Τρεις στους δέκα φορολογούμενους που είχαν προσφύγει στη αρμόδια διεύθυνση του ΥΠΟΙΚ κατάφεραν να διαγράψουν φόρους, πρόστιμα και προσαυξήσεις... σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ.
Συγκεκριμένα, το πρώτο τετράμηνο του έτους παραπέμφθηκαν στη ΔΕΔ 3.553 υποθέσεις. Εκδικάστηκαν 2.325 προσφυγές φορολογουμένων. Από αυτές η αρμόδια διεύθυνση αποφάσισε ότι στις 703 περιπτώσεις, ποσοστό 30,24%, οι φορολογούμενοι είχαν δίκιο είτε μερικώς είτε συνολικά. Αντίθετα, οι 1.557 προσφυγές απορρίφθηκαν, ενώ 14 τέθηκαν στο αρχείο λόγω παραίτησης των προσφυγόντων, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ.
Στη συνέχεια, οι περισσότεροι από τους φορολογούμενους και τις επιχειρήσεις που είδαν τις υποθέσεις τους να απορρίπτονται από την ΔΕΔ προσέφυγαν στα διοικητικά δικαστήρια.
Συνολικά, από το 2013, που ξεκίνησε να λειτουργεί η ΔΕΔ, έχουν υποβληθεί 84.889 ενδικοφανείς προσφυγές, από τις οποίες εκδικάστηκαν οι 80.217 υποθέσεις. Επίσης, σε 19.310 υποθέσεις (ποσοστό 24%) η ΔΕΔ διαπίστωσε λάθη στις αποφάσεις του φοροελεγκτικού μηχανισμού και δικαίωσε τους φορολογούμενους.
Σύμφωνα με τον νόμο η απόφαση για την ενδικοφανή προσφυγή εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας 120 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της προσφυγής στην αρμόδια φορολογική αρχή.
Από την 1η Φεβρουαρίου 2023 η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά. Σε περίπτωση που υφίσταται αποδεδειγμένη αδυναμία ψηφιακής υποβολής, είναι δυνατή η χειρόγραφη υποβολή στην αρμόδια φορολογική αρχή. Σημειώνεται ότι για να υποβάλουν ενδικοφανή προσφυγή οι φορολογούμενοι, θα πρέπει πρώτα να καταβάλλουν το 50% των ποσών που τους βεβαίωσε ο φοροελεγκτικός μηχανισμός.