Μιλώντας ο ολυμπιονίκης Πέτρος Γαλακτόπουλος, ο οποίος ήταν Πρόεδρος του ΟΑΚΑ για περίπου 4,5 χρόνια, μίλησε για την κατάσταση στην οποία βρίσκονταν τα στέγαστρα Καλατράβα τόσο στο γήπεδο ποδοσφαίρου, όσο και στην «Αγορά» και άλλους χώρους.
«Όταν ανέλαβα την προεδρία του ΟΑΚΑ, ήρθαν οι τεχνικοί και μου είπαν ότι έχει λήξει η σύμβαση ελέγχου του στεγάστρου Καλατράβα», ανέφερε.
«Έμπαιναν βίδες στα σίδερα που έπεφταν. Στην στοά Καλατράβα, η γέφυρα στηρίζεται σε μπετά, δεμένα στις άκρες με βίδες. Με τους σεισμούς και με τον αέρα κάποιες βίδες “έκοβαν“. Κάποια ημέρα κρέμασε και έμεινε 60 πόντους από το έδαφος, από εκεί που περνούσε ο κόσμος!», επισήμανε.
«Ολες οι βίδες είναι σκουριασμένες»
»Πήγαν οι τεχνικοί του ΟΑΚΑ, έβαλαν σίδερα και έγινε διόρθωση. Όλες οι βίδες είναι σκουριασμένες. Ξεκίνησα και έκανα κάθε 15 ημέρες έγγραφα στον τότε Υφυπουργό Αθλητισμού ότι πρέπει να γίνει συντήρηση. Η εταιρεία που το έφτιαξε, για να το συντηρήσει ζήτησε 17 εκατομμύρια. Ήταν περίοδος μνημονίων τότε και δεν υπήρχαν χρήματα να διατεθούν», πρόσθεσε.
«Το ΟΑΚΑ με τα οικονομικά που είχε, προσπαθούσε να βάζει βίδες και ότι μπορούσε, γινόταν συντήρηση με το προσωπικό του ΟΑΚΑ. Κάθε μήνα έστελνα χαρτί στο υπουργείο και δεν μου απαντούσε κανένας. Σκέψου να έπεφτε κανένα καλώδιο», επισήμανε ο κ. Γαλακτόπουλος.
«Είχε πέσει σίδερο που ήταν 80 κιλά! Πέφτοντας κάτω αυτό γινόταν 1,5 τόνος…», πρόσθεσε, λέγοντας ουσιαστικά πως από τύχη δεν έχουν υπάρξει σοβαροί τραυματισμοί ή και κάτι χειρότερο τα τελευταία χρόνια.
Καρύδης: «Μπορεί να σπάσει ξαφνικά χωρίς προειδοποίηση»
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο καθηγητής Αντισεισμικών κατασκευών, Παναγιώτης Καρύδης, επισήμανε πως θεωρεί τη μελέτη που έβαλε «λουκέτο» στο ΟΑΚΑ παρά πολύ σημαντική και τεκμηριωμένη. «Εξωτερικά δεν το έχω διαβάσει, αλλά και εγώ από καιρό είχα μία παρόμοια άποψη διότι πρώτον δεν υπάρχει καμία συντήρηση 20 χρόνια τώρα. Οι κατασκευές αυτές έχουν μια ιδιαιτερότητα. Δεν είναι όπως όλες οι μεταλλικές κατασκευές. Έχουν κάποια ιδιαίτερα στοιχεία που τις καθιστούν τρωτές, ευάλωτες», εξήγησε.
«Είναι οι συγκολλήσεις, οι ενώσεις με τα μπουλόνια, οι κόμβοι, οι συνδέσεις και ιδιαίτερα θα μπορούσα να πω ότι είναι ένα άλλο ύπουλο στοιχείο το οποίο είναι και εξαιρετικά δύσκολο να διαγνωστεί. (…) Tο στέγαστρο αυτό κουνάει, ταλαντώνεται, ταλαντώνεται ακόμα περισσότερο όταν φυσάει άνεμος ή υπάρχει βροχή κλπ κλπ. Εκτός από την κανονική διάβρωση, υπάρχει το φαινόμενο του Stress corrosion, δηλαδή πρόσθετη διάβρωση λόγω μεγάλης έντασης σε ορισμένα σημεία.Επιταχύνεται η διάβρωση σε ορισμένα σημεία των κόμβων όπου υπάρχει μεγάλη εντατική κατάσταση», εξήγησε.
»Το τρίτο, το οποίο είναι ύπουλο» – συνέχισε- «είναι η κόπωση του υλικού από τις ταλαντώσεις. Κάθε κομμάτι του στεγάστρου έχει τη δική του ιδιοταλάντωση. Εάν λοιπόν δούμε σε συχνότητα ενός hertz, δηλαδή ένας κύκλος ανά δευτερόλεπτο, αυτά τα 20 χρόνια έχουν περί τις 700 εκατομμύρια κύκλους δονήσεις που σημαίνει ότι έχει κοπωθεί το υλικό πάρα πολύ και είναι δύσκολο διαναγνώσιμο. Το αποτέλεσμα είναι να μπορεί να σπάσει ξαφνικά σε χωρίς προειδοποίηση δυστυχώς» ανέφερε.
«Τι να πω είναι η κακιά μας μέρα; Το DNA μας; Δεν συντηρούμε τα έργα που κάνουμε. Έχουμε μία εγκατεστημένη περιουσία, μία υποδομή, ένα πλούτο της χώρας που χρειάζεται να πληρώνουμε κάποια χρήματα ετησίως. Για τη συγκεκριμένη περίπτωση εκτιμώ ότι θα έπρεπε να δαπανώνται περί τα 2 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για τη συντήρηση του συγκεκριμένου έργου. Ρωτώ λοιπόν πόσα λεφτά έχουν δαπανηθεί για την κατάλληλη συντήρηση;» επισήμανε.