Συγκεκριμένα, στη θάλασσα η κατάσταση για την αυτόνομη οδήγηση και το περιθώριο λάθους είναι διαφορετικά. Λιγότερα σκάφη στα κανάλια, ανοιχτές θάλασσες και απουσία πεζών συμβάλλουν σε ένα πιο απλοϊκό ταξίδι με λίγα εμπόδια.
Επιπλέον, τα σκάφη συχνά ακολουθούν καθορισμένες διαδρομές, οπότε η πλοήγηση είναι πολύ ευκολότερη σε σύγκριση με ένα αυτόνομο αυτοκίνητο το οποίο συνήθως ακολουθεί ποικιλία διαδρομών.
Υπάρχουν ήδη ορισμένα αυτοκινούμενα σκάφη που δραστηριοποιούνται στις θάλασσες. Με τη βοήθεια προηγμένης τεχνητής νοημοσύνης και συστημάτων αισθητήρων, τα σκάφη αυτά αποφεύγουν τα εμπόδια και προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες σε πραγματικό χρόνο.
Πρότζεκτ σε διάφορες περιοχές του κόσμου
Στα κανάλια της Ολλανδίας έχουν δοκιμαστεί ηλεκτρικά και πλήρως αυτόνομα ρομποτικά σκάφη για τη μεταφορά και τη συλλογή απορριμμάτων. Αυτά τα αυτοκινούμενα σκάφη που αναπτύχθηκαν από το MIT και χρηματοδοτήθηκαν από την πόλη του Άμστερνταμ μπορούν ακόμη και να συνδυαστούν για να σχηματίσουν πλωτές υποδομές όπως αποβάθρες και γέφυρες.
Τώρα, η εταιρεία πίσω αυτά τα σκάφη ελπίζει να κατασκευάσει ένα αυτόνομο πλοίο που θα λειτουργεί κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού το 2024.
Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Ντουμπάι χρησιμοποιεί ένα αυτόνομο ξύλινο σκάφος που μπορεί να μεταφέρει οκτώ επιβάτες.
Στη Νορβηγία, το Yara Birkeland περιγράφεται από τους δημιουργούς του ως το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτόνομο φορτηγό πλοίο στον κόσμο και προορίζεται να προωθήσει πιο φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις εμπορευμάτων.