Latest News

Πέμπτη 18 Μαΐου 2023

Adidas: Αντιδράσεις για τη νέα καμπάνια με γυναικεία μαγιό όπου τα μοντέλα είναι άντρες (ΒΙΝΤΕΟ-ΕΙΚΟΝΕΣ)


 H Adidas είναι γνωστή για τις τολμηρές και – αν μη τι άλλο – ιδιαίτερες καμπάνιες που λανσάρει. Σε αυτό το πλαίσιο, για να κεντρίσει το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού χρησιμοποίησε ως πρωταγωνιστές στη νέα καμπάνια για γυναικεία μαγιό... άντρες.

Σε μια αντίστοιχη κίνηση είχε προβεί και πριν λίγο καιρό η αντίπαλος εταιρία Nike όπου η τρανς Dylan Mulvaney λάνσαρε γυναικεία σουτιέν.

Η γερμανική εταιρία Adidas παρουσιάζει αυτή την εβδομάδα σύμφωνα με τους New York Post, τη συλλογή μαγιό «Pride 2023». Στο σάιτ του τιτάνα αθλητικών ειδών, την προώθηση των γυναικείων μαγιό του καταλόγου έχουν αναλάβει άντρες μοντέλα.

Ένα από τα ολόσωμα μαγιό, που ονομάζεται «Pride Swimsuit» και διαφημίζεται από άνδρα μοντέλο, έχει προκαλέσει τις περισσότερες αντιδράσεις καθώς τονίζεται η περιοχή του καβάλου.

Το βίντεο επικεντρώνεται στα αρσενικά χαρακτηριστικά του μοντέλου ενώ δεν είναι σαφές αν το μοντέλο αυτοπροσδιορίζεται ως άρρεν ή τρανς.

Η νέα σειρά του νοτιοαφρικανού σχεδιαστή Ρίτς Μνίσι, που ονομάστηκε «Let Love Be Your Legacy» και κυκλοφόρησε πριν από τον «μήνα υπερηφάνειας» (Pride month) που είναι ο Ιούνιος, είναι «μια γιορτή της αυτοέκφρασης, της φαντασίας και της ακλόνητης πεποίθησης ότι η αγάπη ενώνει» όπως αναφέρει η περιγραφή στο επίσημο site της Adidas.

Στο δελτίο τύπου που εξέδωσε η Adidas διευκρίνησε πως η σειρά «είναι εμπνευσμένη από ένα ερωτικό γράμμα που έγραψε ο Μνίσι στον νεότερο εαυτό του». Στη συνέχεια ανέφερε πως στόχος της εταιρίας είναι η σειρά να λειτουργήσει ως «μια κραυγή συσπείρωσης για ενεργή συμμαχία για την ενδυνάμωση και την υπεράσπιση της διεμφυλικής κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+».

Η καμπάνια έχει εγείρει πολλές αντιδράσεις στα social media και μεταξύ όσων αντιδρούν είναι influencers και αθλητές.

Όλι Λόντον, πολύ γνωστός influencer στις ΗΠΑ, ανέβασε στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης φωτογραφίες από την ιστοσελίδα της Adidas χθες το πρωί με την ακόλουθη λεζάντα: «Όλα τα αρσενικά μοντέλα που φορούν τα μαγιό είναι αδύνατα και όλα τα θηλυκά είναι +size. Tι μήνυμα προσπαθεί να περάσει η Adidas στο υποσυνείδητο των καταναλωτών;».

Η Ρίλει Γκέινς, είναι σταρ της κολύμβησης του NCAA (Εθνικού Κολεγιακού Αθλητικού Συνδέσμου των ΗΠΑ) και ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των γυναικών, εξέφρασε την απορία της για την πρωτοβουλία της εταιρείας: «Δεν καταλαβαίνω γιατί οι εταιρείες το κάνουν αυτό οικειοθελώς στον εαυτό τους. Θα μπορούσαν τουλάχιστον να πουν ότι το μαγιό είναι «unisex», αλλά δεν το έκαναν γιατί πρόκειται για τη διαγραφή των γυναικών. Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί δύσκολα το βλέπουμε αυτό να πηγαίνει προς την αντίθετη κατεύθυνση; Τα γυναικεία μαγιό δεν είναι αξεσουάρ με εξόγκωμα στον καβάλο», υποστήριξε σε μήνυμά της στο Twitter.

Μια άλλη χρήστης έγραψε στο Twitter: «Έχω στήθος, γοφούς και δεν χρειάζομαι ένα επιπλέον υφασμάτινο σακουλάκι γύρω από την περιοχή των γεννητικών οργάνων μου. Αυτό ακυρώνει τις γυναίκες για αυτό θα κάνω μποϊκοτάζ και στην Adidas και στην Nike. Αρκετά πια».