Σειρά συσκέψεων πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο διάστημα στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, με θέμα το νέο σχέδιο για την αναδιάρθρωση, την εντατικοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της αστυνόμευσης σε θέματα που άπτονται... της οδικής ασφάλειας.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι συσκέψεις, στις οποίες προήδρευσε ο υπουργός Γιάννης Οικονόμου, έγιναν στο πλαίσιο πολιτικής πρωτοβουλίας για προτεραιοποίηση της οδικής ασφάλειας και ως συνέχεια των πρόσφατων επιχειρησιακών δράσεων στον τομέα αυτό.
Στις συσκέψεις τέθηκαν οι βασικοί άξονες ενός σχεδίου άμεσων ολιστικών παρεμβάσεων προς την κατεύθυνση αυτή. Ειδικότερα οι άξονες αυτοί είναι:
-Ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, με άμεση επιστροφή 50 αστυνομικών στην Τροχαία (θα ακολουθήσουν και άλλες επιστροφές τους επόμενους μήνες) και με αξιοποίηση και ενίσχυση των υλικοτεχνικών υποδομών επιτήρησης, αρχικά σε κεντρικούς δρόμους και μεγάλες οδικές αρτηρίες του Λεκανοπεδίου.
-Διαμόρφωση προτάσεων προς τα συναρμόδια Υπουργεία και Φορείς, ενός νέου πλαισίου του ΚΟΚ, με έμφαση στην αυστηροποίηση των ποινών συγκεκριμένων παραβάσεων, όπως:
α. κόκκινος σηματοδότης
β. STOP
γ. Χρήση κινητού τηλεφώνου
δ. ΛΕΑ
ε. επιθετική οδήγηση
στ. διπλοπαρκάρισμα
Σε ό,τι αφορά τις σχετικές παραβάσεις, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, πρόθεση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι η αφαίρεση, τόσο των στοιχείων κυκλοφορίας όσο και της άδειας ικανότητας οδήγησης, να βαίνει κλιμακούμενη, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και την ενδεχόμενη υποτροπή του παραβάτη, και να γίνεται πολύμηνη, πολυετής και τελικά οριστική. Σε κάθε περίπτωση, θα ληφθεί ειδική μέριμνα, ώστε οι ποινές που αφορούν τις συγκεκριμένες παραβάσεις να εφαρμόζονται απαρέγκλιτα.
– Επικαιροποίηση, επανασχεδιασμός και βελτίωση της πρωτογενούς αντίδρασης και επέμβασης σε περιπτώσεις εκτάκτων περιστατικών στους δρόμους και ιδιαίτερα στον Κηφισό, με στόχο την όσο το δυνατόν ταχύτατη αποφόρτιση και ομαλοποίηση της κυκλοφορίας.
Για το ζήτημα αυτό πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τον διευθυντή του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΕΜΠ, αναπληρωτή Καθηγητή, Κωνσταντίνο Κεπαπτσόγλου -με τον οποίον είχε πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη στις 21 Αυγούστου- και τον αναπληρωτή διευθυντή του ΚΕΜΕΑ (Κέντρο Μελετών Ασφάλειας), του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, Νικόλαο Γερασιμίδη.
Συμφωνήθηκε να γίνει λεπτομερής καταγραφή και επικαιροποίηση των πρωτοκόλλων, υιοθετώντας παράλληλα τις βέλτιστες πρακτικές άλλων κρατών.
Ο στόχος είναι αφενός η διερεύνηση τρόπων άμεσης αντίδρασης (επαρκές παράλληλο δίκτυο, συντονισμός) και αφετέρου η συνειδητοποίηση από τους πολίτες ότι η ασφάλειά τους, σε έκτακτες περιπτώσεις, προϋποθέτει ικανό χρόνο εργασίας εκ μέρους των Αρχών.
Παράλληλα σχεδιάζεται η δυνατότητα ενημέρωσης των οδηγών στο κινητό τηλέφωνο για τροχαία περιστατικά που συμβαίνουν στην κατεύθυνση πορείας τους.
Σύμφωνα την ανακοίνωση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, οι συσκέψεις θα συνεχιστούν, με τις αντίστοιχες ομάδες εργασίας που συγκροτήθηκαν και θα επεκταθούν και στον χώρο των τεχνολογιών αποτροπής των ατυχημάτων και ηλεκτρονικής καταγραφής των παραβάσεων, ώστε η οδική ασφάλεια να βελτιωθεί και να μειωθούν δραστικά οι παραβάσεις.
Ο ορίζοντας εφαρμογής του καινούργιου σχεδίου ξεκινά από την έναρξη της σχολικής περιόδου, ενόψει της οποίας έχει προβλεφθεί να ελεγχθεί η σήμανση κοντά στις σχολικές μονάδες προκειμένου να διαπιστωθούν αν υπάρχουν τυχόν ελλείψεις και να κατατεθούν προτάσεις για τη βελτίωση του οδικού περιβάλλοντος.
Στις συσκέψεις συμμετείχαν ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Κώστας Κατσαφάδος, ο γενικός γραμματέας Δημοσίας Τάξης, Μάνος Λογοθέτης, ο αρχηγός της ΕΛΑΣ, αντιστράτηγος Λάζαρος Μαυρόπουλος, ο προϊστάμενος Επιτελείου, αντιστράτηγος Ελευθέριος Γκαρίλας, ο επιθεωρητής Νοτίου Ελλάδος, αντιστράτηγος Νικόλαος Σπανουδάκης, ο προϊστάμενος Κλάδου Τάξης, υποστράτηγος Γεώργιος Μιχαλοπουλος, ο αναπληρωτής ΓΑΔΑ, υποστράτηγος Βασίλειος Ρόκκος, ο διευθυντής Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, ταξίαρχος Χρήστος Παπαφιλίππου και η διευθύντρια Διεύθυνσης Τροχαίας Αρχηγείου Αστυνομικός Διευθυντής, Ευαγγελία Βαμβακάκη.