Αλγοριθμική δημοσιογραφία χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης για να αντικαταστήσει εργαζόμενους που έως τώρα έκανε δημοσιογραφική δουλειά...θα εφαρμόσει η ιστορική γερμανική εφημερίδα Bild.
Ήταν θέμα χρόνου να συμβεί. Άλλωστε η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης από καιρό έχει περάσει στον χώρο των ΜΜΕ.
Αθρόες αναμένεται να είναι οι απολύσεις, καθώς o εκδότης Άλεξ Σπρίνγκερ ενημέρωσε το προσωπικό του ειδησεογραφικού οργανισμού ότι «ορισμένοι ρόλοι δεν θα υπάρχουν πλέον όπως υπάρχουν σήμερα», σημειώνει ο Guardian.
Μια δυσοίωνη για το μέλλον της δημοσιογραφίας κίνηση, από την Bild, την εφημερίδα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, ώστε να εξοικονομήσει 100 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με δημοσιεύματα από διεθνή ΜΜΕ.
Η ιδιοκτήτρια εταιρεία της εφημερίδας, η Axel Springer SE, σε email προς το προσωπικό, αναφέρει ότι «δυστυχώς θα αποχωριστεί συναδέλφους που έχουν καθήκοντα, τα οποία στον ψηφιακό κόσμο εκτελούνται από Τεχνητή Νοημοσύνη ή/και αυτοματοποιημένες διαδικασίες».
Οι πρώτοι που θα «πάρουν πόδι»
Σύμφωνα με το email, στους εργαζόμενους που θα αντικατασταθούν, βρίσκονται συντάκτες, επιμελητές κειμένων, διορθωτές και προσωπικό επεξεργασίας φωτογραφιών.
Είχε προηγηθεί, η ανακοίνωση του διευθύνοντος συμβούλου, Ματίας Ντέφνερ, τον Φεβρουάριο σύμφωνα με την οποία ενημέρωνε για τα προθέσεις του εκδότη «να γίνει μια αμιγώς ψηφιακή εταιρεία μέσων ενημέρωσης». Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, θα μπορούσαν «να κάνουν την ανεξάρτητη δημοσιογραφία καλύτερη από ό,τι ήταν ποτέ – ή να την αντικαταστήσουν», είχε δηλώσει.
Προέβλεψε ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι σύντομα καλύτερη στη «συγκέντρωση πληροφοριών» από τους ανθρώπους δημοσιογράφους και δήλωσε ότι μόνο οι εκδότες που θα μπορούν να δημιουργήσουν «το καλύτερο πρωτότυπο περιεχόμενο» – όπως η ερευνητική δημοσιογραφία και τα πρωτότυπα σχόλια – θα επιβιώσουν.
Η Bild δεν είχε κάποια εκτίμηση για τον αριθμό των θέσεων εργασίας που μπορεί τελικά να χαθούν από την ΤΝ.
H Springer SE δεν είναι η πρώτη που εξετάζει την χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Το BuzzFeed ανακοίνωσε φέτος ότι σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη για να «βελτιώσει» το περιεχόμενο και τα διαδικτυακά κουίζ, ενώ η Daily Mirror και η Daily Express στο Ηνωμένο Βασίλειο διερευνούν επίσης τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης
Προβληματικά δημοσιεύματα
Δεν είναι όλα ρόδινα και συναρπαστικά με την ΤΝ στα ΜΜΕ. Η πρακτική εφαρμογή είναι προβληματική.
Το Men’s Journal και ο εξειδικευμένος ειδησεογραφικός ιστότοπος Cnet, περι τα Τεχνολογικά, χρησιμοποιούν επίσης τεχνητή νοημοσύνη για τη δημιουργία άρθρων τα οποία στη συνέχεια ελέγχονται για την ακρίβειά τους από δημοσιογράφους αν και το Cnet παραδέχτηκε τον Ιανουάριο ότι περιόρισε τη χρήση της ΤΝ έπειτα από αναφορές ότι περισσότερα από τα μισά άρθρα έπρεπε να διορθωθούν.
Τον Απρίλιο, οι εκδότες του γερμανικού εβδομαδιαίου περιοδικού Die Aktuelle απέλυσαν την αρχισυντάκτρια του και ζήτησαν συγγνώμη από την οικογένεια του Μίκαελ Σουμάχερ, για συνέντευξη- μαϊμού από τον θρύλο της Φόρμουλα 1 καθώς το δημοσιεύμα είχε παραχθεί εξ ολοκλήρου από Τεχνητή Νοημοσύνη.
Ο 54χρονος επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 δεν έχει πραγματοποιήσει δημόσια εμφάνιση και επικοινωνία από τον Δεκέμβριο του 2013, όταν υπέστη σοβαρό εγκεφαλικό τραυματισμό σε ατύχημα στο σκι στις γαλλικές Άλπεις. Η οικογένειά του έχει κινηθεί νομικά εναντίον των εκδοτών του περιοδικού.