Μεγαλώνει η λίστα των θυμάτων μετά από το τριπλό σιδηροδρομικό δυστύχημα... στην Ινδία.
Τα μέχρι στιγμής στοιχεία κάνουν λόγο για 288 νεκρούς και 850 τραυματίες μετά από την σύγκρουση μεταξύ δύο επιβατικών τρένων και μιας εμπορευματικής αμαξοστοιχίας στην ανατολική Ινδία.
Τα σωστικά συνεργεία σήμερα προσπαθούν ασταμάτητα να απεγκλωβίσουν πολλούς επιβάτες που έχουν παγιδευτεί στα συντρίμμια.
Αξιωματούχοι δήλωσαν ότι 1.200 διασώστες εργάστηκαν με 115 ασθενοφόρα, 50 λεωφορεία και 45 κινητές μονάδες υγείας όλη τη νύχτα στον τόπο του ατυχήματος. Το Σάββατο κηρύχθηκε ημέρα πένθους στην Οντίσα, καθώς ο επικεφαλής υπουργός της πολιτείας, Ναβίν Πατνάικ, έφτασε στην περιοχή για να συναντήσει τους τραυματισμένους επιβάτες.
Δημοσιογράφοι του AFP που βρίσκονται στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος είδαν βαγόνια που έχουν ανατραπεί και πολλά πτώματα καλυμμένα με λευκά πανιά δίπλα από τις γραμμές του τρένου, κοντά στο Μπαλασόρ, περίπου 200 χιλιόμετρα από την Μπουμπανεσβάρ, πρωτεύουσα του κρατιδίου Οντίσα. Ο γενικός διευθυντής της πυροσβεστικής του κρατιδίου Οντίσα, ο Σουντχάνσου Σαράντζι, δήλωσε στο AFP ότι ο απολογισμός φτάνει τους 288 νεκρούς.
«Οι επιχειρήσεις διάσωσης συνεχίζονται και δεν θα ολοκληρωθούν προτού περάσουν πολλές ώρες», πρόσθεσε. Υψηλόβαθμος αξιωματούχος της περιφερειακής κυβέρνησης, ο Πραντίπ Τζένα, διευκρίνισε ότι περίπου 850 άνθρωποι έχουν διακομιστεί σε νοσοκομεία.
Μια ατελείωτη σειρά ασθενοφόρων άφηνε στη διάρκεια της νύκτας τραυματίες στο νοσοκομείο της περιφέρειας Μπαντράκ, όπου αιμόφυρτοι επιζώντες σε κατάσταση σοκ λάμβαναν ιατρική βοήθεια.
Σύγκρουση τρένων στην Ινδία: Παγιδευμένοι στα συντρίμμια
Σύμφωνα με τον Αμιτάμπ Σάρμα, διευθυντή των ινδικών σιδηροδρόμων, δύο επιβατικά τρένα «ενεπλάκησαν ενεργά στο δυστύχημα». Μια εμπορική αμαξοστοιχία ήταν σταθμευμένη στο σημείο όπου σημειώθηκε η τραγωδία, πρόσθεσε, χωρίς να δώσει άλλες διευκρινίσεις.
«Ο αριθμός των νεκρών και των τραυματιών είναι δύσκολο να εκτιμηθεί προς το παρόν», εξήγησε ο ίδιος διότι πολλοί επιβάτες είναι πιθανό να παραμένουν εγκλωβισμένοι στα συντρίμμια.
Επιζών δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι κοιμόταν όταν σημειώθηκε το δυστύχημα και ότι όταν ξύπνησε βρισκόταν κάτω από καμία δεκαριά άλλους επιβάτες. Στη συνέχεια κατάφερε να συρθεί έξω από το βαγόνι με τραύματα στον λαιμό και τα χέρια.
«Έχουμε προετοιμάσει όλα τα μεγάλα δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία από την περιοχή του δυστυχήματος ως την πρωτεύουσα του κρατιδίου για να αναλάβουν τους τραυματίες», δήλωσε ο εκπρόσωπος των περιφερειακών αρχών.
Ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι δήλωσε «συντετριμμένος».
Πολύνεκρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στην Ινδία
Το Coramandel Express, που ενεπλάκη στη συντριβή την Παρασκευή, είχε ήδη ένα άλλο ατύχημα , περίπου 50 χιλιόμετρα από το σημερινό, μόλις πριν από 10 χρόνια.
Στην Ινδία έχουν σημειωθεί στο παρελθόν πολλά μεγάλα σιδηροδρομικά δυστυχήματα, αλλά η ασφάλεια των σιδηροδρόμων έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια χάρη σε μαζικές επενδύσεις και τη βελτίωση των τεχνολογιών.
Το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της Ινδίας σημειώθηκε στις 6 Ιουνίου 1981 όταν εκτροχιάστηκε επιβατική αμαξοστοιχία στο κρατίδιο Μπιχάρ και επτά βαγόνια έπεσαν από γέφυρα στα νερά του ποταμού Μπαγκμάτι, με αποτέλεσμα 800 με 1.000 άνθρωποι να βρουν τον θάνατο.
Εξάλλου στις 20 Νοεμβρίου 2016 το τρένο που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο εξπρές Πάτνα- Ιντόρ, στο οποίο επέβαιναν 2.000 άνθρωποι, εκτροχιάστηκε νωρίς το πρωί σε επαρχιακή περιοχή στο κρατίδιο Ουτάρ Πραντές την ώρα που οι περισσότεροι επιβάτες κοιμόντουσαν. Τουλάχιστον 146 άνθρωποι σκοτώθηκαν και περίπου 180 τραυματίστηκαν.