αλλά και το αμέσως επόμενο που ήταν το βαγόνι Β2.
Ψάχνοντας ανάμεσα στις παραμορφωμένες λαμαρίνες οι ειδικοί εντόπισαν, επίσης, κινητά τηλέφωνα, τσάντες και άλλα προσωπικά αντικείμενα των επιβατών. Ενα ακόμα σημαντικό εύρημα είναι το λεγόμενο «μαύρο κουτί» της επιβατικής αμαξοστοιχίας, που είχε αναζητηθεί χωρίς αποτέλεσμα μετά το δυστύχημα, ενώ είχαν εντοπιστεί οι καταγραφείς του εμπορικού τρένου.
Οργή για την καθυστέρηση
Ο εντοπισμός ευρημάτων τόσο καιρό μετά την αιματηρή σύγκρουση των τρένων, που έγινε το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023, δηλαδή πριν από σχεδόν εννέα μήνες, έχει προκαλέσει την οργή των συγγενών των θυμάτων, οι οποίοι αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να ακολουθήσουν για μία ακόμα φορά τη νομική οδό αναζητώντας ευθύνες.
«Δεν αποκλείω να κινηθούμε εκ νέου νομικά, ωστόσο πρέπει να τονίσουμε ότι έχουμε υποβάλει εδώ και τρεις μήνες μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου για τον καθαρισμό του τόπου του δυστυχήματος λίγες ημέρες μετά και η διαδικασία αυτή έχει προχωρήσει ελάχιστα», λέει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο δικηγόρος και πατέρας θύματος, Αντώνης Ψαρόπουλος, προσθέτοντας: «Επίσης, περιμένουμε να μας υποδείξουν πού έχουν μεταφέρει τα χώματα από το σημείο και αναλόγως θα αποφασίσουμε τις περαιτέρω κινήσεις μας». Παράλληλα τονίζει ότι η νέα έρευνα δεν θα είχε γίνει αν δεν επέμεναν οι συγγενείς. «Από την πρόσφατη έρευνα αναμένουμε χρήσιμα ευρήματα που θα βοηθήσουν στη διερεύνηση της υπόθεσης, ενώ τα αποτελέσματα τα περιμένουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, αυτή η έρευνα έπρεπε να είχε γίνει σε χρόνο άμεσο με το δυστύχημα, γεγονός που αναδεικνύει τη “σπουδή” που επιδείχθηκε στη “διαμόρφωση” του τόπου του δυστυχήματος μέσα σε 6-7 ημέρες από το δυστύχημα από διάφορους φορείς κατά των οποίων έχουμε καταθέσει τη μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας», σημειώνει ο κ. Ψαρόπουλος.
Αναλύσεις νέων δειγμάτων
Την ίδια ώρα αναμένονται από το Γενικό Χημείο του Κράτους οι αναλύσεις των νέων δειγμάτων που ελήφθησαν πρόσφατα προκειμένου να γίνει επαναληπτική έρευνα για την ανεύρεση ουσιών που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει την ανάφλεξη κατά τη σύγκρουση. Στην αρχική έρευνα το Γενικό Χημείο του Κράτους είχε εντοπίσει σε σημείο του εμπορικού τρένου την ουσία ξυλόλιο, που χρησιμοποιείται στη χημική βιομηχανία, αλλά και στη νόθευση καυσίμων, με την πλευρά των οικογενειών των θυμάτων να επιμένει ότι πρέπει να διερευνηθεί αν υπήρχε στο εμπορικό τρένο παράνομο φορτίο που προκάλεσε τη φωτιά.