Μόνο παραπλανητικές και εφησυχαστικές φαίνεται πως ήταν οι εξαγγελίες της εταιρείας Κινεζικών συμφερόντων καθώς και της Δημοτικής αρχής Πειραιά περί ηλεκτροδότησης των ελλιμενιζόμενων κρουαζιερόπλοιων... όπως αποδεικνύεται από τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του νέου master plan της COSCO.
Στο νέο master plan περιλαμβάνονται αναλυτικότατα τοπογραφικά σχέδια και μελέτες για την ηλεκτροδότηση 5 σημείων του λιμένα Πειραιά εκτός της κρουαζιέρας. Στις θέσεις του λιμένα που προγραμματίζεται η ηλεκτροδότηση, οι απαιτήσεις ηλεκτρικής ενέργειας δεν ξεπερνούν τα 4 MW (Μεγαβάτ) όταν οι αντίστοιχες απαιτήσεις ηλεκτροδότησης ενός μόνο μεγάλου κρουαζιερόπλοιου μεγέθους πάνω των 200 μέτρων, απαιτεί 10 MW. Οι θέσεις ηλεκτροδότησης που προβλέπονται από την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (παρ. 6.7.12) είναι οι εξής :
• Ακτή Περικλέους • Ακτή Αγίου Διονυσίου (2θέσεις ) • Ακτή Ηετιώνια • Ακτή Ποσειδώνος. Στην εικόνα 1 εμφανίζεται η απαιτούμενη ισχύς για την ηλεκτροδότηση κάθε μιας από τις παραπάνω θέσεις . Στην Εικόνα 2 παρουσιάζονται οι υποσταθμοί τροφοδοσίας που θα εγκατασταθούν στις θέσεις αυτές του λιμένα. Απουσιάζει και από τους δύο πίνακες ηλεκτροδότησης εντελώς το λιμάνι κρουαζιέρας
Επιπλέον απουσιάζει οποιαδήποτε μελέτη, τοπογραφικό σχέδιο ή οτιδήποτε σχετικό με την ηλεκτροδότηση των ήδη υπαρχουσών 11 θέσεων ελλιμενισμού και των επιπλέον 6 θέσεων που σχεδιάζονται να κατασκευαστούν. Για το λιμάνι κρουαζιέρας προτείνουν την χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG (ΥΦΑ) ως καύσιμο των κρουαζιερόπλοιων κατά την παραμονή τους στο λιμάνι, σε συνδυασμό με την εγκατάσταση δεξαμενών αποθήκευσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου στην ακτή Τζελέπη εντός του αστικού ιστού. Άλλωστε εντός του αστικού ιστού στην προβλήτα του τελωνείου ( Άγιος Νικόλαος )προβλέπεται ο ανεφοδιασμός των μεγάλων πλοίων με LNG . Μελέτες και καθορισμός ζωνών ασφαλείας (ΗAZID) για κάθε περιοχή όπου προβλέπονται αυτές οι υπηρεσίες, σχεδιασμός αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών δεν έχουν εκπονηθεί παρόλο που η εγκατάσταση αυτών των δεξαμενών έχει περιληφθεί μέσα στο νέο master plan και έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Συνοψίζοντας, για το λιμάνι κρουαζιέρας με προοπτική 17 θέσεων ελλιμενισμού δεν προβλέπεται ούτε μια θέση ηλεκτροδότησης ενώ ο περιβαλλοντικός κίνδυνος και η ασφάλεια των κατοίκων από την εγκατάσταση του υγροποιημένου φυσικού αερίου που σχετίζεται με την πιθανότητα ανάφλεξης, έκρηξης του αερίου νέφους και εκτόξευση θραυσμάτων εκατοντάδες μέτρα μακριά σε περίπτωση ατυχήματος , δεν φαίνεται να απασχολεί στην μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων την εταιρεία, τα υπουργεία αλλά ούτε και τις δημοτικές παρατάξεις της πόλης .
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΪΚΗΣ