Στο σφράγισμα λούνα παρκ το οποίο λειτουργούσε για χρόνια στα Βόρεια Προάστια, χωρίς να έχει την απαραίτητη άδεια...προχώρησε η Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ).
Μετά από έρευνα για καταγγελία σχετικά με τη λειτουργία του λούνα παρκ, διαπιστώθηκε ότι λειτουργεί βάσει άδειας λειτουργίας που είχε χορηγηθεί το 2006, η χρονική ισχύς της οποίας έχει λήξει.
Ειδικότερα, και σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η Αρχή, η επιχείρηση είναι σε απόσταση μικρότερη των 150 μέτρων από κατοικίες - απόσταση απαραίτητη, σύμφωνα με τον νόμο - και άρα μετά τη λήξη ισχύος της τότε άδειας λειτουργίας της το 2001, αυτή δεν μπορούσε να ανανεωθεί ούτε να βγει νέα.
Από το 2001 έως και το 2006, λειτουργούσε χωρίς άδεια, ενώ υπήρχαν έντονες διενέξεις με τους περιοίκους, καταγγελίες, αλλά και δικαστικές μάχες.
Το 2002, το ΣτΕ είχε κρίνει και απορρίψει την αναστολή εκτέλεσης της διακοπής λειτουργίας της, και η σφράγισή της ζητήθηκε, μεταξύ άλλων, από το τότε Γραφείο Υπουργού του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε, το πρώην Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. και τη νομαρχία Αθηνών-Πειραιώς. Το 2006 ο δήμος προχώρησε μη νόμιμα στη χορήγηση της ελεγχόμενης άδειας λειτουργίας, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση.
Το 2011, κατά τη διάρκεια έρευνας, διαπιστώθηκε ότι λειτουργούσε ότι η ισχύς της παραπάνω άδειας είχε λήξει, αλλά συνέχιζε να λειτουργεί. Έκτοτε και έως τον Απρίλιο του 2022, για 11 χρόνια, η επιχείρηση λειτουργούσε βάσει απόφασης αναστολής εκτέλεσης της απόφασης σφράγισης της, παρά τις λοιπές παραβάσεις των όρων της άδειας που είχαν διαπιστωθεί από υπηρεσίες του δήμου και άλλους εμπλεκόμενους φορείς.
Από τη δημοσίευση της απόφασης του Εφετείου Αθηνών, τον Απρίλιο του 2022 και ως την αυτεπάγγελτη έναρξη του ελέγχου της ΕΑΔ, το λούνα παρκ λειτουργούσε μη νόμιμα, καθώς πρώτον δε διέθετε άδεια λειτουργίας εν ισχύ και δεύτερον λειτουργούσε έως τότε βάσει της προμνησθείσας απόφασης αναστολής εκτέλεσης της σφράγισής του η οποία ίσχυε έως την έκδοση της απόφασης του εφετείου.
Η Διεύθυνση Νομικών Υποθέσεων του δήμου ισχυρίστηκε ότι η άδεια λειτουργίας του λούνα παρκ ήταν αορίστου χρόνου, παρά το ότι η αόριστη ισχύς δεν προβλεπόταν σε καμία διάταξη νόμου του προϋφιστάμενου πλαισίου αδειοδότησης δραστηριότητας τέτοιων επιχειρήσεων, συμπληρώνεται στην ανακοίνωση.
Κατά τη διάρκεια νέων ελέγχων, διαπίστωσαν, μεταξύ άλλων, ασυμφωνία μεταξύ των αδειοδοτούμενων και των ευρεθέντων στο χώρο ψυχαγωγικών παιχνιδιών καθώς και διαφοροποιήσεις σε κτίσματα, μεγέθη, διαδρόμους, κιγκλιδώματα από τα κατατιθέμενα σχέδια για την έκδοση της εν λόγω άδειας. Επίσης, η επιχείρηση καταλαμβάνει έκταση που είναι χαρακτηρισμένη ως δρόμος (ρυμοτομούμενο τμήμα της ιδιοκτησίας).
Η διοίκηση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αθηνών, μετά από σχετική αυτοψία, προχώρησε στην ανάκληση του πιστοποιητικού πυροπροστασίας της επιχείρησης και επέβαλε διοικητικό πρόστιμο για τις παραβάσεις.